Την υποχρεωτική πλήρωση με νόμο του 90% των ειδικών αποθηκευτικών χώρων με φυσικό αέριο πριν από την έλευση του χειμώνα του 2022 ώστε να αποφευχθούν νέες κατακόρυφες ανατιμήσεις.

Η προσπάθεια ενεργειακής απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο θα είναι μακροχρόνια και επίπονη αφού οι εισαγωγές από τς ΗΠΑ μπορούν να καλύψουν μόνο το 1/3 της ρωσικής ποσότητας.

Τα κράτη-μέλη της ΕΕ αναζητούν αποθηκευτικούς χώρους και τα βλέμματα στρέφονται στους πλωτούς σταθμούς φυσικού αερίου- Floating Storage Regasification Unit (FSRU). Πρόκειται για μεγάλης χωρητικότητας LNG carriers τα οποία μπορούν και να ταξιδεύουν εκτός από το ναυλώνονται για αποθηκευτικοί χώροι. Την περασμένη 10ετία υπήρχε μόλις ένα τέτοιου τύπου πλοίο ανά τον κόσμο. Σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τα 20 και μέσα στην επόμενη τριετία θα φθάσει τα 55-60 κομμάτια.

Kαι στον τομέα αυτόν οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν οι πρώτοι που επένδυσαν πριν από τρία χρόνια.

Ο Όμιλος Αγγελικούση και πιο συγκριμένα η MaranGas έχει μία τέτοια μονάδα. Πρόκειται για το Excelerate Sequoia ναυπηγήσεως 2020 χωρητικότητας 173.611 κυβικών μέτρων. Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου υπολογίζεται στα 200 εκατομμύρια δολάρια και είναι η πρώτη ελληνικών συμφερόντων μονάδα.

O Γιώργος Προκοπίου και πιο συγκεκριμένα η εταιρεία του Dynagas έχει δύο τέτοια πλοία- πλωτούς σταθμούς FSRU τα οποία, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, συζητάει να ναυλώσει στη γερμανικών συμφερότων Uniper.

Πρόκειται για τα Transgas Force και Transgas Power χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRU. Τα δύο πλοία παραδόθηκαν στον Έλληνα εφοπλιστή το 2021 από το ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding και βρίσκονται υπό ναύλωση ως LNG Carriers αυτή την εποχή, τον μεν πρώτο από την αμερικανικών συμφερόντων Cheniere για 18 μήνες και το δεύτερο από την γαλλικών συμφερόντων Total

Το περασμένο φθινόπωρο η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά GasLog τουΠήτερ Λιβανού. Ολοκλήρωσε τη μετατροπή ενός LNG carrier χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων σε πλωτή δεξαμενή αποθήκευση Υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Πρόκειται για το GasLog Singapore. Οι εργασίες για τη μετατροπή του έγιναν σε συνεργασία με την Sembcorp Marine Repairs που εδρεύει στη Σιγκαπούρη. Η GasLog υπέγραψε ναυλοσύμφωνο διάρκειας 10 ετών μετ ην Sinolam LNG Terminal.

Όμως ο Πήτερ Λιβανός συμμετέχει και στο project για την υλοποίηση του έργου “Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης”. Τον περασμένο Ιανουάριο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε τα πρώτα χρήματα στην Gastrade στην οποία συμμετέχει ο Πήτερ Λιβανός. Πιο συγκεκριμένα, εγκρίθηκε η εκταμίευση του ποσού των 66,58 εκατ. Ευρώ.

Το έργο θα έχει προϋπολογισμό 363,7 εκατ. ευρώ.

Η κατασκευή και λειτουργία του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) Αλεξανδρούπολης θα συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια, ρευστότητα και ενεργειακό πλουραλισμό της χώρας αλλά και ολόκληρης της Ν.Α Ευρώπης, ενισχύοντας τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας και προσφέροντας εναλλακτικές πηγές και οδούς προμήθειας φυσικού αερίου στην περιοχή.

Η Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU), χωρητικότητας 153.500 κ.μ. LNG, θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία, μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία.

Ο τερματικός σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023.

Διαβάστε ακόμα:

Αυτές είναι οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση της επισιτιστικής ασφάλειας της χώρας

Πλειστηριασμοί: Στο σφυρί από επαύλεις και «ιερά ακίνητα» μέχρι… δεμάτια με καπνά

Τράπεζες: Πώς θα αντιμετωπίσουν τα δάνεια που κινδυνεύουν να «ξανασκάσουν» λόγω πολέμου και ακρίβειας