Με θέα τη Madison Avenue στην καρδιά της Νέας Υόρκης όπου η Τsakos Energy Navigation άνοιξε τα καινούργια της γραφεία ο CFO της εταιρείας Χάρης Κοσμάτος αναλύει στο newmoney τις επιπτώσεις της ενεργειακής πολιτικής του Τραμπ για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.

«Οι νέοι δασμοί δεν επηρεάζουν άμεσα τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, καθώς αφορούν περισσότερο την αγορά των containers και του ξηρού φορτίου. Αντίθετα, η ενεργειακή πολιτική του Τραμπ ενδέχεται να ευνοήσει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο trading των δεξαμενόπλοιων» αναφέρει και συνεχίζει:

«Η πολιτική για τις εξαγωγές πετρελαίου και η στήριξη στην αμερικανική παραγωγή θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αυξημένη ναυτιλιακή δραστηριότητα.» Ένα ακόμα ζήτημα που απασχολεί την αγορά είναι το κόστος των λιμένων (port costs) για τα κινεζικά πλοία, το οποίο βρίσκεται υπό δημόσια διαβούλευση.

Παρότι η TEN δεν έχει μεγάλη έκθεση σε κινεζικά ναυπηγεία, ο Χάρης Κοσμάτος υπογραμμίζει ότι η ναυτιλιακή πολιτική θα πρέπει να εστιάζει περισσότερο στα περιβαλλοντικά κριτήρια παρά στην προέλευση των πλοίων.

«Με βάση την τρέχουσα πολιτική, προτιμάται ένα 20ετίας κορεάτικο πλοίο για τις εξαγωγές πετρελαίου αντί ενός νεόκτιστου κινεζικού πλοίου», και συμπλήρωσε: «Αν όμως το σκεφτούμε από την πλευρά του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, το νέο κινεζικό πλοίο είναι σαφώς πιο αποδοτικό».

Τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν εξαιρετικά ενισχυμένη παρουσία στη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 70% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών το 2024 ανήκει στην Κίνα, έναντι 52% το 2022. Αντίστοιχα, η Νότια Κορέα έπεσε από το 27,5% το 2022 στο 17% το 2024, ενώ η Ιαπωνία από 16% στο 11%.

Η διαφορά γίνεται ακόμη πιο εμφανής στον αριθμό των πλοίων που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή:

  • Κίνα: 3.500 πλοία
  • Νότια Κορέα: 700 πλοία
  • ΗΠΑ: 25 πλοία (κυρίως για εγχώριο εμπόριο)

Το κόστος κατασκευής ενός πλοίου στις ΗΠΑ είναι τρεις φορές υψηλότερο από την Κίνα, καθιστώντας τις επενδύσεις στα αμερικανικά ναυπηγεία οικονομικά μη βιώσιμες, καθώς οι ναύλοι θα έπρεπε να είναι τέσσερις φορές υψηλότεροι για να καλυφθεί η διαφορά.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζα Πειραιώς: Πολιτική υψηλών αποδόσεων για πελάτες, μετόχους και εργαζόμενους

Οδηγός: Πώς μπορείτε να διαγράψετε πρόστιμα στους δήμους για κενά ακίνητα χωρίς ρεύμα

ΒΟΑΚ: Βάζει 693 εκατ. ευρώ το δημόσιο στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης – Επιπλέον 100 εκατ. για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα