Κυριακή πρωί κατηφορίσαμε στον Πειραιά. Από μακριά ήταν ορατό το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο «MSC Musica», το οποίο δέσποζε στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αγκυροβολημένο δίπλα στο κτίριο του ΟΛΠ.

Εξω από τον τερματικό σταθμό της κρουαζιέρας, πολύς κόσμος. Αλλοι επιβιβάζονταν στα τουριστικά λεωφορεία για να πάνε εκδρομή, άλλοι κουβαλούσαν βαλίτσες με κατεύθυνση το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και άλλοι με κατεύθυνση το πλοίο, αφού το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο της MSC έχει τον Πειραιά για homeporting – λιμάνι βάσης. Από εκεί ξεκινούν κι εκεί καταλήγουν οι κρουαζιέρες. Η εταιρεία έκανε αρχή πέρσι με το «MSC Lyrica» και φέτος επανήλθε με μεγαλύτερο πλοίο.

Μετά τον αυστηρό έλεγχο ανεβήκαμε στο 7ο κατάστρωμα. Εκεί συναντήσαμε τον εκτελεστικό διευθυντή της MSC Cruises Αντζελο Καπούρο, ο οποίος μίλησε για τα σχέδια της εταιρείας τόσο σε ό,τι αφορά την Ελλάδα όσο και γενικότερα.

Ο Αντζελο Καπούρο με τoν πλοίαρχο του «MSV Musica» Kάρμινε Σιβιέρο

«Αγαπάω την Ελλάδα, αγαπάω τα ελληνικά νησιά, αφού σε νεαρή ηλικία, έναν μήνα κάθε χρόνο τον περνούσα εδώ για διακοπές. Εχω ωραίες αναμνήσεις», ήταν τα πρώτα του λόγια.
Λόγια… προθέρμανσης προτού αρχίσει η συζήτηση-συνέντευξη με το υψηλόβαθμο στέλεχος ενός κολοσσιαίου ομίλου που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, έχοντας ως μότο τη φράση του ιδρυτή του Τζιανλουίτζι Απόντε: «Cruise with Style», κάντε κρουαζιέρα με στυλ.

Ξεκινώντας τον ρωτάμε ποια είναι η θέση της MSC Cruises στην παγκόσμια σκακιέρα.
«Οι δύο κορυφαίες εταιρείες είναι η Caribbean και η Carnival, όμως εστιάζουν σε συγκεκριμένες αγορές, όπως των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και της Μεγάλης Βρετανίας. Εμείς ερχόμαστε αμέσως μετά και, σε αντίθεση με τους άλλους, ταξιδεύουμε σε όλο τον κόσμο και αναπτυσσόμαστε ταχύτατα με νεότευκτα πλοία. Είμαστε η ηγέτιδα δύναμη στην Μεσόγειο, στη Βόρεια Ευρώπη, στη Νότια Αμερική, στη Νότια Αφρική, στη Μέση Ανατολή. Ειδικά στη Μεσόγειο είμαστε μακράν οι πρώτοι». Οσο για το μυστικό της επιτυχίας της MSC, μας είπε: «Εχουμε ευελιξία, με δρομολόγια που ικανοποιούν όλα τα γούστα. Δεν μας απασχολεί ο ανταγωνισμός. Εμείς είμαστε πολυπολιτισμικοί πηγαίνοντας σε πολλές αγορές. Είναι θέμα διαφορετικής αντίληψης σε σχέση με τους ανταγωνιστές».

-Γνωρίζουμε ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας κάνουν σχέδια για τα προσεχή τουλάχιστον δύο χρόνια. Ποια είναι τα δικά σας σχέδια; Δεν μπορώ να αποκαλύψω ποια είναι τα μελλοντικά μας σχέδια. Θέλω να ξέρετε όμως ότι έχουμε ήδη συντάξει ένα πενταετές πλάνο. Και έχουμε καλά νέα για την εταιρεία, η οποία μεγαλώνει πολύ γρήγορα και μάλιστα με νεότευκτα πλοία. Θα παραλάβουμε τον προσεχή Ιούνιο το «MSC Euribia» και το επόμενο θα είναι το 2025 το «World America». Πρόκειται για έναν ακόμη γίγαντα 7.000 επιβατών, με δυνατότητα χρήσης LNG ως καυσίμου και όλη τη σύγχρονη τεχνολογία στον δρόμο για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2050. Σήμερα έχουμε στο νερό 21 πλοία, τον Ιούνιο θα προστεθεί το 22ο και σε δύο χρόνια το 23ο με επιλογή-option για έξι ακόμη παραγγελίες πλοίων έως το 2030.

Ο πλοίαρχος του «MSV Musica» K. Σιβιέρο, ο γενικός διευθυντής MSC Ηλίας Τσουκαλάς και ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά, αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Σπύρος Ευαγγελίδης

Η Ελλάδα

«Η Ελλάδα είναι βασικό κομμάτι στον σχεδιασμό της εταιρείας στην Ανατολική Μεσόγειο. Πέρσι ξεκινήσαμε το homeporting με το “MSC Lyrica” και φέτος επανερχόμαστε με μεγαλύτερο πλοίο, το “MSC Musica”. Για εμάς ο Πειραιάς είναι το πιο σημαντικό λιμάνι επιβίβασης τουριστών. Δυστυχώς ακόμη δεν είμαστε πολύ δυνατοί στην τοπική αγορά, αλλά έρχονται επιβάτες από πολλά μέρη του κόσμου», μας λέει. «Ο Πειραιάς είναι η πύλη για άλλα δρομολόγια στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και Μεσόγειο. Είναι το κατάλληλο λιμάνι για να μπορεί να υποδέχεται μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Από εδώ μπορείς να επεκτείνεις τα δρομολόγιά σου στην Ανατολική Μεσόγειο προσεγγίζοντας και νέους προορισμούς. Είναι ο μόνος τρόπος να συνδέσεις την Ελλάδα με την Κύπρο, το Ισραήλ και την Τουρκία μέσα σε επτά βράδια. Είχαμε σχεδιάσει να κάνουμε homeporting στον Πειραιά πριν από την πανδημία. Δεν ήταν μια αντίδραση στα αδιέξοδα που προκάλεσε η πανδημία. Ηταν προσχεδιασμένο. Και φέτος επανήλθαμε με μεγαλύτερο πλοίο από το “MSC Lyrica”. Και δεν θα τελειώσει εδώ».

-Δηλαδή; Εχουμε και άλλα πλοία που θα πιάνουν ελληνικά λιμάνια με λιμάνια-αφετηρίες στην Ιταλία, όπως το «MSC Sinfonia», το οποίο θα επισκεφθεί τον Πειραιά 20 φορές κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, με ταξίδια μεταξύ Ελλάδας, Κροατίας και Ιταλίας. Επίσης, άλλα πέντε πλοία του στόλου της εταιρείας (τα «MSC Armonia», «MSC Lirica», «MSC Splendida», «MSC Opera» και «MSC Divina») θα επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά Κρήτη, Ρόδο, Κεφαλονιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Ζάκυνθο καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Τέλος, το «MSC Poesia» θα επισκεφθεί τον Πειραιά το προσεχές φθινόπωρο. Θέλουμε η τοπική ελληνική αγορά να έχει μεγαλύτερη παρουσία στα πακέτα κρουαζιέρας μας.

Ηταν η δεύτερη φορά που μέσα σε λίγες φράσεις τόνισε τη στόχευση της εταιρείας στο ελληνικό κοινό. Το κρατήσαμε στα υπ’ όψιν γιατί τίποτα δεν λένε τυχαία στελέχη αυτού του επιπέδου. Του το επισημαίνουμε και απαντάει: «Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι Ελληνες θα στραφούν στην κρουαζιέρα. Οταν πέρυσι κάναμε για πρώτη φορά τον Πειραιά βάση για ένα από τα πλοία μας, το “MSC Lirica”, είχαμε πει ότι για τη θερινή περίοδο του 2023 θα αυξάναμε τη χωρητικότητά μας ώστε να ανταποκριθούμε στην αύξηση της ζήτησης τόσο από τους Ελληνες ταξιδιώτες όσο και από τους διεθνείς επισκέπτες. Το “MSC Musica” εκπληρώνει αυτόν τον στόχο και είμαστε πολύ σίγουροι ότι θα έχουμε μια επιτυχημένη σεζόν κρουαζιέρας και ότι θα καλωσορίσουμε πολλούς ταξιδιώτες που αγαπούν την κρουαζιέρα, αλλά και πολλούς που θα την ανακαλύψουν για πρώτη φορά».

-Σχεδιάζετε να κάνατε homeporting και σε άλλο ελληνικό λιμάνι πλην του Πειραιά; Μελετάμε την προοπτική να χρησιμοποιήσουμε και άλλο ελληνικό λιμάνι πλην του Πειραιά ως βάση (home port). Η Θεσσαλονίκη είναι μια ευκαιρία με προοπτική την οποία εξετάζουμε. Κοιτάμε να βρούμε εναλλακτικά δρομολόγια. Υπάρχουν προοπτικές, αλλά πρέπει να σταθμίσουμε την κατάσταση.

-Αυτό τι σημαίνει;  Πρέπει να κάνουμε δοκιμές και κάνουμε με μικρότερης χωρητικότητας πλοία ώστε να εξασφαλίσουμε ότι υπάρχουν βασικές παράμετροι όπως ικανός αριθμός αεροπορικών συνδέσεων γιατί πετάνε οι επιβάτες μας από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, εύκολη πρόσβαση από και προς το πλοίο από τα αεροδρόμια, berth allocation – ημερομηνίες και σωστή κατανομή των ημερών και του αριθμού αφίξεων κρουαζιερόπλοιων.

-Η Ανατολική Μεσόγειος υπερτερεί σε σχέση με τη Δυτική;

Στην Ανατολική Μεσόγειο βρίσκονται τα καλύτερα λιμάνια από πλευράς αριθμού προσεγγίσεων. Η Σαντορίνη είναι στην πρώτη θέση, ακολουθούν η Κωνσταντινούπολη, η Βενετία, η Μύκονος και η Μάλτα, αν πούμε ότι την τοποθετούμε στην Ανατολή. Επανήλθαμε στην Κωνσταντινούπολη μετά από έξι χρόνια. Η Ανατολική Μεσόγειος παίζει σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα δρομολογίων της MSC Cruises για το καλοκαίρι του 2023, με αριθμό-ρεκόρ επτά κρουαζιερόπλοιων να αναπτύσσονται στην περιοχή, εστιάζοντας κυρίως στην Ελλάδα και τα νησιά της.

-Θέλω να μας πείτε ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2023. Η εικόνα της βιομηχανίας της κρουαζιέρας το 2023 είναι πάρα πολύ καλή. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και θα πάει καλύτερα από το 2019. Η περίοδος της πανδημίας έκανε τους πελάτες να συνειδητοποιήσουν ότι η κρουαζιέρα είναι ασφαλής τρόπος διακοπών, ενώ σου δίνει τη δυνατότητα να επισκεφθείς πολλά μέρη χωρίς προβλήματα και άγχος. Η μεγάλη διαφορά με τους ανταγωνιστές μας είναι ότι την περίοδο της κρίσης ήμασταν παρόντες, δραστηριοποιούμασταν, προσαρμοζόμασταν, παρά το γεγονός ότι χάναμε ένα δισεκατομμύριο δολάρια κάθε χρονιά μέσα στην πανδημία, ακόμη και το 2022.
Η επόμενη φράση του μας προκάλεσε έκπληξη: «Ενα θα σας πω. Δεν έχουμε αρκετά πλοία για να εξυπηρετήσουμε την υπάρχουσα ζήτηση. Εμείς δραστηριοποιούμαστε παντού. Πριν από λίγες ημέρες ανοίξαμε και την αγορά της Ιαπωνίας».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις κινήσεις που ξεχωρίζουν την MSC: «Είναι δύσκολο και πολύπλοκο να εργάζεσαι στην κρουαζιέρα, είναι όμως και πολύ ενδιαφέρον, αφού προσφέρουμε μία ξεχωριστή εβδομάδα στους πελάτες μας που απολαμβάνουν ξεχωριστές εμπειρίες. Γι’ αυτό και προσαρμοζόμαστε κάθε φορά ανάλογα με την εθνικότητα των επιβατών. Για παράδειγμα στο “MSC Musica” και “MSC Sinfonia” υπάρχουν πολλοί Ελληνες. Γι’ αυτό και έχουμε το μενού και στα ελληνικά, τις ανακοινώσεις και στα ελληνικά, τα τηλεοπτικά πρoγράμματα στα ελληνικά, και στη ρεσεψιόν έχoυμε ανθρώπους, “πρέσβειςˮ τούς αποκαλούμε, που μιλάνε ελληνικά, ενώ έχουμε και ελληνικά φαγητά ώστε να νιώθουν οι Ελληνες τουρίστες άνετα και να απολαύσουν την κρουαζιέρα τους. Αυτό κάνουμε και με των άλλων εθνικοτήτων γκρουπ. Αυτό μας ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές μας».

Ο εκτελεστικός διευθυντής της MSC Cruises Αντζελο Καπούρο με τον συντάκτη του «b.s.» Μηνά Τσαμόπουλο

-Η MSC Cruises έχει δεσμευτεί εδώ και καιρό σε περιβαλλοντικές πολιτικές με μακροπρόθεσμο στόχο να επιτύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα από τις δραστηριότητές της έως το 2050. Ποιες είναι οι κινήσεις που κάνετε;  Η εταιρεία κάνει σημαντικές επενδύσεις σε περιβαλλοντικές τεχνολογίες επόμενης γενιάς, με στόχο να υποστηρίξει την ταχεία ανάπτυξη και διαθεσιμότητά τους σε ολόκληρο τον κλάδο. Βάζουμε στην άκρη τις παλιές τεχνολογίας και εστιάζουμε πλέον σε σύγχρονους εξοπλισμούς για την ανακύκλωση των πλαστικών, την εξοικονόμηση πόσιμου νερού, τη μείωση θορύβου από τις μηχανές, πετυχαίνοντας μείωση της ηχορρύπανσης στο νερό και προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο τη θαλάσσια ζωή, για παράδειγμα  τα δελφίνια, χρήση ειδικών χρωμάτων ώστε να μειώνεται η αντίσταση του πλοίου κατά τη διάρκεια των πλόων, και εγκατάσταση συσκευών για το cold ironing, δηλαδή το σβήσιμο των μηχανών και την ηλεκτροδότηση του πλοίου από τη στεριά, όταν είναι σε λιμάνια που μειώνει έως και 25% τις εκπομπές αερίων. Επίσης, σχεδιάζουμε πλέον τις κρουαζιέρες μας με βάση τη χαμηλή ταχύτητα πλεύσης των κρουαζιερόπλοιών μας, αφού το low speed σημαίνει ότι χρησιμοποιούν μία ή δύο από τις συνολικά τέσσερις μηχανές που έχουν, άρα επιτυγχάνουν λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Εμείς ως εταιρεία κάναμε ενέργειες για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα προτού ληφθούν υποχρεωτικά μέτρα από τις κυβερνήσεις. Για παράδειγμα, τοποθετήσαμε σε όλα μας τα πλοία scrubbers πολύ πριν εφαρμοστεί ο νόμος για το χαμηλής περιεκτικότητας καυσίμου σε θείο. Αγαπάμε τη θάλασσα και γι’ αυτό είμαστε σε αυτή τη δουλειά.

Το «MSC Musica» το καλοκαίρι του 2023 θα ταξιδεύει στην Ανατολική Μεσόγειο. Θα πραγματοποιήσει 26 δρομολόγια επτά διανυκτερεύσεων μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου από τον Πειραιά για να επισκεφθεί τη Σαντορίνη, το Κουσάντασι, τη Χάιφα, τη Λεμεσό, αλλά και και ένα δεύτερο ελληνικό νησί, τη Μύκονο, προτού επιστρέψει στο λιμάνι που εξυπηρετεί, τον Πειραιά.
Με 16 καταστρώματα, προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία κρουαζιέρας με επίκεντρο την κομψότητα, την άνεση και τη φιλοξενία, σε 1.275 καμπίνες επισκεπτών. Εχει μεικτή χωρητικότητα 92.409 gross tonnage, μέγιστη χωρητικότητα επιβατών 3.223 άτομα, 1.014 μέλη πληρώματος, 1.275 αριθμό καμπινών και η μέγιστη ταχύτητα που πιάνει είναι 23 κόμβοι.

Η MSC ιδρύθηκε από τον Τζιανουίτζι Απόντε στις Βρυξέλλες το 1970. Το 1978 τα κεντρικά γραφεία μεταφέρθηκαν στη Γενεύη. Απασχολεί 100.000 υπαλλήλους σε 155 χώρες του κόσμου.

Διαβάστε ακόμη

5 εντυπωσιακές βίλες προς ενοικίαση στο Μεγανήσι – Ονειρεμένες κατοικίες στον μικρό παράδεισο του Ιονίου 

Πριγκίπισσα Ειρήνη: Η ασυμβίβαστη γαλαζοαίματη αδελφή του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου έγινε 81 – Αυτή είναι η ζωή της 

Φορολογία: Τα πέντε κρίσιμα «μέτωπα» που θα αντιμετωπίσει η νέα κυβέρνηση 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Εκλογές 2023

Πού ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.

Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.

Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε

Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ