search icon

Ναυτιλία

Φαφαλιός: Ακόμη πιο ισχυρός ο ελληνόκτητος στόλος αν γνωρίζαμε το καύσιμο του μέλλοντος (pics)

Όλα όσα είπε για την ελληνική ναυτιλία, το αποδυναμωμένο City, την εικόνα των ναυλαγορών, την πράσινη μετάβαση, τα πληρώματα και τη ναυτική εκπαίδευση ο πρόεδρος της της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την κοπή της πίτας

Έπειτα από τρία χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές, μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου-Greek Shipping Co-operation Committee συγκεντρώθηκαν στα γραφεία στο City για να κόψουν την πρωτοχρονιάτικη πίτα.

Ο πρόεδρος, Χαράλαμπος Φαφαλιός στην καθιερωμένη ετήσια ομιλία του έκανε λόγω για τις περιπτώσεις της πανδημίας αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, έκανε οικονομική ανάλυση από τον πληθωρισμό που πλήττει την παγκόσμια οικονομία δημιουργώντας ένα περιβάλλον στο οποίο πρέπει να προσαρμοστεί η Ναυτιλία.

Υπογράμμισε ότι η Μεγάλη Βρετανία θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει ένα μεγάλο εμπορικό-οικονομικό έθνος και ένα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο ή να βυθιστεί στην κακοδαιμονία της Brexit εποχής. Αναφέρθηκε στις εξελίξεις σε θέματα περιβάλλοντος που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία και οδηγούν στην πράσινη μετάβαση και φυσικά μίλησε για τον ελληνόκτητο στόλο. Ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει τη λειτουργία περισσότερων ιδιωτικών ναυτιλιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Εξέφρασε δε τον προβληματισμό του για την ασάφεια που υπάρχει όσον αφορά ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιούν τα πλοία στη διάρκεια της πράσινης μετάβασης και ποιά συστήματα πρόωσης.

Ανέφερε:

Πράσινη Μετάβαση και προβληματισμοί:

– Η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να προσανατολιστεί σε αυτό το παγκόσμιο περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να μειώσει αισθητά το αποτύπωμα άνθρακα.

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι η ναυτιλία ναυπηγεί ολοένα και περισσότερα ενεργειακά αποδοτικά πλοία και μειώνει το αποτύπωμα των καυσίμων ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου.

-Το ζήτημα της μελλοντικής μεθόδου πρόωσης που θα υιοθετηθεί ή του καυσίμου που θα επιλεγεί, είναι
κάθε άλλο παρά διευθετημένο ως ζήτημα.

Πολλές εταιρείες, είτε πρόκειται για ναυτιλιακές εταιρείες είτε για ναυλωτές, διαφημίζουν τα πλεονεκτήματα των αγαπημένων τους καυσίμων, αλλά καμία δεν έχει μέχρι στιγμής πραγματικό πράσινο αποτύπωμα σε βάθος χρόνου.

-Περιμένουμε ακόμη από τους κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία να παρουσιάσουν πραγματικές πράσινες λύσεις. Δεν αρκεί οι ρυθμιστικές αρχές, είτε πρόκειται για το I.M.O. είτε για την Ε.Ε., να δημιουργήσουν ένα φορολογικό μειονέκτημα για τη ναυτιλία, αν δεν μπορούν να βρουν πραγματικές λύσεις.

– Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι υποστηρίζουμε αποκλειστικά τον ΙΜΟ και όχι τις πολλές περιφερειακές αρχές διότι χρειαζόμαστε παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες. Διαφορετικά, ποτέ δεν θα πετύχουμε την πραγματική απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, σε αντίθεση με το γέμισμα των ταμείων.

Χέρι-χέρι με τα παραπάνω, χρειαζόμαστε ένα απλό κίνητρο, όπως μια εισφορά επί των καυσίμων ως μεσοπρόθεσμο μέτρο μέχρι να γίνουν διαθέσιμα μακροπρόθεσμα ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα. Στο βραχυπρόθεσμα, πρέπει να κάνουμε υπομονή και να συνειδητοποιήσουμε τα πραγματικά οφέλη της EEXI.

Ο CII, ένα άλλο βραχυπρόθεσμο μέτρο στον οδικό χάρτη του ΙΜΟ φαίνεται να μην χαίρει κανενός σεβασμού
ούτε από τους ναυλωτές ούτε από τους πλοιοκτήτες.

Η παγκόσμια ναυτιλία είναι πολύ περίπλοκη για να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε μάλλον απλουστευτικά μέτρα για την αποδοτικότητα των καυσίμων των πλοίων.

Ναυλαγορές

Για τις ναυλαγορές ανέφερε:

«Κοιτάζοντας πίσω στους τελευταίους 12 μήνες, οι τύχες των διαφόρων ναυτιλιακών τομέων μοιάζουν με τρενάκι του λούνα παρκ λόγω των αυξομειώσεων.

– Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων, η οποία είδε τις υψηλότερες τιμές ναύλων που έχουν σημειωθεί ποτέ
πέρυσι, τώρα μαραζώνει σε επίπεδα που είναι 80-90% χαμηλότερα από τα υψηλά και με ένα ανησυχητικά μεγάλο βιβλίο παραγγελιών.

– Η αγορά των δεξαμενόπλοιων αναδύθηκε από την ύφεση και ακόμη και τώρα διάφοροι τομείς παρουσιάζουν πολύ καλές επιδόσεις.

– Οι αγορές υγροποιημένου φυσικού αερίου / υγραερίου έχουν επίσης παρατηρήθηκαν κάποιες ιστορικά υψηλές τιμές ναύλων και το βιβλίο παραγγελιών έχει ανέλθει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

– Ο τομέας των φορτηγών πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων έχει επίσης αναδυθεί από τα χαμηλά επίπεδα της πανδημίας και ανταμείβει τους ιδιοκτήτες καλά αυτή την περίοδο.

– Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου, η οποία ξεκίνησε δυναμικά το 2022, βρίσκεται τώρα σε μάλλον απογοητευτικά επίπεδα και είναι αβέβαιο το τι μπορεί να επιφέρει ανάκαμψη. Ο στόλος της είναι ο μεγαλύτερος που έχει καταγραφεί ποτέ και το βιβλίο παραγγελιών αν και ιστορικά χαμηλό είναι σίγουρα δεν είναι αμελητέο.

Ο ελληνόκτητος στόλος

Σε αυτό το σκηνικό που έχει σχηματιστεί στις ναυλαγορές, ο Χαράλαμπος Φαφαλιός αναφέρθηκε στο στίγμα του ελληνόκτητου στόλου.

“Ο ελληνικός ελεγχόμενος εμπορικός στόλος, από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, γίνεται νεότερος χρόνο με το χρόνο, λόγω των συνετών μεταχειρισμένων πωλήσεων και ενός σημαντικού βιβλίου παραγγελιών για νεότευκτα πλοία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και υψηλής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς.

– Η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα ήταν πιθανώς πιο ισχυρή αν γνωρίζαμε ποιό καύσιμο θα χρησιμοποιούμε τα επόμενα 20-30 χρόνια.

– Εκτός όλων των άλλων, κανένα από αυτά τα εναλλακτικά πράσινα, μηδενικά ή χαμηλού άνθρακα καύσιμα
δεν έχουν ακόμη μια παγκόσμια υποδομή δεξαμενισμού ή κόστους για την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου.

Πληρώματα

Για τα πληρώματα τόνισε τα προβλήματα που υπάρχουν ακόμη με κλειστά σύνορα λόγω της πανδημίας που δυσκολεύουν τον επαναπατρισμό.

Είπε:

«Όπως πάντα, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τον ανθρώπινο παράγοντα και την ευημερία των
πληρωμάτων μας με όλα αυτά που συμβαίνουν. Η αμμωνία, για παράδειγμα, είναι επί του παρόντος ένα πολύ επικίνδυνο καύσιμο και δεν έχουν θεσπιστεί αρκετά μέτρα ασφαλείας ώστε να καταστεί ένα ρεαλιστικό καύσιμο.
επιλογή.

– Με την υποχώρηση της πανδημίας σε κάποιο βαθμό, θα περίμενε κανείς ότι τα περισσότερα κράτη θα
επιτρέπουν τον εύκολο επαναπατρισμό πληρωμάτων από όλο τον κόσμο. Αυτό δεν έχει συμβεί ακόμη.
και οι κυβερνήσεις δεν αντιμετωπίζουν τους ναυτικούς με τον σεβασμό που τους αξίζει.

Το City

Ειδική αναφορά έκανε στην ανάγκη λήψης μέτρων από την Βρετανική κυβέρνηση αν θέλει να παραμείνει ένα παγκόσμιας εμβέλειας ναυτιλιακό κέντρο αφού λόγω της νομοθεσίας λιγοστεύουν ολοένα και περισσότερο οι ναυτιλιακές εταιρείες στο City.

«Η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου-έχει το μεγάλο προνόμιο να εδρεύει στο City και
μέσω των επαφών μας στο Λονδίνο και παγκοσμίως, είναι σε θέση η Επιτροπή να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αποδεικνύοντας τη σημασία της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και πόσο ζωτικής σημασίας είναι στην
την απρόσκοπτη διεξαγωγή του παγκόσμιου εμπορίου και των μεταφορικών του αναγκών.

Όντας εδώ στο Λονδίνο, ελπίζουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα καταβάλει μεγαλύτερες προσπάθειες για να καλωσορίσει την ναυτιλιακή βιομηχανία στις ακτές της. Το Λονδίνο έχει όλη την τεχνογνωσία, αλλά μια ολοένα και μικρότερη αριθμό ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν τη βάση τους εδώ. Απαιτούνται πολλά περισσότερα αν το Ηνωμένο Βασίλειο επιθυμεί να παραμείνει ένα από τα μεγάλα παγκόσμια ναυτιλιακά κέντρα.

Ναυτική εκπαίδευση

Όσον αφορά την Ελλάδα τόνισε: “Εξακολουθούμε να παροτρύνουμε την κυβέρνηση να βελτιώσει το ναυτιλιακή
εκπαιδευτικό σύστημα και να επιτρέψει τη λειτουργία περισσότερων ιδιωτικών ναυτιλιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Εάν η γραφειοκρατία μειωθεί σημαντικά, η ίδια η ελληνική σημαία θα επωφεληθεί.

Η Ελληνική Ακτοφυλακή-Λιμενικό Σώμα πρέπει να παραμείνει μια από τις ραχοκοκαλιές της ελληνικής ναυτιλίας
συστήματος και να διατηρήσει τα πολλά φυλάκια του στο εξωτερικό.

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η Ελλάδα πρέπει να έχει μεγαλύτερη φωνή στις ναυτιλιακές υποθέσεις της Ε.Ε. και μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο I.M.O.» και προσέθεσε:

«Δεν μπορώ να μην υπερτονίσω την ευγνωμοσύνη που νιώθουμε απέναντι σε όλους τους ανθρώπους που υπηρετούν στο πλοίο και στην στεριά και κάνουν την ελληνική και την παγκόσμια ναυτιλία να φαίνεται τόσο αποτελεσματική και καλά διοικούμενη.

Μέσα από συγκρούσεις, πανδημίες, κακοκαιρίες και δύσκολες συνθήκες, οι άνδρες και οι γυναίκες που αποτελούν μέρος της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι οι αφανείς ήρωες που κάνουν το παγκόσμιο εμπόριο και επηρεάζουν τόσο θετικά τον τρόπο ζωής μας. Οι ναυτικοί μας είναι βασικοί εργαζόμενοι-key workers, όπως, ας πούμε, με το προσωπικό των νοσοκομείων ή άλλων ζωτικών υπηρεσιών. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να κατοχυρώσουν αυτό το καθεστώς με πράξεις και όχι μόνο με λόγια!» και κατέληξε λέγοντας:

«Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συναδέλφους μου της G.S.C.C. για την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά τους και ιδιαίτερα τον Κώστα Αμαραντίδη και την ομάδα του για τη λειτουργία αυτού του οργανισμού τόσο ομαλά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς».

Διαβάστε ακόμη

Μελίνα Τραυλού: Επεκτείνεται και στα logistics μέσω της Neptune Land Services

Νικόλας Μαρτίνος: Θα παραδώσει το πρώτο φορτίο LNG στον νέο τερματικό σταθμό της Γερμανίας

ESG Shipping Awards: Tα πρώτα Ναυτιλιακά Βραβεία για Περιβάλλον, Κοινωνική και Εταιρική διακυβέρνηση (pics)

Exit mobile version