Σταθερή κερδοφορία, στρατηγική εστίαση και επιτυχής εταιρική αναδιάρθρωση χαρακτήρισαν το ξεκίνημα του 2025 για την Costamare Inc., σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Γρηγόρη Ζήκο. Με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο, προχώρησε σε εκτενή τοποθέτηση για τα κύρια γεγονότα του διαστήματος: τα ισχυρά καθαρά κέρδη, την ολοκλήρωση του spin-off της dry bulk δραστηριότητας και την τρέχουσα δυναμική στις αγορές containership και ναυτιλιακής χρηματοδότησης. Όπως σημείωσε, το νέο εταιρικό σχήμα επιτρέπει πλέον μεγαλύτερη εστίαση και ευελιξία, ενώ ενισχύεται και η διαφάνεια προς τους επενδυτές.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2025, ο Γρηγόρης Ζήκος, τόνισε:
«Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη περίπου $95 εκατ., διατηρώντας ισχυρή κερδοφορία παρά τις προκλήσεις στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Παράλληλα, ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον διαχωρισμό της δραστηριότητάς μας στον τομέα των dry bulk φορτηγών πλοίων, δημιουργώντας τη νέα εισηγμένη εταιρεία Costamare Bulkers. Το spin-off περιλαμβάνει τον στόλο των 37 πλοίων αλλά και την εμπορική πλατφόρμα διαχείρισης (CBI), ενώ η Costamare Inc. διατηρεί πλέον εστίαση στον τομέα των containerships και στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα ναυτιλιακής χρηματοδότησης.»
Υπογράμμισε επίσης τη θετική εικόνα της αγοράς containerships, λέγοντας:
«Παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις και τις οικονομικές αβεβαιότητες που επηρεάζουν το παγκόσμιο εμπόριο, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή. Ο στόλος μας είναι πλήρως ναυλωμένος για το 2025, και κατά 73% για το 2026, ενώ τα συνολικά μας έσοδα από συμβόλαια ξεπερνούν τα $2,3 δισ., με μέση διάρκεια συμβολαίων τα 3,3 έτη. Η εμπορικά ανενεργή χωρητικότητα στον κλάδο είναι κάτω από το 1%, γεγονός που επιβεβαιώνει την πλήρη απασχόληση της αγοράς.»
Αναφορικά με τις πρόσφατες κινήσεις στις ΗΠΑ για επιβολή επιπρόσθετων τελών (USTR fees), ο CFO σημείωσε:
«Τυχόν ανακατανομές στόλων και αναδιοργανώσεις δικτύων, λόγω των νέων ρυθμίσεων, ενδέχεται να προκαλέσουν αρχικά λειτουργικές δυσκολίες, ωστόσο είναι πιθανό να αυξήσουν προσωρινά τη ζήτηση για χωρητικότητα.»
Για την αγορά των dry bulk φορτηγών πλοίων, στην οποία πλέον δραστηριοποιείται αυτόνομα η CMDB, σχολίασε:
«Η αγορά Capesize ξεκίνησε δύσκολα το 2025 αλλά σημείωσε έντονη ανάκαμψη τον Μάρτιο, κυρίως λόγω αυξημένων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από Αυστραλία και Βραζιλία, καθώς και περιορισμένης διαθεσιμότητας πλοίων. Η αγορά Panamax παρουσίασε επίσης σημάδια ανάκαμψης μετά την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, λόγω αύξησης των εξαγωγών δημητριακών.»
Τέλος, έκανε αναφορά στην προοπτική της πλατφόρμας χρηματοδότησης πλοίων Neptune Maritime Leasing, λέγοντας:
«Η πλατφόρμα leasing αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, έχοντας πλέον επενδύσει ή δεσμευτεί για συνολικές τοποθετήσεις άνω των $530 εκατ. σε 41 πλοία. Το επενδυτικό pipeline παραμένει υγιές, ενισχύοντας τον ρόλο μας και σε αυτόν τον τομέα της ναυτιλιακής δραστηριότητας.»

1. Κερδοφορία και Ρευστότητα
- Κερδοφόρο ξεκίνημα για το 2025: $95 εκατ. καθαρά κέρδη για την Costamare
- Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα και ρευστότητα άνω του $1 δισ. για το α’ τρίμηνο.
- Καθαρά κέρδη: $95 εκατ. ή $0,79 ανά μετοχή.
- Προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη: $73,3 εκατ. ή $0,61 ανά μετοχή.
- Ρευστότητα: $1,022,6 εκατ.
2. Ολοκλήρωση Spin-Off της Dry Bulk Δραστηριότητας
- Αυτόνομη πλέον η Costamare Bulkers με 37 πλοία dry bulk
- Ολοκληρώθηκε η διανομή μετοχών της νέας εταιρείας στους μετόχους της Costamare.
- Η νέα εταιρεία Costamare Bulkers Holdings Limited (CMDB) εισήλθε στο χρηματιστήριο στις 6 Μαΐου.
- Οι μέτοχοι της Costamare έλαβαν 1 μετοχή CMDB για κάθε 5 μετοχές Costamare.
3. Ναυλώσεις Στόλου
- 100% ναυλωμένος ο containership στόλος για το 2025
- Συμβόλαια $2,3 δισ. και μέση διάρκεια ναύλωσης 3,3 έτη.
- Πλήρης κάλυψη του στόλου για το 2025, και 73% για το 2026.
- Περισσότερες από 25 νέες ναυλώσεις για τα dry bulk πλοία πριν το spin-off.
4. Πωλήσεις Πλοίων και Νέα Χρηματοδότηση
- Αξιοποίηση στόλου: Πωλήσεις πλοίων με έσοδα $7,4 εκατ. και αναχρηματοδότηση
- Πώληση δύο πλοίων και νέα δανειακή σύμβαση $23,5 εκατ. χωρίς αύξηση δανεισμού.
- Πώληση των Rose και Resource με καθαρά έσοδα $4,1 και $3,3 εκατ. αντίστοιχα.
- Αναχρηματοδότηση του Polar Brasil με νέο δάνειο 5ετούς διάρκειας.
5. Στοιχεία για τη Dry Bulk Πλατφόρμα (CBI)
- Η νέα CBI λειτουργεί στόλο 48 πλοίων dry bulk
- Δυναμική είσοδος στην αγορά με ναυλώσεις Capesize και Kamsarmax πλοίων.
- 36 Capesize/Newcastlemax και 12 Kamsarmax.
- Η πλειονότητα των ναυλώσεων είναι index-linked, με διάρκεια 9-12 μηνών.
6. Πλατφόρμα Leasing: Neptune Maritime Leasing
- Ανάπτυξη της ναυτιλιακής leasing πλατφόρμας της Costamare
- $530 εκατ. σε επενδύσεις και δεσμεύσεις σε 41 ναυτιλιακά assets.
- Η εταιρεία διατηρεί επενδύσεις $123,3 εκατ. στην Neptune Maritime Leasing.
- Έχει δεσμευτεί σε χρηματοδότηση 41 πλοίων.
Διαβάστε ακόμη
Ο Τραμπ ανακοίνωσε «πλήρη και συνολική» εμπορική συμφωνία με τη Βρετανία – Τι προβλέπει
Η κινεζική μητρόπολη των 34 εκατ. κατοίκων που κρέμεται από τον ουρανό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα