Έσοδα ύψους 290 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 199 εκατ. υπερδιπλάσια από τα 58 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα παρουσίασε το β’ τρίμηνο του 2022 η εισηγμένη στην χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης η Costamare συμφερόντων οικογένεια Κωνσταντακόπουλου.

Τα ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονται στα 700 εκατομμύρια και η συνολική ρευστότητα με τα μη εκταμιευμένα δάνεια ανήλθαν στα 854,1 εκατ. έναντι 564,6 εκατ. το β’ τρίμηνο του 2021.

Αναχρηματοδοτήθηκε το υφιστάμενο χρέος 17 πλοίων, εξασφαλισμένα με μακροπρόθεσμες συμβατικές ταμειακές ροές, με διάρκεια 5 ετών.

Αντλήθηκε πρόσθετη ρευστότητα περίπου $200 εκατ.

• Συμμετοχή 12 χρηματοδοτικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Ασίας, τα περισσότερα από τα οποία αντιπροσωπεύουν νέα χρηματοδοτικές σχέσεις

Ο στόλος με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ναυλωμένος για τους εναπομείναντες μήνες του 2022 ενώ το 94% του στόλου είναι επίσης ναυλωμένο για το 2023.

Το α΄ εξάμηνο του 2022 τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα 245,024 εκατ. δολάρια έναντι 158,757 το α’ εξάμηνο του 2021.

Ο Γρηγόρης Ζήκος Chief Financial Officer of Costamare Inc., δήλωσε:

«Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου τα έσοδα ανήλθαν σε περίπου $290 εκατομμύρια και το Προσαρμοσμένο Καθαρό Εισόδημα υπερδιπλασιάστηκε φθάνοντας τα 119 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 58 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο πέρυσι.

Στο τέλος του τριμήνου, τα ταμειακά υπόλοιπα ήταν περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια και η συνολική ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένων των μη αναληφθέντων πιστωτικών γραμμών, ήταν πάνω από 850 εκατομμύρια δολάρια» και προσέθεσε:

«Τους τελευταίους μήνες πραγματοποιήσαμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών που είχε ανακοινώσει προηγουμένως, αγοράζοντας κοινές μετοχές αξίας 60 εκατομμυρίων δολαρίων. Ταυτόχρονα, συνάψαμε μια διευκόλυνση κοινοπρακτικού δανείου 500 $ για 5 χρόνια εκατομμύρια, αναχρηματοδοτώντας προκαταβολικά το χρέος 16 πλοίων και μειώνοντας σημαντικά το κόστος χρηματοδότησής μας με ανταγωνιστικούς όρους.

Όσον αφορά την αγορά, η συμφόρηση και οι πιεστικές αλυσίδες εφοδιασμού παραμένουν προκλητικές καθώς μπαίνουμε στη δεύτερη το μισό του έτους.

Στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων και οι τιμές ναύλωσης παραμένουν υγιείς και σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, τα ναύλα ήταν πρόσφατα υπό πίεση, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν σε κερδοφόρα επίπεδα, ειδικά για ιδιοκτήτες που εισήλθαν στην αγορά το προηγούμενο έτος. Βλέπουμε οποιαδήποτε πιθανή μείωση του αξιών πλοίων ως συναρπαστική ευκαιρία αγοράς καθώς αισθανόμαστε άνετα με τη μακροπρόθεσμη προσφορά και ζήτηση δυναμική του κλάδου.

Με βάση την αυξημένη ρευστότητά μας, αξιολογούμε ενεργά τις νέες επενδυτικές ευκαιρίες στο ναυτιλιακό τομέα που έχει τη δυνατότητα να παρέχει βελτιωμένες αποδόσεις σε αποδεκτά επίπεδα κινδύνου».

Διαβάστε επίσης: 

Ύφεση για δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο στις ΗΠΑ – Συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 0,9%

Ο «χαλαρός» MBS, ο Έλληνας καναλάρχης και τα deals, η BC Partners και η ΔΕΗ, το Attica Group και η ΑΝΕΚ 

Η Αγγελική Φράγκου ταράζει τη ναυτιλιακή αγορά – Αγόρασε 36 φορτηγά πλοία