Ναυτιλία

Επιδεινώνεται η χαοτική κατάσταση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Έκλεισε λόγω κρούσματος covid-19 ένας μεγάλος τερματικός σταθμός στο Ningbo, που είναι το τρίτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι του κόσμου - Κίνα: «Έμφραγμα» στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι εφοδιασμού στον κόσμο

Μεγάλες πιέσεις δέχεται η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα -logistics, αφού η πανδημία δεν κοπάζει.

Ειδικότερα, ένας μεγάλος τερματικός σταθμός στο Ningbo, που είναι το τρίτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι του κόσμου, ανέστειλε τις εργασίες του αφού ένας εργαζόμενος βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊος.

Ο 34 ετών εργαζόμενος εργάζεται στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Ningbo Meidong που βρίσκεται στο νησί Meishan. Ο νεαρός άνδρας βρίσκεται σε καραντίνα στο νοσοκομείο. Σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση οι στενές επαφές που είχε ο εργαζόμενος εντοπίστηκαν και οι τοποθεσίες και οι χώροι που επισκέφθηκε έκλεισαν και στειρώθηκαν. «Θα ενημερώσουμε το κοινό για τις επακόλουθες ενέργειες».

Η διοίκηση του τερματικού σταθμού σε ανακοίνωσή της έκανε γνωστό ότι ανέστειλε όλες τις υπηρεσίες παραλαβής και παράδοσης εμπορευματοκιβωτίων από τις 11 Αυγούστου. Δεν είναι ακόμη γνωστό πότε θα ανοίξει ξανά η εγκατάσταση. Η κατάσταση θυμίζει την πρόσφατη κρίση της Yantian, όταν η επίπτωση μερικών μολυσμένων εργαζομένων στο λιμάνι στο Guangdong παρέλυσε ολόκληρο τον τερματικό σταθμό για περισσότερο από έναν μήνα. Οι αναλυτές ανησυχούν ότι το κλείσιμο του τερματικού σταθμού Meishan και οι πιθανές συνέπειες μπορεί να προκαλέσουν επιδείνωση της χαοτικής κατάστασης στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

“Το περιστατικό Yantian συνέβη τον Μάιο όταν η αγορά δεν είχε μπει στην παραδοσιακή περίοδο αιχμής όπου βρισκόμαστε τώρα» δηλώνουν στελέχη της αγοράς: «Το κλείσιμο του Meishan θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη διαταραχή των ιστών εφοδιασμού και των εξαγωγών”. Από τον τερματικό σταθμό στο νησί Meishan εξυπηρετήθηκαν 5,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια το 2020, αποτελώντας περίπου το 20% των 27 εκατομμυρίων teu που διαχειρίζεται ολόκληρο το λιμάνι του Ningbo.

Ο τερματικός σταθμός του Yantian χειρίστηκε 13,3 εκατομμύρια teu την ίδια χρονιά. Οι εταιρείες Liners αναμένεται να παρακάμψουν τον τερματικό σταθμό προσθέτοντας πίεση σε κοντινά λιμάνια όπως η Σαγκάη, όπως φάνηκε κατά το κλείσιμο της Yantian. Το κακό είναι ότι το κλείσιμο του τερματικού σταθμού στο Ningbo έρχεται σε μία εποχή που τα πλοία συσσωρεύονται ήδη κατά μήκος της κινεζικής ακτογραμμής, μετά τη διακοπή του τυφώνα και τους αυστηρούς κανόνες για τον περιορισμό των εγχώριων λοιμώξεων από κορωνοϊό.

Για παράδειγμα, τα εισερχόμενα μέλη του πληρώματος καλούνται τώρα από τις περισσότερες αρχές των κινεζικών λιμανιών να κάνουν εξετάσεις, με τα πλοία να αναγκάζονται να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο μέχρι να επιβεβαιωθούν τα αρνητικά αποτελέσματα.

Τα δεδομένα παρακολούθησης των πλοίων της Lloyd’s List Intelligence δείχνουν περισσότερα από 140 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική χωρητικότητα σχεδόν 750.000 teu, να συσσωρεύονται κοντά στα λιμάνια της Σαγκάης και του Νίνγκμπο. Σε συνδυασμό με άλλα 233.000 teu στο αγκυροβόλιο στο Δέλτα του ποταμού Περλ, αντιπροσωπεύουν το 4% της παγκόσμιας ικανότητας αποστολής κιβωτίων σε δύο μόνο αγκυροβόλια.

Διαβάστε ακόμη:

Ασφαλιστικές εισφορές: Μέχρι πότε «παγώνουν» για τους πυρόπληκτους – Οι ρυθμίσεις για όλα τα Ταμεία

Ανασχηματισμός: Αναδιάταξη δυνάμεων – Τι αλλάζει στην κυβέρνηση και το Μέγαρο Μαξίμου

Έρχονται «καμπάνες» για όσους ξέχασαν να υποβάλουν φορολογικές δηλώσεις