Συνολικά έσοδα ύψους 21 εκατομμυρίων δολαρίων κατέγραψε το β’ τρίμηνο του 2022 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Eurodry συμφερόντων Αριστείδη Πίττα. Είναι αυξημένα κατά 48,9% έναντι των 14,1 εκατομμυρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

Τα καθαρά κέρδη τα οποία διανεμήθηκαν στους μετόχους είναι 10,6 εκατομμύρια ή 3,66 δολάρια ανά μετοχή.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο είναι 13,7 εκατομμύρια.

Ένας μέσος όρος 10,79 πλοίων δραστηριοποιήθηκε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και ο μέσος όρος του ημερήσιου ναύλου ήταν 23.490 δολάρια αποτέλεσμα της καλής ναυλαγοράς.

Τα κέρδη που διανέμονται στους μετόχους ανήλθαν στα 10,6 εκατομμύρια έναντι 2,2 το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε άλλο ένα τρίμηνο με πολύ καλά κέρδη, ένα από τα υψηλότερα από την έναρξη διαπραγμάτευσης της μετοχής της EuroDry. Είναι αξιοσημείωτο όμως ότι στο τελευταίο μέρος του δεύτερου τρίμηνο του 2022 και κατά τον μήνα Ιούλιο, η αγορά ξηρού χύδην όγκου άρχισε να αντανακλά την αστάθεια και τις αβεβαιότητες που υπάρχουν στο ευρύτερο οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον καταγραφής» και συνεχίζει:

«Τα επιτόκια ναύλωσης μειώνονται σχεδόν κατά 40% σε σύγκριση με τα επίπεδά τους στα τέλη Μαΐου, αν και έχουν ήδη ξεκινήσει κερδοφόρα. Κατά το τρίτο τρίμηνο θα έχουμε και 3 drydocking και επομένως αναμένουμε ότι η κερδοφορία μας θα μειωθεί αλλά θα παραμείνει σημαντική».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη διεθνή σκηνή: «Στην παγκόσμια σκηνή, οι υψηλές τιμές της ενέργειας, κυρίως λόγω της σύγκρουσης Ουκρανίας-Ρωσίας, είχαν ως αποτέλεσμα τον υψηλό πληθωρισμό ο οποίος ήρθε πέρα από τις πληθωριστικές πιέσεις που συσσωρεύονταν ως αποτέλεσμα τα ερεθίσματα καταπολέμησης του COVID. Αυτό, με τη σειρά του, μεγάλωσε την αντίδραση των κεντρικών τραπεζών να το καταπολεμήσουν αυξάνοντας τα επιτόκια, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες μιας ευρείας οικονομικής ύφεσης η οποία θα επηρεάσει τη ζήτηση για το εμπόριο ξηρού χύδην. Επιπλέον, η συνεχιζόμενη πανδημία COVID και οι περιφερειακές εξάρσεις του ώθησαν ορισμένες χώρες, κυρίως την Κίνα, να επιβάλουν περιφερειακά lockdown που επηρέασαν επίσης αρνητικά τη ζήτηση ξηρού όγκου.

Τα καλά νέα για τον κλάδο προέρχονται από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας όπου το βιβλίο παραγγελιών παραμένει περίπου στο 7% του στόλου κοντά στο χαμηλότερο ιστορικό επίπεδο επίπεδο.

Οι προκύπτουσες μειωμένες παραδόσεις πλοίων τα επόμενα 2-3 χρόνια θα επιτρέψουν την αγορά να ανακάμψει γρήγορα όσο υποχωρούν οι αβεβαιότητες της ζήτησης και η μέση οικονομική η ανάπτυξη ξαναρχίζει.

Σε αυτό το περιβάλλον, συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να προσθέσουμε αξία στους μετόχους μας.
Ταυτόχρονα, τοποθετούμαστε όσον αφορά τη ρευστότητα, για να αξιοποιήσετε πιο παραδοσιακές επενδυτικές ευκαιρίες και να αποκτήσετε πλοία συνάδουν με τα επενδυτικά μας κριτήρια σε περίπτωση που εμφανιστούν τέτοιες ευκαιρίες».

Διαβάστε ακόμα:

Πώς απαντά το Μαξίμου για την «επισύνδεση» – Μπρα ντε φερ στη Βουλή στις 22 Αυγούστου

ΡΑΕ: «Λευκός καπνός» για τους παρόχους και τις παραπλανητικές διαφημίσεις

«Καπνική Μιχαηλίδης»: Το disaster story της 4ης μεγαλύτερης εταιρείας επεξεργασίας καπνού στον κόσμο