Το σπουδαιότερο επίτευγμα των Ελλήνων στη σύγχρονη εποχή είναι αδιαμφισβήτητα η πρωτοκαθεδρία στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές και κατ’ επέκταση η σημαντική συμβολή τους στην παγκόσμια οικονομία.

Με αυτό ως δεδομένο, οι επιδόσεις των ανθρώπων της ναυτιλίας στον διεθνή στίβο αποτελούν ανεκτίμητο κεφάλαιο για την Ελλάδα, ειδικά στη σημερινή συγκυρία που η ενδυνάμωση των σχέσεων της χώρας μας με όσο το δυνατόν περισσότερα κράτη του κόσμου αποτελεί βασική προτεραιότητα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής.

Ο Γιώργος Μ. Φουστάνος

Με γνώμονα τις παραπάνω σκέψεις ο Γιώργος Μ.Φουστάνος, με σημαντικότατη συμβολή στα ναυτιλιακή δρώμενα ελληνικά και διεθνή, ιδρυτής του πρώτου διαδικτυακού Μουσείου για την Ναυτιλία- Greek Shipping Miracle  εξέδωσε με την ευκαιρία και της επερχόμενης επετείου των 200 ετών από την Εθνεγερσία, το λεύκωμα Seaborne Trade Leaders – The Making of the Greek Shipping Miracle, στο οποίο καταγράφεται η πορεία της ναυτιλίας των Ελλήνων τα τελευταία 150 χρόνια.

«Η πρωτοβουλία για την έκδοση του λευκώματος στην αγγλική γλώσσα υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να προβληθούν τα επιτεύγματα των Ελλήνων στον ευρύτερο διεθνή χώρο όπου η συγκεκριμένη γλώσσα χρησιμοποιείται από το σύνολο των εμπλεκομένων στις θαλάσσιες μεταφορές» επισημαίνει ο Γιώργος Φουστάνος.

«Τα συνοπτικά κείμενα του λευκώματος, σε συνδυασμό με την πληθώρα του εικαστικού υλικού, βοηθούν τον αναγνώστη να αξιολογήσει και να εκτιμήσει τη σημασία των επιτευγμάτων της ναυτιλίας μας υπό τις εκάστοτε συνθήκες που αντιμετώπισε στη διαχρονική της πορεία· μια πορεία, η οποία ξεκίνησε από το μηδέν, με τη μετάβαση των Ελλήνων καραβοκύρηδων από τα ιστιοφόρα στα ατμόπλοια με μοναδικό εφόδιο την απαράμιλλη ναυτοσύνη και τον ισχυρό τους δεσμό με το υγρό στοιχείο, και έχει φτάσει σήμερα στο εκπληκτικό επίτευγμα να πραγματοποιείται το ένα πέμπτο περίπου των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών από ελληνόκτητα πλοία» και προσθέτει:

«Βασικό συμπέρασμα αυτής της διαδρομής είναι ότι οι Έλληνες κατόρθωσαν, μετά από όλες ανεξαιρέτως τις δοκιμασίες που αντιμετώπισαν υπό τη μορφή κρίσεων αλλά και πολέμων, όχι μόνο να διατηρήσουν αμείωτη την ισχύ και το κύρος της ναυτιλίας μας, αλλά και να την εμφανίζουν πάντοτε ενισχυμένη σε μέγεθος, ποιότητα και ανταγωνιστικότητα, χωρίς ποτέ να επιζητούν τη στήριξη του κράτους. Το τελευταίο, μαζί με το σπουδαίο μήνυμα της παραγωγικής συνεργασίας μεταξύ λαών με διαφορετικούς πολιτισμούς, εθνότητες και θρησκείες που έχουν σφυρηλατήσει επί δεκαετίες οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας, αποτελούν τη μεγαλύτερη παρακαταθήκη των Ελλήνων της Θάλασσας· των Ελλήνων που,  χάρη στην πίστη, την αφοσίωση και τον σεβασμό τους στο υγρό στοιχείο, κατόρθωσαν να καταστήσουν αξιοκρατικά και ειρηνικά ως δική τους γαλάζια πατρίδα τις θάλασσες της χώρας τους αλλά και ένα μεγάλο μέρος των ωκεανών του κόσμου».

Διαβάστε ακόμη:

Συνέχεια στο σίριαλ Κυπριώτη – Ηλεκτρονικό «σφυρί» 83,8 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο

Πάτρα – Πύργος: Φως στο τούνελ του έργου μέχρι τον προσεχή Ιούνιο

Κρουαζιέρα: Πέντε χρόνια για να ανακάμψει μετά τις σοβαρές επιπτώσεις από την πανδημία