Η Αίγυπτος εργάζεται για τη βελτίωση του διάπλου της διώρυγας του Σουέζ κάνοντας επιπλέον 10 χιλιόμετρα προσβάσιμα σε αμφίδρομη κυκλοφορία, ενώ διευρύνει και εμβαθύνει άλλα 30 χιλιόμετρα. Το έργο θα κοστίσει 191 εκατομμύρια δολάρια και θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Ιουνίου 2023.

Ο Πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπιέ, παραχωρώντας την πρώτη συνέντευξη Τύπου με θέμα την επέκταση που ξεκίνησε τον Ιούνιο, είπε ότι θα ήταν πολύ ακριβό να διευρυνθεί ολόκληρο το μήκος της υδάτινης οδού που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Μεσόγειο.

Ωστόσο, το αμφίδρομο τμήμα θα επιμηκυνθεί στα 85 χιλιόμετρα (53 μίλια) από 75 χιλιόμετρα, είπε.

Η παγκόσμια ναυτιλιακή κυκλοφορία διακόπηκε πέρυσι όταν ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το «Ever Given» κόλλησε στο νότιο τμήμα του καναλιού μήκους 190 χιλιομέτρων για περίπου μια εβδομάδα.

Η επέκταση, η οποία ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει τον Ιανουάριο, επιταχύνθηκε μετά την κρίση που προκάλεσε το ατύχημα. Οι εργασίες στοχεύουν κυρίως στην αύξηση της ασφάλειας της κυκλοφορίας. Μόλις τελειώσει, ο χρόνος διέλευσης από το κανάλι θα παραμείνει περίπου 11 ώρες.

Η δεύτερη φάση του έργου συνίσταται στη διεύρυνση του τμήματος μήκους 30 χιλιομέτρων που εκτείνεται νότια μέχρι το στόμιο του καναλιού με εκσκαφή 40 μέτρων από την ανατολική πλευρά του. Αυτό το τμήμα, όπου «κόλλησε» το Ever Given, θα βαθύνει επίσης κατά έξι πόδια.

«Αυτό είναι ένα δύσκολο τμήμα του καναλιού», είπε ο Πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, προσθέτοντας ότι «η εμβάθυνση και η διαπλάτυνση θα εξομαλύνουν τις στροφές του καναλιού σε εκείνο το σημείο και θα μειώσουν την επίδραση των νότιων ανέμων».

Διαβάστε ακόμα:

Η Ευρώπη αφήνει πίσω της την πανδημία και ετοιμάζεται για τη θερινή σεζόν

Credit Suisse: Τα τρία σενάρια για τη ρωσο-ουκρανική διένεξη – Οι επιπτώσεις στις αγορές

Handelsblatt: Ανεπηρέαστη η Ελλάδα από κλείσιμο των αγωγών φυσικού αερίου