Έγγραφο πρόθεσης προκήρυξης ευρωπαϊκού διαγωνισμού αναφορικά με τη λειτουργία της Θαλάσσιας Επιβατικής Σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας, στο πλαίσιο της Υπηρεσίας Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος, σύμφωνα με τους Ενωσιακούς Κανόνες, έχει αναρτήσει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας  στον ιστότοπο του Γενικού Λογιστηρίου e-procurement.

Το εν λόγω έγγραφο έχει το χαρακτήρα διαβούλευσης με όλους τους πιθανούς ενδιαφερόμενους μεταφορείς, οι οποίοι καλούνται μέχρι την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021 να καταθέσουν τις εισηγήσεις και απόψεις τους επί του προσχεδίου των σχετικών όρων, οι οποίες θα αξιολογηθούν και θα ληφθούν υπόψη στην τελική διαμόρφωση του διαγωνιστικού εγγράφου.

Το θέμα της  ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου είχε συζητηθεί στη συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλη Δημητριάδη. Οι δύο πλευρές είχαν επιβεβαιώσει  τη στενή συνεργασία τους σε συνάρτηση με την κυπριακή πρωτοβουλία για την εγκαθίδρυση ακτοπλοϊκής γραμμής Ελλάδας – Κύπρου,  και είχαν ανακοινώσει ότι ο διαγωνισμός  αναμενόταν  να προκηρυχτεί εντός του έτους.

Ο πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα Κυριάκος Κενεβέζος μιλώντας στο Newmoney στις αρχές του έτους είχε τονίσει: «Ένα τέτοιο εγχείρημα, όσες δυσκολίες και αν συνάντησε, που ασφαλώς συνάντησε και θα συναντήσει πιθανόν και στην εξέλιξη, έχουμε για προφανείς λόγους ευθύνη και υποχρέωση να το υλοποιήσουμε. Αν το εγχείρημα ήταν απλό, δεν θα κλείναμε είκοσι χρόνια χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου. Κάποια ζητήματα όμως εκτός από την οικονομική τους πτυχή, η οποία ασφαλώς και είναι ιδιαίτερα σημαντική, άπτονται και αφορούν και άλλων πτυχών πολύ ευαίσθητων και τόσο σημαντικών ώστε να μας υποχρεώνουν να βρούμε λύσεις στις πρακτικές δυσκολίες.

Η θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου, πέραν της στρατηγικής σημασίας έχει εθνική διάσταση. Αποτελούσε δε διαχρονικό αίτημα οργανωμένων συνόλων αλλά πολύ περισσότερο απλών και ανώνυμων συμπολιτών μας.»

Η Κύπρος έπειτα από πολύμηνες διαβουλεύσεις, οι οποίες ξεκίνησαν το 2019, εξασφάλισε την προέγκριση από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία διασφαλίζει πως η επιδότηση που θα καταβάλλεται από την Κυπριακή Δημοκρατία θα γίνει με γνώμονα ότι είναι Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος («ΥΓΟΣ») σύμφωνα με τους σχετικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με την εξασφάλιση και της έγκρισης του Υπουργικού Συμβουλίου για διάθεση των απαραίτητων πιστώσεων προς υλοποίηση του έργου αυτού, έχει ανοίξει πλέον ο δρόμος για τη διεξαγωγή του ανοικτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού».

Η αξία του Διαγωνισμού ανέρχεται στα 15 εκατομμύρια για 36 μήνες, με μέγιστο ύψος της Κρατικής Επιδότησης τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Για την επιλογή του μεταφορέα θα ληφθούν υπόψη η τιμή και ποιοτικά κριτήρια, όπως η διάρκεια του ταξιδιού, η ηλικία και οι προδιαγραφές του πλοίου και οι υποδομές εστίασης. Το πλοίο θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες απαιτήσεις σε σχέση με την ασφάλεια, ενώ θα πρέπει να διαθέτει υποδομή φιλοξενίας ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα καθώς και τη δυνατότητα μεταφοράς κατοικίδιων.

Η Θαλάσσια Σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας θα πραγματοποιείται με επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (Ro-Pax) το οποίο θα μεταφέρει επιβάτες και τα συνοδευόμενα αυτοκίνητα/δίκυκλα τους καθώς και φορτίο μεταξύ των λιμένων Λεμεσού ή Λάρνακας και Πειραιά (Τερματικό Κερατσινίου) και ενδεχομένως ένα ενδιάμεσο σταθμό σε ένα Ελληνικό νησί της επιλογής του αναδόχου μεταφορέα όπως αυτό θα δηλωθεί στην προσφορά.

Το δρομολόγιο θα εκτελείται σε εβδομαδιαία βάση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Μάιο – Σεπτέμβριο), ανά δεκαπενθήμερο κατά τους μήνες Οκτώβριο και Απρίλη ενώ κατά τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο μια φορά τον μήνα.

Διαβάστε ακόμα:

Αγγελική Φράγκου – Μαρία Αγγελικούση: Δυο Χιώτισσες στην κορυφή του top-10 της ελληνόκτητης ναυτιλίας

(pics)

Μύκονος: Στα 128 στρέμματα αυξάνουν οι ιδιοκτησίες της «Εκτακτον» που βγαίνουν στο σφυρί

Πάνω από 26 δισ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027