Τα τελευταία τρία χρόνια, ένα μικρό αλλά εντυπωσιακό κομμάτι της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στρέφεται προς τα κινεζικά ναυπηγεία Hengli Heavy Industry Group, που εδρεύουν στο Ντάλιαν. Μεταξύ των κορυφαίων πλοιοκτητών παγκοσμίως που έχουν τοποθετήσει δεκάδες παραγγελίες βρίσκονται ο Θανάσης Λασκαρίδης με την Alimia Group, ο John Fredriksen με τη Seatankers, ο Γιώργος Προκοπίου με την Dynacom, ο Γιώργος Προκοπίου με την TMS Tankers, ο Πέτρος Παππάς και ο Idan Ofer Eastern Pacific Shipping.

Η επιλογή δεν είναι τυχαία. Οι Έλληνες εφοπλιστές αναζητούσαν state-of-the-art ναυπηγεία με αξιόπιστες παραδόσεις και πρόσβαση σε πρώιμα slots, ειδικά για bulkers και δεξαμενόπλοια VLCC, καθώς οι παραδοσιακές παραγγελίες σε κορεατικά ή ιαπωνικά ναυπηγεία καθυστερούσαν λόγω αυξημένης ζήτησης και ενεργειακής αβεβαιότητας. Το Hengli προσφέρει γρήγορη, σύγχρονη παραγωγή και τη δυνατότητα να «κλειδώσεις» την τιμή και το πρόγραμμα παράδοσης.

Στη βάση της Hengli βρίσκεται ο Chen Jianhua, αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος από το Suzhou. Άρχισε την επιχειρηματική τΟυ πορεία από το εμπόριο υφασμάτων και δημιούργησε σταδιακά την Hengli Group, που πλέον δραστηριοποιείται σε πετροχημικά, πολυεστέρες, real estate και, φυσικά, ναυπηγεία.

Το 2022, ο Chen αγόρασε το χρεοκοπημένο STX Dalian για RMB 2,1 δισ. και επένδυσε πάνω από 1,3 δισ. δολάρια για την ανακαίνισή του. Η δεύτερη φάση ανάπτυξης, προϋπολογισμού RMB 11 δισ., θα αυξήσει την παραγωγική ικανότητα στα 8,1 εκατ. τόνους ατσαλιού και 1,8 εκατ. DWT ετησίως.

Ο Chen και η σύζυγός του Fan Hongwei ελέγχουν σχεδόν το 90% της εταιρείας, ενώ ο γιος τους, Chen Hanlun, ηγείται της διοίκησης,. Το μοντέλο λειτουργίας της Hengli περιλαμβάνει παραγγελίες για δικό της λογαριασμό και πώληση ή ναύλωση σε τρίτους, εξασφαλίζοντας πλήρη έλεγχο στο κόστος και στις παραδόσεις, μια στρατηγική που θυμίζει τον τρόπο λειτουργίας του ιαπωνικού Imabari Shipbuilding. Η εταιρεία απολαμβάνει εμπιστοσύνη τόσο από επενδυτές όσο και από τις κινεζικές κρατικές αρχές, με στήριξη από την επαρχία Liaoning και δεσμούς με το Πεκίνο.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είδαν στην Hengli μια μοναδική ευκαιρία:

  • Σύγχρονες εγκαταστάσεις: δύο δεξαμενές 860 μέτρων και 17 εργαστήρια, με τεχνολογία αιχμής σε μηχανουργικά και συναρμολογητικά στάδια.
  • Πρόσβαση σε πρώιμα slots: ειδικά για VLCC και bulkers, σε μια αγορά με περιορισμένες διαθέσιμες παραδόσεις.
  • Οικονομική και πολιτική ασφάλεια: με κρατική έγκριση για εγγυήσεις νέων παραγγελιών.
  • Στρατηγική ευελιξία: δυνατότητα προσαρμογής των αναγκών χωρίς υπερβολικές χρεώσεις από brokers ή καθυστερήσεις.

Η επιλογή της Hengli από τους Έλληνες δείχνει ότι η στρατηγική των Κινέζων ναυπηγών συνδυάζει επιχειρηματικά και γεωπολιτικά στοιχεία, ενισχύοντας την παγκόσμια παρουσία της Κίνας στη ναυπηγική και μειώνοντας την εξάρτηση από Κορέα και Ιαπωνία.

Ο Chen Jianhua δημιουργεί δίκτυο επιρροής στην Κίνα, με πολιτική και οικονομική υποστήριξη. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν είναι απλώς πελάτες· αποτελούν στρατηγικούς συνεργάτες σε ένα project που αναδιαμορφώνει τους συσχετισμούς στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά.

Διαβάστε ακόμη

Βίζα εργασίας στις ΗΠΑ: «Πράσινο φως» από ομοσπονδιακό δικαστή για το τέλος $100.000 Εντονες αντιδράσεις

Αποταμιεύοντας για τη σύνταξη: Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα αρχίζουν από την Α’ δημοτικού

Έλεγχοι για ύποπτες τραπεζικές συναλλαγές και επενδυτικές δοσοληψίες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα