search icon

Ναυτιλία

Diligent Holdings: Σχέδια για ανανέωση του στόλου της

H εταιρεία με επικεφαλής τον Δημήτρη Μίχαλο αναζητά να αγοράσει μεγαλύτερα φορτηγά πλοία καθώς προχωράει στην πώληση του δεύτερου Supramax της στην Blue Fleet

Μεγάλα σχέδια ανανέωσης του στόλου της έχει η Diligent Holdings. Και για τον λόγο αυτό προχωράει σε πωλήσεις παλαιότερης ηλικίας πλοίων της.

Πιο συγκεκριμένα στοχεύει σε πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας μετά και την ολοκλήρωση της τελευταίας πώλησης φορτηγού της πλοίου.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι παραχώρησε το 56.000 τόνων φορτηγό της πλοίο τύπου Supramax, “EPIC”, (ναυπηγημένο το 2009) στην εταιρεία Blue Fleet Group με έδρα τον Λίβανο έναντι 18 εκατ. Δολαρίων.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους, αυτή η πώληση ήταν σε τιμή ρεκόρ για πλοίο ναυπηγημένο της συγκεκριμένη χρονιά και αυτού του τύπου και για εκείνη την χρονική περίοδο.

Η VesselsValue αξιολογεί την αξία του πλοίου “EPIC” στα 16,56 εκατ. δολάρια.

Το συγκεκριμένο πλοίο τύπου Supramax είχε αγοραστεί το 2020 από την εταιρεία Triton Navigation με έδρα στην Ολλανδία για το ποσό των 11,3 εκατ. δολαρίων.

«Η κατάσταση του “EPIC” ήταν εξαιρετική καθώς είχε περάσει από περιοδικές επιθεωρήσεις στον δεξαμενισμό του πλοίου που έγινε νωρίτερα μέσα στην χρονιά» αναφέρει η Diligent.

Έχει προηγηθεί, τον περασμένο Ιούνιο η πώληση στην ίδια εταιρεία, λιβανέζικων συμφερόντων, του χωρητικότητας 56.000 τόνων αδελφού πλοίου “OREO” (ναυπηγημένο το 2008) στην για το ποσό των 19, 35 εκατ. δολαρίων.

Και τα δυο πλοία το “EPIC” και το “OREO”, είναι εξοπλισμένα με σύστημα επεξεργασίας νερού έρματος (BWTS)

Μέχρι και την περσινή χρονιά, ο στόλος της Diligent αριθμούσε 15 πλοία. Από τότε έχουν πουληθεί τα 5 μικρότερου μεγέθους ναυπηγημένα στην Ιαπωνία, τα Imabari 28s, τύπου Handysize, μέσω του ναυλομεσιτικού γραφείου Hull Search International με έδρα το Λονδίνο, το οποίο διαχειρίστηκε επίσης και τις συναλλαγές για τα πλοία τύπου Supramax.

Πηγές από την εταιρεία αναφέρουν πως ο στόλος της έχει μειωθεί με σκοπό να δημιουργηθεί χώρος για την επέκταση και ανανέωση προς μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.

Ένα από τα πλοία της τύπου Handysize, είχε επίσης παραδοθεί στην εταιρεία Blue Fleet Group.

Η Diligent δεν έχει προχωρήσει σε κάποια αγορά πλοίου από τις αρχές του 2020.

«Τα πλοία μας τύπου Imabari 28s πουλήθηκαν όλα σε ασυνήθιστα υψηλές τιμές, τις οποίες οι ναυλομεσίτες απέδωσαν στην εξαιρετική τους κατάσταση. Αλλά από την πλευρά μας το αποδίδουμε στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας σε στεριά και θάλασσα, που έχουν συνθέσει μαζί ένα υψηλού επιπέδου και υπερσύγχρονο πρόγραμμα συντήρησης, το οποίο συμπεριλαμβάνει πολλαπλές ετήσιες επιθεωρήσεις από ανεξάρτητους επιθεωρητές» επισημαίνει η Diligent και προσθέτει: «Η καλή συντήρηση των πλοίων είναι το κλειδί».

Τα παραπάνω στη συνέχεια επαναπιστοποιούνται από τις συχνές επιθεωρήσεις της ίδιας της εταιρίας κάθε τρεις μήνες.

Ο στόλος ελέγχεται επίσης και από τον οργανισμό πιστοποίησης της Rightship επαναπιστοποιείται με συχνές επιθεωρήσεις κάθε τρεις μήνες.

«Στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε τον στόλο μας καθώς και την εμπορική αξία της Diligent, με πλοία των οποίων η ποιότητα και η συντήρησή τους θα είναι απαράμιλλη. Στοχεύουμε στην αγορά πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας στις κατηγορίες Handysize, Ultramax και Kamsarmax.» αναφέρει η εταιρεία.

Η αγοράστρια Blue Fleet Group διαχειρίζεται από τον πλοιοκτήτη Roy Khoury. Η διαχείρισή της γίνεται από την Ελλάδα και τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στη Βηρυτό. Έχει υπό τη διαχείρισή της 37 πλοία, πολλά εκ των οποίων είναι ιδιόκτητα.

Αγόρασε επίσης δυο πλοία τύπου Supramax νωρίτερα μέσα στην χρονιά από την εταιρεία Taylor Maritime από το Χονγκ Κονγκ και το παρακλάδι αυτής και εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, εταιρεία Taylor Maritime Investments.

Το 2021 η Diligent Holdings προχώρησε στις πωλήσεις των εξής πλοίων:

-Nordic Bulker 2 (ναυπηγήσεως 2002 BWTS τοποθετημένο) αγορασμένο το 2011, πουλήθηκε τον Απρίλιο του 2021 έναντι $5,8 εκ στο Blue Fleet Group.

– Geki Star (ναυπηγήσεως 2008 BWTS περιλαμβάνεται αλλά δεν έχει τοποθετηθεί), αγορασμένο τον 16 Μαρτίου για $7 εκατ. πουλήθηκε τον Ιούλιο έναντι $10,55 εκατ. σε Τούρκους αγοραστές.

-Aroma 2 (ναυπηγήσεως 2009 BWTS τοποθετημένο) αγορασμένο για $6,65 εκατ. πουλήθηκε τον Αύγουστο του 2021 έναντι $11,4 εκατ. σε Έλληνες αγοραστές.

-Paloma (ναυπηγήσεως 2010 BWTS τοποθετημένο) αγορασμένο τον Μάιο του 2017 για $8,25 εκατ. πουλήθηκε τον Νοέμβριο του 2021 έναντι $13 εκατ. σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή.

-Magnolia (ναυπηγημένο το 2010 BWTS τοποθετημένο) αγορασμένο τον Οκτώβριο του 2017 για $8,5 εκατ. πουλήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 09/21 έναντι $13,5 εκατ. σε Έλληνες αγοραστές.

Διαβάστε ακόμη:

Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος: Ανατροπή μέσω δικαστηρίου στην κόντρα με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο

Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος: Ανατροπή μέσω δικαστηρίου στην κόντρα με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο

Alpha Bank: Ξανά στις αγορές με senior preferred ομόλογο – Στόχος η άντληση 300 εκατ. ευρώ

Exit mobile version