Καθώς ο Ιούλιος έφτασε στο τέλος του, η αγορά δεξαμενόπλοιων διανύει μια περίοδο μετάβασης, με τον μέσο όρο των ναυλώσεων (TCEs) να αποκαλύπτουν τόσο σημάδια αντοχής όσο και «θύλακες» αδυναμίας στα διάφορα segments.

Σύμφωνα με την τελευταία εβδομαδιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, τα VLCC καταγράφουν ημερήσια έσοδα περίπου $28.078, έναντι $28.204 την αντίστοιχη περίοδο του 2024 — πτώση μόλις 0,4% σε ετήσια βάση. Ο μέσος όρος για το διάστημα Ιανουαρίου–Ιουλίου 2025 διαμορφώνεται στα $39.630/ημέρα, 4% χαμηλότερα από πέρυσι.

Τα Suezmax εμφανίζουν πιο ήπια πτώση σε μέσο όρο, με τρέχον TCE $35.656/ημέρα, σημαντικά υψηλότερο (+25%) από την 1η Αυγούστου 2024. Ο μέσος όρος για φέτος είναι $38.845/ημέρα, έναντι $44.347 το 2024.

Στον κλάδο των Aframax/LR2, το τρέχον TCE ανέρχεται σε $33.295/ημέρα (+15% σε ετήσια βάση), αλλά ο μέσος όρος του 2025 ($31.725/ημέρα) υπολείπεται σημαντικά του αντίστοιχου του 2024 ($46.812).

Στα product tankers, η εικόνα είναι διχασμένη: ο MR Atlantic Basket βρίσκεται στα $26.573/ημέρα (-25% σε ετήσια βάση), ενώ ο MR Pacific Basket σημειώνει άνοδο +27%, στα $24.356/ημέρα. Ωστόσο, οι μέσοι όροι του έτους δείχνουν υποχώρηση και για τις δύο αγορές.

Ο LR1 κλάδος και τα πλοία αργού πετρελαίου εμφανίζουν καθαρή πτώση τιμών στα second-hand, ενώ μόνο τα VLCC καταγράφουν μικρή αύξηση στις αξίες. Ενδεικτικά, τον Ιούλιο του 2024 ένα VLCC 2006-built Universal πωλήθηκε περί τα $40 εκατ., ενώ φέτος ένα αντίστοιχης ηλικίας (2004-built) πλοίο άλλαξε χέρια στα $41,5 εκατ.

«Η αγορά εκπέμπει μεικτά σήματα», σχολιάζουν οι αναλυτές της Xclusiv Shipbrokers. «Οι ναύλοι στα VLCC δείχνουν αντοχή, ενώ οι αξίες πλοίων στα περισσότερα segments έχουν διορθώσει σημαντικά. Το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει επιλεκτικό, με τους αγοραστές να επικεντρώνονται σε ευκαιρίες και όχι σε γενικευμένες κινήσεις».

Όπως επισημαίνει η έκθεση, η πτώση στις αξίες των Suezmax, Aframax και LR1 αντικατοπτρίζει αδύναμες θεμελιώδεις συνθήκες και μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον, την ώρα που η ζήτηση στις μεταφορές προϊόντων και αργού παρουσιάζει ανομοιογένεια ανά γεωγραφική αγορά.

Διαβάστε ακόμη

Στα «ραντάρ» της ΑΑΔΕ και τα πλοία στις θάλασσες

Lussile: Η άνοδος και η πτώση του γνωστού brand γυναικείας ένδυσης και το νέο σφυρί (pics)

ΜΙΝΕΡΒΑ: Από «αντίπαλον δέος» σε φιλόδοξο όχημα ανάπτυξης – Το στοίχημα της Άλτις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα