search icon

Ναυτιλία

Εργαζόμενοι στη Ναυτιλία: «Πρωταθλητές» Ευρώπης οι Έλληνες

Με πληθυσμό που αγγίζει μόλις το 2,3% του ευρωπαϊκού, οι εργαζόμενοι στις θαλάσσιες μεταφορές στη χώρα αντιπροσωπεύουν το 16% του αντίστοιχου συνόλου της Ε.Ε.

«Πρωταθλήτρια» Ευρώπης είναι η Ελλάδα στη ναυτιλία, όχι μόνο σε όρους χωρητικότητας και αριθμού πλοίων αλλά και με βάση τον αριθμό των απασχολουμένων στις θαλάσσιες μεταφορές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της @eu_eurostat για το 2022 (Ιούνιος 2023) μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., ο μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων στις θαλάσσιες μεταφορές καταγράφηκε στην Ελλάδα. Με πληθυσμό που αγγίζει μόλις το 2,3% του ευρωπαϊκού, οι εργαζόμενοι στις θαλάσσιες μεταφορές στη χώρα αντιπροσωπεύουν το 16% του αντίστοιχου συνόλου της Ε.Ε. και ανέρχονται σε 45.900 άτομα.

Την Ελλάδα ακολουθούν η Ιταλία με 35.300 άτομα (12% της Ε.Ε.) και η Γερμανία με 28.600 άτομα (10% της Ε.Ε.).

Οι χώρες της Ε.Ε. με τον μικρότερο αριθμό απασχολουμένων στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν το Λουξεμβούργο (600 άτομα), η Μάλτα (1.200 άτομα) και η Λιθουανία (2.300 άτομα).

Η ελληνική ναυτιλία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, καθώς αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου που ελέγχεται από την ΕΕ. Στους τύπους πλοίων στρατηγικής σημασίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από το 70% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου της ΕΕ διασφαλίζοντας τον εφοδιασμό της EE με βασικά αγαθά και κρίσιμα υλικά.

Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που ελέγχονται από την ΕΕ, το 73% των πετρελαιοφόρων, το 85% των πλοίων μεταφοράς LNG και το 17% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Περισσότερο από το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Mέλους της ΕΕ, ενισχύοντας περαιτέρω την προστιθέμενη αξία του τομέα για την ευρωπαϊκή οικονομία.

Η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 72% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ.

Για πολλές κατηγορίες βασικών προϊόντων διατροφής, ενέργειας και πρώτων υλών, περισσότερο από το 80% του συνολικού όγκου του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ μεταφέρεται δια θαλάσσης – όπως ρύζι (90%), δημητριακά (86%), λιπάσματα (86%), καφές, τσάι και μπαχαρικά (83%), ζωικά ή φυτικά λίπη και έλαια (83%), τεχνητά υφάσματα (83%), ενώ για ορισμένα μεταλλεύματα (νικέλιο, αλουμίνιο και χαλκός), περισσότερο από το 97% των φορτίων μεταφέρεται δια θαλάσσης.

Όπως συμβαίνει και με το παγκόσμιο εμπόριο, τα προϊόντα που μεταφέρονται από τον τομέα της bulk/tramp ναυτιλίας αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων που διακινούνται στους λιμένες της ΕΕ .

Διαβάστε ακόμη

ΥΠΕΘΟ: Αναβάθμιση και παροχές με έξτρα 1-1,5 δισ. από ΦΠΑ στον τουρισμό

Υδροπλάνα: Τρεις «παίκτες» από το εξωτερικό σε αναμονή για μπίζνες στην Ελλάδα (pic)

Σαμ Μπάνκμαν Φριντ: Από «βασιλιάς των crypto», στη φυλακή του Μπρούκλιν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version