“Η οικονομική αβεβαιότητα και οι αυξανόμενοι παντός είδους κίνδυνοι από την Ουκρανία και τη Ρωσία έως το Ισραήλ και την ευρύτερη Μέση Ανατολή, εξακολουθούν να κυριαρχούν και στις αρχές του 2024”. Τάδε έφη Γιάννης Κοτζιάς πρόεδρος του Συνδέσμου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (H.S.A) στη διάρκεια της εκδήλωσης για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

“Πόσω μάλλον τώρα που ζήσαμε γεωπολιτικά γεγονότα που έχουν αλλάξει την παγκόσμια ροή φορτίων και διαμορφώσει νέες θαλάσσιες διαδρομές. Ωστόσο, οι αυξανόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα ώθησαν πολλούς πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη διέλευση από το Σουέζ, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα αλλά την κίνηση στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου συμπεριλαμβανομένου και του Πειραιά, η ξηρασία στον Παναμά δημιουργεί άλλη μια αναστάτωση καθώς οι καθυστερήσεις ωθούν πλοία σε εναλλακτικές μακρύτερες διαδρομές. Όλα αυτά καλούμαστε να τα διαχειριστούμε και να βρούμε λύσεις. Αυτό είναι βασικό μέρος της επαγγελματικής αποστολής μας, η αναζήτηση της καλύτερης λύσης σε προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουμε” ανέφερε και προσέθεσε:

“Παρατηρούμε την πορεία των αγορών και η κλασική ερώτηση που μας απευθύνουν οι συνεργάτες μας είναι «τί βλέπουμε;», λες και μπορούμε να προβλέψουμε και να δούμε το μέλλον. Τόσα απρόβλεπτα συνέβησαν, τόσοι εξωγενείς παράγοντες επηρέασαν και εξακολουθούν να επιδρούν στην ναυτιλία, που ακόμα και στη λέξη εκτίμηση ελλοχεύουν τόσο σοβαροί κίνδυνοι που διστάζεις να τολμήσεις να εκφέρεις άποψη. Μεταβλητότητα, κύκλοι, «τα πάνω και τα κάτω» που λέμε, των οποίων η διάρκεια μπορεί να είναι από εβδομάδες έως μήνες… και όσον αφορά στις προβλέψεις ακόμα και των λεγομένων Guru; Μα είναι ακριβώς αυτές που πέφτουν διαρκώς έξω”.

Το 2025 σηματοδοτεί το χρυσό ιωβηλαίο για τον Σύνδεσμο, τα 50 χρόνια από την ίδρυση του. Οι Έλληνες μεσίτες βρίσκονται πάντα στο πλευρό των Ελλήνων πλοιοκτητών και η αναγκαιότητα τους παραμένει άκρως σημαντική. Τα πλοία έχουν πληθώρα εξόδων αλλά μία μόνο πηγή εσόδων, το ναύλο. Εδώ ακριβώς αναδεικνύεται η πολύτιμη συνεισφορά των ναυλομεσιτών που συνεισφέρουν στη βελτιστοποίηση των αποδόσεων.

“Οι μεσίτες αγοραπωλησιών πλοίων είναι εξίσου ιδιαίτερα σημαντικοί, δεδομένου του μεγέθους των κεφαλαίων που διακινούνται. Για παράδειγμα πάνω από 40 δισ. δολάρια δαπανήθηκαν το 2023 για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ περίπου 100 δισ. δολάρια αφορούν σε παραγγελίες νεότευκτων” επεσήμανε ο Γιάννης Κοτζιάς:

“Το επάγγελμα απαιτεί ποικιλία από ειδικές γνώσεις, όπως τεχνικές γνώσεις για συγκεκριμένα είδη πλοίων και τη χρησιμότητα του καθενός, νομικό υπόβαθρο, και σαφώς την ικανότητα διαπραγμάτευσης, του «παζαρέματος», ώστε τα δύο μέρη να έρχονται σε συμφωνία ή συμβιβασμό. Επίσης, οι μεσίτες συνεισφέρουμε στην προσπάθεια ανανέωσης του ελληνόκτητου στόλου, την περαιτέρω ανάπτυξή του, και εν γένει στη διατήρηση της ελληνικής ναυτιλίας στην κορυφή του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Για να είμαστε σύμβουλοι και άξιοι της εμπιστοσύνης της ελληνικής πλοιοκτησίας που αριστεύει, πρέπει και εμείς οι μεσίτες να αριστεύουμε. Και αυτή είναι η καθημερινή μας πρόκληση που μας κάνει διαρκώς καλύτερους”.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης βραβεύτηκαν τρία από τα παλαιότερα μέλη του Hellenic Shipbrokers Association, ο Ντένης Βερναρδάκης, ο Ανδρέας Καλλίτσης και ο Ντίνος Πέρρος. Ο κ. Ντένης Βερναρδάκης διετέλεσε Γεν. Γραμματέας του Συνδέσμου μας, ο κ. Ντίνος Πέρρος είναι ένα από τα ιδρυτικά στελέχη, έχοντας διατελέσει μέλος του Δ.Σ. και της επιτροπής Αγοραπωλησιών μας, και ο κ. Ανδρέας Καλλίτσης, είναι ιδρυτικό στέλεχος και ευεργέτης του Συνδέσμου, ενώ διετέλεσε Ταμίας και μέλος του Δ.Σ.

Διαβάστε ακόμη

Τρεις «χρησμοί» για την Ελλάδα κρίνουν τα σχέδια για παροχές

HIG: Ένα βήμα πιο κοντά το mega logistics πάρκο στον Ασπρόπυργο (pic)

«Η Coca Cola πάει με όλα»… παρά τις ανατιμήσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ