Σαν να μην υπάρχει αύριο επενδύουν οι Κινέζοι σε αγορές πλοίων. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια έχουν δώσει, μέσα στο 2020 μεγαλύτερα ποσά, σχεδόν τα διπλάσια από τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι από την αρχή της χρονιάς βρίσκονται στη δεύτερη θέση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 12 Απριλίου 2020 οι Κινέζοι έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,354 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 36 πλοίων.

Οι Έλληνες έχουν δώσει 682,1 εκατομμύρια για 37 πλοία εκ των οποίων τα 14 είναι φορτηγά αξίας 210,6 εκ. δολ., 13 δεξαμενόπλοια αξίας 330,3 εκατομμυρίων δολαρίων, επτά είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 66,2 εκ. και τρία υγραεριοφόρα αξίας 75 εκατ. δολαρίων.

Από τα 38 πλοία που έχουν αγοράσει οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 21 είναι φορτηγά, 12 δεξαμενόπλοια και τρία containerships.

Στην τρίτη θέση είναι εταιρείες της Σιγκαπούρης με 16 πλοία αξίας 189,2 εκατ. δολαρίων και ακολουθούν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 10 πλοία αξίας 71,4 εκατ. δολαρίων.

Από την αρχή του 2020 έως και την 12η Απριλίου έχουν πωληθεί συνολικά πλοία συνολικής αξίας 5,067 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Από αυτά 97 είναι φορτηγά, 118 δεξαμενόπλοια, 46 containers και 10 υγραεριοφόρα.