Eλπίδες ότι σύντομα ο Θαλάσσιος Τουρισμός θα επανέλθει στην κανονικότητα και πιο συγκεκριμένα το yachting εκφράζουν στο newmoney στελέχη της αγοράς. Η αισιοδοξία αποτυπώνεται στο γεγονός ότι σκάφη κάθε μεγέθους πωλούνται εν ριπή οφθαλμού.  Τα τελευταία δύο χρόνια μοιράστηκαν χρήματα από το ΕΣΠΑ για αγορές σκαφών με σκοπό την εκμετάλλευσή τους. “Έχουν δοθεί πολλά χρήματα γα αυτόν το σκοπό και είναι φυσιολογικό να ψάχνουν σκάφη ανεξαρτήτως μεγέθους για αγορά και να μην βρίσκουν” επεσήμανε στο newmoney υψηλόβαθμο στέλεχος Ομίλου που δραστηριοποιείται στο yachting και συνέχισε μιλώντας για τις ναυλώσεις:

“Οι ναυλώσεις θα είναι καλύτερες το φετινό καλοκαίρι σε σύγκριση με πέρσι. Θα εξαρτηθεί βεβαίως και από την πορεία των εμβολιασμών αλλά και από τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών” και συνέχισε:

“Πέρσι , το 2020 έγιναν πολλές ακυρώσεις αλλά δόθηκε στους πελάτες option για το 2021, Οπότε θα έχουμε τις ναυλώσεις τις περσινές που ακυρώθηκαν συν τις καινούργιες. Εκτιμώ ότι θα φθάσουμε σε αριθμό ναυλώσεων το 50% του 2019 που ήταν υπέροχη χρονιά”.

Όσο για την ανθρωπογεωγραφία των τουριστών τόνισε: “Για τα μεγάλα σκάφη, τις θαλαμηγούς ενδιαφέρονται οι Αμερικάνοι, οι Ρώσοι και οι Άραβες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Για τα μικρότερα σκάφη κυριαρχούν οι Ευρωπαίοι, Γερμανοί, Γάλλοι, Άγγλοι, Ιταλοί κα”.

Ο πρόεδρος της Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος δήλωσε στο newmοney: “Σιγά-σιγά ανοίγει η αγορά του yacht. “Εγκαίνια” θα έχουμε μετά τις 15 Ιουνίου. Περιμένουμε την προσεχή εβδομάδα να μάθουμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα γιατί μας ρωτάνε οι επίδοξοι ναυλωτές και δεν μπορούμε ακόμα να τους δώσουμε απαντήσεις προκειμένου να προχωρήσουν στη ναύλωση ενός σκάφους.

Το χρονικό διάστημα από τα μέσα Μαΐου έως τα μέσα- προς τέλη Ιουνίου θα είναι μία δοκιμαστική περίοδος και σε αυτό συμφωνούν όλοι οι φορείς του τουρισμού. Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει παράταση της τουριστικής περιόδου έως και τον Οκτώβριο ώστε να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος που θα είναι ο Μάιος και Ιούνιος. Το ποσοστό ναυλώσεων δεν μπορώ να σας το δώσω γιατί δεν υπάρχει ακόμα κάτι διαμορφωμένο” και προσέθεσε:

“’Επίσης έχουμε καταθέσει αίτημα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να επιτραπεί ο απόπλους των τουριστικών σκαφών χωρίς επιβάτες αντί για τις 14 Μαΐου τέσσερις με πέντε ημέρες νωρίτερα ώστε να προλάβουν να πάνε στις βάσεις του, στα Δωδεκάνησα και στο Ιόνιο από όπου θα δραστηριοποιηθούν το καλοκαίρι, όπως κάνουν κάθε χρονιά. Σκεφτείτε ότι για να πάει ένα σκάφος στο Ιόνιο θέλει ΄δυο ημέρες αφού είναι κλειστή η διώρυγα της Κορίνθου”.

Ο Δημήτρης Λυκάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της PLORI Yachting δήλωσε στο  newmoney για τα ιστιοφόρα και τα καταμαράν:

“Η περσινή ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για το yachting, Ωστόσο οι ελπίδες όλων των εμπλεκομένων στον κλάδο είναι το 2021 να αποτελέσει την αρχή για την επάνοδο του στα επίπεδα που ήταν πριν την πανδημία.

Προς το παρόν τα δείγματα είναι θετικά, βάσει της αυξανόμενης ζήτησης κυρίως από Ισραήλ, Ηνωμένο Βασίλειο και χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.

Την ίδια στιγμή χώρες με σημαντικό κομμάτι στην πίτα της ζήτησης- σύμφωνα με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών – όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ρωσία απέχουν, ενώ η Γερμανία δείχνει διστακτική, δεδομένων των περιορισμένων που ισχύουν ακόμη εκεί. Από την άλλη είναι θετική η στροφή των Ελλήνων στην αναζήτηση επιλογής διακοπών στο yachting, τάση που εντάθηκε πέρσι και παραμένει και φέτος. Το ποσοστό των Ελλήνων, ωστόσο, παραμένει πολύ μικρό και αφορά κατά κύριο λόγο την περίοδο του Αυγούστου” και προσέθεσε:

“Η ουσία, ωστόσο, παραμένει ότι παρά τα θετικά δείγματα που αναφέρθηκαν, ο κλάδος έχει να αντιμετωπίσει πληθώρα άλυτων προβλημάτων.

Πρώτον, το πάγιο αίτημα του κλάδου για μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ναυλώσεις, όπως συμβαίνει σε άλλους κλάδους του τουρισμού, δεν έχει βρει ανταπόκριση, προκαλώντας αβεβαιότητα και ανησυχία.

Δεύτερον, τη χρονιά αυτή δεν έχει γίνει η παραμικρή ελάφρυνση στα τέλη ελλιμενισμού, όπως αντιστοίχως εφαρμόστηκε στα ενοίκια πολλών επιχειρήσεων. Σε κάποιες μαρίνες μάλιστα τα τέλη αυξήθηκαν.

Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, δεν υπάρχει ακόμη και σήμερα επίσημη κρατική ενημέρωση για το πότε ακριβώς θα επιτραπεί ο απόπλους/κατάπλους των σκαφών, κάτι που δημιουργεί τεράστια προβλήματα οργάνωσης και συντονισμού, τόσο στις κρατήσεις, όσο και στην προετοιμασία των σκαφών και των εταιριών για την φετινή τουριστική περίοδο” και κατέληξε , λέγοντας:

“Το ελληνικό yachting αποτελεί σημαντικό κομμάτι του ΑΕΠ (1,24%), με μεγάλες επενδύσεις τα τελευταία χρόνια και χιλιάδες εργαζόμενους να απασχολούνται άμεσα και έμμεσα σε αυτό. Πρόκειται για μια εξαιρετική και ασφαλής επιλογή διακοπών, την οποία οφείλει να στηρίξει η Πολιτεία, τόσο με την κατάλληλη προώθηση όσο και με την επίλυση των προαναφερθέντων προβλημάτων.

Έρευνα

Σύμφωνα με τα στοιχεία διεθνούς έρευνας που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες από το BOAT Pro data έχουν εκτοξευθεί οι πωλήσεις των Superyachts κατά 46% το α’ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Πουλήθηκαν 133 Superyachts έναντι 91 το 2020. Μόνο το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018 είχαν πουληθεί πάνω από 100 σκάφη και πιο συγκεκριμένα 115.

Η άνθηση εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το β’ τρίμηνο ενώ για τα δύο υπόλοιπα τρίμηνα θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητα των αποθηκών!

Ο κόσμος εστιάζει το ενδιαφέρον του, παγκοσμίως, στην αγορά yacht γιατί του δίνει τη δυνατότητα να δραπετεύσει από την καθημερινότητα και να κάνει διακοπές με ασφάλεια την εποχή της πανδημίας.

Οι οικονομολόγοι υπολόγισαν ότι τα νοικοκυριά παγκοσμίως έχουν εξοικονομήσει επιπλέον 5,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, πολλά από τα οποία έχουν συγκεντρωθεί από τους πλούσιους. Ο Δεκέμβριος του 2020 έκανε ένα άλμα αφού οι πωλήσεις πολυτελών yacht σε έναν και μόνο μήνα πωλήθηκαν 57 πολυτελή σκάφη έναντι 42 τον Δεκέμβριο του 2019.

Τα ποσά που δαπανήθηκαν παγκοσμίως το α’ τρίμηνο του 2021 άγγιξαν το 1,2 δισεκατομμύριο δολάρια έναντι 763 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Διεθνείς ναυλομεσιτικοί οίκου επεσήμαναω: “ Από τις συζητήσεις που έχουμε με επίδοξους αγοραστές τουριστικών σκαφών καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ήθελαν εδώ και χρόνια να αποκτήσουν ένα yacht και τελικά αποφάσισαν ότι λόγω της πανδημίας ήρθε η ώρα να υλοποιήσουν το όνειρο τους και για λόγος υγειονομικής ασφάλειας”.
Οι αγοραστές προτιμούν σκάφη μήκους 24-40 μέτρων. Την παράσταση “κλέβουν” ειδικά τα 30-40μετρα.
Στα μεγάλα σκάφη άνω των 70 μέτρων κινήθηκαν στα επίπεδα του 2019 και έχουν πωληθεί τέσσερα το τετράμηνο του 2021.

Διαβάστε ακόμη

Το γράμμα από τη Γερμανία, η… κορμάρα του Αστέρα και ένα rapid μυστήριο με άκρη σε υπουργείο! 

Tο σπίτι της Λαμπέτη στο Κολωνάκι γίνεται boutique ξενοδοχείο ‘’Villa Lambeti’’ το 2022 (pics)

Μειωμένα ενοίκια: Όσα πρέπει να ξέρετε για Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο