search icon

Ναυτιλία

Αριστείδης Πίττας: Αισιοδοξία για τη ναυλαγορά φορτηγών πλοίων για τα επόμενα 2-3 χρόνια

Τα καθαρά έσοδα της EuroDry που αναλογούν στους κοινούς μετόχους ήταν 27,3 εκατ. δολάρια ή 9,43 δολάρια και 9,34 δολάρια κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα

Τα οικονομικά αποτελέσματα για το γ’ τρίμηνο του 2022 και το 9μηνο ανακοίνωσε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά EuroDry, εταιρεία διαχείρισης στόλου με φορτηγά πλοία με επικεφαλής τον Αριστείδη Πίττα.

Κύρια σημεία του τρίτου τριμήνου του 2022:

– Συνολικά καθαρά έσοδα για το τρίμηνο ύψους 15,8 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Καθαρά κέρδη που αναλογούν στους κοινούς μετόχους ύψους 6,2 εκατ. δολαρίων ή 2,11 δολαρίων και 2,10 δολαρίων κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους για το τρίμηνο ύψους 5,7 εκατομμυρίων δολαρίων, ή, $1,94 και $1,93 ανά μετοχή σε βασικά και απομειωμένα κέρδη, αντίστοιχα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ανήλθε σε 9,5 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 11 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2022 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης ύψους 20.637 δολαρίων ανά ημέρα.

– Στις 19 Σεπτεμβρίου 2022 η εταιρεία ανακοίνωσε την πώληση του M/V Pantelis, ενός πλοίου ξηρού φορτίου χωρητικότητας 74.020 dwt πλοίου, που κατασκευάστηκε το 2000, έναντι περίπου 9,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο παραδόθηκε στη νέα του ιδιοκτήτες, ένα μη συνδεδεμένο μέρος, στις 17 Οκτωβρίου 2022.

– Μέχρι τις 9 Νοεμβρίου 2022 είχε εξαγοράσει 108.963 μετοχές της κοινής μας μετοχής στην ανοικτή αγορά έναντι 1,5 εκατ. δολαρίων, στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών μας ύψους έως 10 εκατ. δολαρίων, που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2022.

Εννεάμηνα 2022

Συνολικά καθαρά έσοδα 55,1 εκατ. δολάρια.

– Τα καθαρά έσοδα που αναλογούν στους κοινούς μετόχους ήταν 27,3 εκατ. δολάρια ή 9,43 δολάρια και 9,34 δολάρια κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους για την περίοδο ήταν $25,1 εκατ. ή $8,69 και $8,60 προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα, πριν από μη πραγματοποιηθέντα κέρδη από παράγωγα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 35,9 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 είχαν στην ιδιοκτησία τους και διαχειρίζονταν κατά μέσο όρο 10,5 πλοία αποφέροντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 22.876 δολάρια ανά ημέρα.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2022, οι μέσες τιμές χρονοναύλωσης για τα μεγέθη των πλοίων που κατέχουμε μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 35-50% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022, με τα κέρδη spot των Supramax και Ultramax να μειώνονται λίγο λιγότερο.

Από το τέλος του τρίτου τριμήνου, οι τιμές των χρονοναυλώσεων διολίσθησαν κατά άλλο ένα 5% έως 12%, ενώ τα μέσα κέρδη spot βελτιώθηκαν. Πιστεύουμε ότι οι εξελίξεις αυτές ήταν αποτέλεσμα, πρώτον, των χαμηλότερων ναυτιλιακής ζήτησης λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης σε όλο τον κόσμο λόγω της ενεργειακής προσφοράς της αβεβαιότητας από τον πόλεμο Ουκρανίας-Ρωσίας και της αύξησης των επιτοκίων για την καταπολέμηση του αυξανόμενου πληθωρισμού, και δεύτερον, την υποχώρηση των καθυστερήσεων που σχετίζονται με τα λιμάνια, οι οποίες αύξησαν τη διαθεσιμότητα των πλοίων και έθεσαν σε πτωτική τροχιά την πίεση στα ναύλα» και προσέθεσε:

«Παρά την πτώση των ναύλων, οι ναύλοι παραμένουν σε κερδοφόρα επίπεδα και, σίγουρα, πάνω από το μέσο επίπεδο των ναύλων που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας πριν από την έναρξη της πανδημίας COVID.

Ενώ η οικονομική αβεβαιότητα μπορεί να συνεχιστεί κατά τους επόμενους έξι μήνες περίπου, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς θα επηρεάζονται θετικά από το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του βιβλίου παραγγελιών χύδην ξηρού φορτίου, το οποίο αναμένεται να οδηγήσει σε  συνθήκες χαμηλής προσφοράς χωρητικότητας κατά τα επόμενα δύο έως τρία έτη, παρέχοντας στήριξη στις τιμές των ναύλων.

Επιπλέον, η εφαρμογή των κανονισμών για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από το 2023 είναι αναμένεται να μειώσει περαιτέρω την πραγματική προσφορά πλοίων συμβάλλοντας στη στενότητα της αγοράς» και κατέληξε λέγοντας:

«Συνεπώς, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς. Πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλή θέση για να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες επέκτασης και ανανέωσης του στόλου μας, αξιοποιώντας τη ρευστότητα που έχουμε δημιουργήσει κατά τη διάρκεια του τα τελευταία δύο χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από επιλεγμένες πωλήσεις πλοίων, όπως η πώληση του ηλικίας 22 ετών πλοίου μας M/V Pantelis.

Ταυτόχρονα σκοπεύουμε να συνεχίσουμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας που ανακοινώθηκε τον περασμένο Αύγουστο, το οποίο όχι μόνο αποτελεί μια ελκυστική επενδυτική ευκαιρία αλλά και ενισχύει την αξία της μετοχής μας και ωφελεί όλους τους μετόχους μας».

Διαβάστε ακόμη

Θα δούμε το πετρέλαιο και στα $200; Ποιοι και γιατί ποντάρουν σε εκρηκτική άνοδο

Hellenic Dynamics: Από τα χωράφια του Κιλκίς, ελληνική φαρμακευτική κάνναβη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (pics)

Οι 4 τρόποι για να γλιτώσετε από φέτος τα τεκμήρια του 2023

Exit mobile version