Τις ανάγκες της διεθνούς ναυλαγοράς παρακολουθεί στενά η Capital Product Partners LP και χάρη στην στρατηγική ετοιμότητα και ευελιξία που τη διακρίνει, μπορεί  να ανταποκρίνεται με αμεσότητα και προσαρμοστικότητα στις μεταβολές που συντελούνται.

Μέσω της δυναμικής του στόλου της και τις επενδύσεις σε νέα πλοία, η CPLP έχει την ικανότητα να αξιοποιήσει τις τρέχουσες συνθήκες στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ισχυροποιώντας ακόμη περισσότερο τη θέση της στην παγκόσμια ναυλαγορά.

Η τρέχουσα συγκυρία σε ορισμένους τομείς της ναυτιλίας, όπως η αγορά μεταφοράς LNG, είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή.

H εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία  έθεσε  σε πρώτο πλάνο την ενεργειακή ασφάλεια -πρωτίστως της Ευρώπης και  ανέδειξε  τον μείζονα ρόλο του υγροποιημένου φυσικού αερίου στην αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου, δημιουργώντας έτσι περαιτέρω ζήτηση αερίου από χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Κατάρ.

Σε αυτή την προσπάθεια, η ποντοπόρος ναυτιλία και ειδικά τα πλοία μεταφοράς LNG, αποτελούν την αναγκαία πλωτή αλυσίδα μεταφοράς του καυσίμου.  Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να πει ότι αυτές οι προκλήσεις είναι εκείνες που δημιουργούν την κατάλληλη συνθήκη για αναπτυξιακές κινήσεις, όπως η έκδοση ομολόγων.

Στο πλαίσιο αυτό, η CPLP LP προχωρά σε δεύτερη έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους ως 100 εκ.  ευρώ και επταετούς διάρκειας στην Ελληνική Κεφαλαιαγορά Ομολόγων.

Η Δημόσια Προσφορά του Κοινού Ομολογιακού Δανείου (ΚΟΔ) προς το επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα, μέσω της υπηρεσίας Ηλεκτρονικού Βιβλίου Προσφορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών (Η.ΒΙ.Π.) ξεκινά σήμερα 20 Ιουλίου 2022 και η Καταληκτική ημερομηνία της Δημόσιας Προσφοράς είναι η 22η Ιουλίου 2022.

Το εύρος της απόδοσης, το οποίο καθορίστηκε από τους Συντονιστές Κυρίους Αναδόχους, είναι το ακόλουθο: Κατώτατη Απόδοση 4,40% – Ανώτατη Απόδοση 4,90%.

Η νέα έκδοση δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία, εν μέσω σημαντικών προκλήσεων στην παγκόσμια οικονομία, να συνεχίσει να επενδύει στη στρατηγική μετάβαση στην «πράσινη» και βιώσιμη ναυτιλία και την ανάπτυξή της στην αγορά μεταφοράς LNG.

Η  Capital Product Partners υλοποιεί από το 2021 έως το 2023 ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολ., με τις νέες επενδύσεις σε εξαγορά πλοίων μόνο για τη περίοδο Οκτώβριος 2022 – Μάιος 2023 να ανέρχονται σε 597,5 εκατ. δολ.

Πρόκειται για ένα από τα δυναμικότερα και πλέον διευρυμένα επενδυτικά προγράμματα υπό υλοποίηση, το οποίο υποστηρίζει τη στρατηγική μετάβαση της εταιρείας στην «πράσινη» ναυτιλία.  Σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη την εξαγορά τεσσάρων πλοίων και την πώληση δύο πλοίων που έχει ήδη ανακοινώσει, ο στόλος της CPLP διαμορφώνεται στα 23 πλοία: 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή container, 7 πλοία μεταφοράς LNG και ένα πλοίο ξηρού φορτίου.

Τα LNG Carriers

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σαφής στροφή των παραδοσιακών παραγωγών φυσικού αερίου προς την επιλογή υγροποίησης του αερίου επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο την στρατηγική ανεξαρτησία των παραγωγών από αγωγούς μεταφοράς, ενώ παράλληλα ωφελεί και τους καταναλωτές αερίου- τις  χώρες εισαγωγής.

Η στροφή αυτή καθιστά τα πλοία μεταφοράς LNG ακόμα πιο  σημαντικό  κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς οι επίγειες δεξαμενές αποθήκευσης είναι περιορισμένης δυναμικότητας. Στην Ελλάδα η ομολογιακή έκδοση της CPLP προσφέρει τη δυνατότητα στο ελληνικό επενδυτικό κοινό να επενδύσει στην ναυτιλιακή αγορά του LNG

Χαρακτηριστικό για τις προοπτικές της αγορές είναι ότι τα private equity funds (Blackrock, Morgan Stanley, Stonepeaκ, JP Morgan) επένδυσαν σε πλοία LNG, αφήνοντας ελάχιστες εταιρείες με πλοία LNG να διαπραγματεύονται στα διεθνή χρηματιστήρια.

Η  παγκόσμια δυνατότητα παραγωγής LNG, αναμένεται να ξεπεράσει τους 740 τόνους ετησίως το 2026 από 465 τόνους το 2021, γεγονός που δημιουργεί σημαντικές  προοπτικές για τη ναυτιλιακή αγορά πλοίων LNG και τη συμβολή τους στην εφοδιαστική αλυσίδα

Το φυσικό αέριο, ως μεταβατικό καύσιμο, πρόκειται να αποτελέσει σημαντικό βραχίονα από-ανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, ενώ η θαλάσσια μεταφορά του αποτελεί σημαντικό τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελεί σημαντικό βραχίονα της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ ιδιαίτερα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι εισαγωγές φυσικού αερίου στην Ευρώπη για το διάστημα Ιανουάριος – Μάιος 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους παρουσίασαν αύξηση κατά 2.6%, οι εισαγωγές φυσικού αερίου από την Ρωσία μειώθηκαν κατά 36.6%, μειώνοντας το μερίδιο της Ρωσίας στην Ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου κατά 14%3.

Την αντίστοιχη περίοδο οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν κατά 52,8% ενώ το συνολικό μερίδιο αγοράς του ανήλθε σε 35,7%. Σε αυτό το περιβάλλον η εξασφάλιση ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου αποτελεί στρατηγική επιλογή της ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της περιβαλλοντικά υπεύθυνης ενεργειακής ανεξαρτησίας.

Το LNG αναμένεται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο, με έναν αριθμό projects να έχουν λάβει Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) και να τίθενται σε ισχύ τα επόμενα χρόνια, κυρίως στην Αμερική και το Κατάρ Τα κορεάτικα ναυπηγεία έχουν διαθέσιμες θέσεις ναυπήγησης νέων πλοίων LNG μόνο για μετά το 2026 ενώ οι τιμές έχουν ανέβει στα 240εκ δολάρια ανά πλοίο  από 180εκ πριν από δύο  χρόνια.

 

Διαβάστε ακόμη:

Το πάρτι και οι υπουργοί, η μάχη των μεγαλοδικηγόρων, τα τρελά κέρδη της Hermes και οι αποφάσεις του Τιτάνα

Συζητήθηκε στον Αρειο Πάγο η προσφυγή των Αμερικανών για το φορτίο του δεξαμενόπλοιου Lana

Βρετανία: Στο 9,4% ο πληθωρισμός – Ρεκόρ 40ετίας εν μέσω κοινωνικών αντιδράσεων