search icon

Ναυτιλία

Αναταράξεις στη ναυτιλία και στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα προκαλεί Ινδία

Η κυβέρνηση του Δελχί αποφάσισε να θέσει ηλικιακούς περιορισμούς για τα πλοία που εισέρχονται στα λιμάνια της - Η Ινδία είναι ένας «μικρός» γίγαντας που είναι υπεύθυνος για το 17% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, το 19% του άνθρακα και το 2% των σιτηρών

Η Ινδία αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού στη ναυτιλία και προκαλεί αναταράξεις. Η κυβέρνηση του Δελχί αποφάσισε να θέσει ηλικιακούς περιορισμούς για τα πλοία που εισέρχονται στα λιμάνια της.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, κανένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιο ή πλοίο γενικού φορτίου ηλικίας 25 ετών και άνω δεν θα επιτρέπεται να προσεγγίζει ινδικά λιμάνια. Για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, τα υπεράκτια πλοία και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το όριο ηλικίας θα οριστεί στα 30 έτη.

Στο ερώτημα εάν αυτή η απόφαση μπορεί να αλλάξει τον χάρτη του θαλάσσιου εμπορίου οι αναλυτές τύπου ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers επισημαίνουν:

«Κοιτάζοντας τα εμπορικά δεδομένα, η Ινδία είναι ένας ”μικρός” γίγαντας που είναι υπεύθυνος για το 17% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, το 19% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου άνθρακα και το 2% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου σιτηρών.

Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, η Ινδία είναι υπεύθυνη για το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου και το 7% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαιοειδών. Λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου το 7% του στόλου των χύδην φορτηγών πλοίων και σχεδόν το 4% του στόλου των δεξαμενόπλοιων είναι ηλικίας άνω των 21 ετών, το πώς αυτή η απόφαση της ινδικής κυβέρνησης θα μετατοπίσει τον “χάρτη” του θαλάσσιου εμπορίου και πώς θα επηρεάσει τους ναύλους και την προσφορά / ζήτηση πλοίων μένει να φανεί.

– Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, τα πλοία που είναι κοντά ή μεγαλύτερα των 30 ετών αποτελούν μια μικρή πλειοψηφία (μόνο το 3% του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων είναι πλοία ηλικίας άνω των 29 ετών) και λαμβάνοντας υπόψη το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων που έχει ήδη αρχίσει να παραδίδεται, η αγορά εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα παραμείνει ανεπηρέαστη.

– Όσον αφορά τον τομέα των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ινδίας αποτελούν το 5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ οι εισαγωγές υγραερίου της Ινδίας αποτελούν το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου υγραερίου. Παρά το γεγονός ότι σχεδόν το 11% του στόλου των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου είναι ηλικίας άνω των 29 ετών, το πραγματικά υψηλό βιβλίο παραγγελιών (περίπου 20% του στόλου) υποδηλώνει ότι η αγορά αυτή δεν θα επηρεαστεί σημαντικά από τη νέα πολιτική της Ινδίας».

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Σε «ρότα» για τα 200 ευρώ η μεγαβατώρα στη χονδρική

Λουκέτο ακόμα και την ίδια μέρα για όσους δεν κόβουν αποδείξεις

Η κυβέρνηση εξετάζει επιπλέον μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές κατά 2 με 3 μονάδες

Exit mobile version