Τις βασικότερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία τα επόμενα χρόνια επεσήμαναν στα στελέχη του νορβηγικού νηογνώμονα DNV ο οποίος γιορτάζει  τα 100 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα με φυσική παρουσία.  Δεν περιορίστηκαν όμως εκεί αλλά έδωσε και λύσεις-προτάσεις  με ιδιαίτερη έμφαση στα   πλοία μικρών αποστάσεων που θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.

Πρόκειται  πρόγραμμα  το οποίο  έχει ήδη υλοποιηθεί  στη Νορβηγία, και ο DNV σχεδιάζει να το αναπτύξει και στην Ελλάδα, με την συνεργασία και της ελληνικής πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  Γιάννη Πλακιωτάκη,  μετά το πέρας  της διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης Ποσειδώνια.

Όπως επεσήμαναν  τα στελέχη του DNV, το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα  δεν προβλέπει την ηλεκτροκίνηση των πλοίων, ενώ για να είναι βιώσιμη μια τέτοια επένδυση θα πρέπει να επιδοτηθεί και από την πολιτεία.

Ο  Ιωάννης  Χιωτόπουλος SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των βιομηχανιών, για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης για απανθρακοποίηση.

«Η  επιτυχημένη εφαρμογή του προγράμματος Green Shipping από τον DNV στη Νορβηγία, όπου ο στόλος των πλοίων μικρών αποστάσεων της χώρας αντικαθίσταται με πλοία που δεν εκπέμπουν ρύπους  (ηλεκτρικά πλοία), δημιουργεί μια τεράστια ευκαιρία» ανέφερε:

« Η Ελλάδα έχει παρόμοια γεωγραφία, μέγεθος στόλου και περιφερειακές ανάγκες και η κατασκευή τέτοιων πλοίων θα μπορούσε επίσης να γίνει».

Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι  «ο DNV είναι σε θέση  να βοηθήσει με την τεχνογνωσία που διαθέτει σε μπαταρίες, συστήματα ελέγχου μπαταριών, εναλλακτικά καύσιμα κυψέλες καυσίμου, που είναι διαθέσιμα στη Νορβηγία και σε όλο τον κόσμο και εύκολα μεταφερόμενα μέσω του γραφείου του Πειραιά» και συμπλήρωσε:

« Η προσπάθεια για απαλλαγή από τον άνθρακα  θα μπορούσε να συνδυαστεί με την ευρύτερη ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα. Υπάρχει, δε διεθνές ενδιαφέρον για το πλαίσιο λειτουργίας των  πλωτών ανεμογεννητριών που θα ανακοινωθεί το καλοκαίρι.

Από την πλευρά του ο  Knut Ørbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος του DNV Maritime αναφέρθηκε στη σημασία του ελληνόκτητου στόλου για την ανάπτυξη του νηογνώμονα:

«Εκατό χρόνια στο πλαίσιο της ελληνικής ιστορίας είναι απλά μια ριπή οφθαλμού, αλλά είμαι περήφανος για το έργο όλων των Ελλήνων συναδέλφων και συνεργατών μας, τόσο παλαιότερων ετών όσο και στο παρόν, που συνέβαλαν στη μεγάλη επιτυχία που είναι ο σύγχρονος ελληνικός στόλος»,

Ο ελληνόκτητος στόλος που βρίσκεται στη κλάση του DNV, αποτελεί το 19% της δύναμης του νορβηγικού νηογνώμονα και αριθμεί περισσότερα από 850 πλοία. Επίσης, περισσότερες από 80 εταιρείες διαχείρισης πλοίων είναι πιστοποιημένες από τον DNV στα γραφεία του Πειραιά.

«Για περισσότερα από 100 χρόνια, πλέουμε μαζί με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος,  και στη συνέχεια  ανακοίνωσε μια νέα συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, όπου ο  νηογνώμονας  θα χορηγεί υποτροφίες στους τρεις κορυφαίους φοιτητές της Σχολής Ναυπηγών και Μηχανικών Ναυπηγών κάθε χρόνο.

Ο  Ιωάννης  Χιωτόπουλος υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των βιομηχανιών, για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης για απανθρακοποίηση.

Διαβάστε ακόμη:

Παρατείνεται η αβεβαιότητα στην αγορά ηλεκτρισμού – Οι δύο κρίσιμες ημερομηνίες και οι ασφυκτικές πιέσεις

Γεωργιάδης: Αν μπορούσαμε θα είχαμε μειώσει τον ΕΦΚ στα καύσιμα (vid)

Σταμάτης Τσαντάνης: «Η Ελλάδα είναι η Silicon Valley της παγκόσμιας ναυτιλίας»