Ο EMSA δημοσίευσε τη νέα του έκθεση “Potential of Hydrogen as fuel for shipping”, στην οποία τονίζεται ότι ενώ η ναυτιλία έχει περιορισμένη εμπειρία στη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου και ορισμένες από τις βασικές τεχνολογίες , όπως οι κινητήρες  παραμένουν υπό ανάπτυξη, όμως υπάρχει επαρκής χερσαία εμπειρία με την παραγωγή και τη χρήση του που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως υγιής βάση για τη μετάβαση σε ναυτιλιακό καύσιμο.

Εξετάζοντας την τρέχουσα παραγωγική ικανότητα υδρογόνου, το υφιστάμενο ρυθμιστικό τοπίο, τις επιλογές αποθήκευσης καυσίμου, τις τεχνολογίες εφοδιασμού και παραγωγής ενέργειας – μαζί με τεχνοοικονομικές αναλύσεις και μελέτες περιπτώσεων με βάση τους κινδύνους – η μελέτη αυτή προσδιόρισε τις δυνατότητες υιοθέτησης του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου.

Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από το πράσινο υδρογόνο που παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης νερού αναμένεται να είναι σχεδόν μηδενικές, με μια μικρή ποσότητα να προέρχεται από την παραγωγή μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και ηλεκτρολυτών. Επιπλέον, η καύση του πράσινου υδρογόνου από τα  πλοία δεν παράγει άμεσα εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Αέρια του θερμοκηπίου εκπέμπονται μόνο από την καύση των πιλοτικών καυσίμων.

Στην έκθεση διαβάζουμε:

-Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται ένα καύσιμο με καθαρό μηδενικό άνθρακα ως πιλοτικό καύσιμο, οι εκπομπές μπορούν να εξαλειφθούν σε βάθος χρόνου.

–  Σε ορισμένες περιπτώσεις, η καύση υδρογόνου μπορεί, ωστόσο, να οδηγήσει σε ολίσθηση υδρογόνου. Αυτό το άκαυστο υδρογόνο, εάν απελευθερωθεί στην ατμόσφαιρα, αποτελεί έμμεσο αέριο του θερμοκηπίου. Το υδρογόνο μπορεί να διαρρεύσει από αγωγούς, από δεξαμενές αποθήκευσης κατά τη διάρκεια πρακτικών βρασμού και εξαερισμού κατά την εκκίνηση και τη διακοπή λειτουργίας και κατά τη διάρκεια εργασιών για την απομάκρυνση των ακαθαρσιών του καυσίμου.

–  Ωστόσο, υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η εγγενής μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (από τη λιγότερη χρήση ορυκτών καυσίμων) από τη μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία υδρογόνου θα έχει καθαρή θετική επίπτωση στο κλίμα, ακόμη και αν οι απώλειες υδρογόνου στον αέρα κατά τη διάρκεια των διαδικασιών παραγωγής/καύσης φτάσουν το 10% του όγκου που καίγεται.

Διαβάστε ακόμη

Στρατηγικός μετασχηματισμός για την Capital Product Partners – Εστιάζει αποκλειστικά στην αγορά της μεταφοράς ενέργειας

ΕΕ: Παράταση στη χρηματοδότηση για πυροσβεστικά αεροπλάνα και ελικόπτερα

NEUROPUBLIC: Μειοψηφικό ποσοστό αποκτά το LATSCO Family Office

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ