Μία επικείμενη αποχώρηση η οποία συζητιέται ευρέως στην ναυτιλιακή κοινότητα είναι εκείνη του Μιχάλη Κωνσταντινίδη από την εταιρεία METIS Cyberspace Technology SA, της οποίας είναι συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος.

Πρόκειται για μία πρωτοποριακή εταιρεία τεχνολογίας η οποία ιδρύθηκε το 2016 και ειδικά τότε, αποτελούσε την μοναδική λύση η οποία μπορεί να καλύψει τον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας ναυτιλιακής εταιρείας από άκρη σε άκρη, χωρίς δεσμεύσεις και περιορισμούς, προσεγγίζοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτιλίας, το Smart Shipping όπως έχει καθιερωθεί ως όρος που περιγράφει την εφαρμογή των τεχνολογιών της περίφημης 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης στη αγορά μας.

Αρχικός επενδυτής ήταν ο Πάνος Γερμανός της γνωστής αλυσίδας ενώ στη συνέχεια και πιο συγκεκριμένα το 2019 πέρασε στην Erma First συμφερόντων της Ελένης Πολυχρονοπούλου. Ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης, μηχανολόγος, θα αποχωρήσει στις 30 Νοεμβρίου προκαλώντας ερωτήματα στην αγορά. Οι λόγοι δεν έχουν γίνει επισήμως γνωστοί αλλά φημολογείται ότι αφορούν διαφορετική προσέγγιση του αναπτυξιακού σχεδιασμού της εταιρείας μεταξύ των μεγαλομετόχου και του συνιδρυτή της εταιρείας.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία περνάει πλέον σε άλλο επίπεδο ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις. Το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών βασίζεται στα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και πρακτικές που επιτρέπουν την αξιολόγηση της απόδοσης των πλοίων με βάση τα ταξίδια που έχουν γίνει στο παρελθόν, την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της λειτουργίας τους αλλά και το πιο σημαντικό, την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του πλοίου στο μέλλον με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και μηχανικής μάθησης (ML).

Από τις πρωτοπόρες εταιρείες του κλάδου είναι η ελληνικών συμφερόντων METIS η οποία ιδρύθηκε από μια ομάδα επτά έμπειρων μηχανικών με σημαντική εμπειρία στην εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών στο χώρο της ναυτιλίας.

Είχαν διακρίνει ότι η ύπαρξη πολλών κατακερματισμένων και αποσπασματικών λύσεων τεχνολογίας δεν βοηθούν στην υιοθέτηση τους από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Έτσι, έξι χρόνια πριν, ελήφθη η απόφαση για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας η οποία θα καλύπτει όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον τρόπο που γίνεται η διαχείριση και η παρακολούθηση της απόδοσης των πλοίων.

Η λύση και η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε αναπτύχθηκε στην Ελλάδα από Έλληνες μηχανικούς με σημαντική γνώση και εξειδίκευση σε τομείς τεχνολογίας όπως industrial internet of things (IIoT), cloud computing, intelligent embedded programming, big data analytics, τεχνητή νοημοσύνη (AI), μηχανική μάθηση (Machine Learning) αλλά και με σημαντική εμπειρία τόσο στο θεωρητικό αντικείμενο (Ναυπηγική, μηχανολογία, φυσική, μαθηματικά, στατιστική) όσο και στο πραγματικό αντικείμενο εργασίας από την πλευρά της ναυτιλιακής εταιρείας αλλά και της εργασίας πάνω σε πλοία.

Διαβάστε ακόμη

DIREEN Α.Ε.: Deal με… άρωμα αποθήκευσης με την κινεζική Zhejiang Narada Power Source Co

Πετρέλαιο θέρμανσης: Φθηνότερο κατά 15% σε σχέση με τον Οκτώβριο

Φιλίπ Νίλσεν: Η Ναυτιλία δέχεται μία κυβερνοεπίθεση κάθε 39 δευτερόλεπτα (pics)