Mέσα στο α΄εξάμηνο του 2021 προβλέπεται να έχει πάρει την έγκριση από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ (DG Comp) το Πάτρα –Πύργος, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζονται οι όμιλοι Vinci, Hochtief, Eλλάκτωρ, ΑΒΑX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αν επιβεβαιωθεί το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά την διάρκεια κοινοβουλευτικού ελέγχου, μέχρι τότε θα έχει παρέλθει περίπου μία διετία από την ακύρωση του αρχικού σχεδιασμού που αποτελεί και μία από τις πρώτες παρεμβάσεις του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή.

Το υπουργείο έχει ήδη εξασφαλίσει την συναίνεση της DG REGIO, με την οποία η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει εγκρίνει την χρηματοδότηση του έργου πέραν του 2023, κάτι που ο κ. Καραμανλής έχει χαρακτηρίσει σημαντική επιτυχία της κυβέρνησης ενώ στις αρχές του περασμένου μήνα έγινε γνωστό και το θετικό σινιάλο από την Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς (DG Grow). Με την δεύτερη απόφαση, η ΕΕ αποφάνθηκε ότι είναι συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο η ενσωμάτωση της σύμβασης στην Ολυμπία Οδό.

Μένει το πιο δύσκολο και χρονοβόρο κομμάτι της διαδικασίας που αφορά την έγκριση από την DG Comp ότι το έργο δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.

Ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι το Πάτρα –Πύργος να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, με κόστος 310 εκατ. ευρώ, ενώ μελετάται να δοθεί πριμ στον παραχωρησιούχο για να επισπεύσει την κατασκευή.

Με το προηγούμενο σχέδιο της κατάτμησης μέσω 8 εργολαβιών, το υπουργείο έχει υποστηρίξει ότι το κόστος θα έφτανε τα 510 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των διοδίων, προγραμματίζεται να είναι ανάλογες με αυτές του υπόλοιπου οδικού δικτύου, δηλαδή 0,06 ευρώ/χιλιόμετρο.

Με το νέο σχεδιασμό, το υπουργείο έχει προτείνει η χρηματοδοτική συμμετοχή Δημοσίου και της ΕΕ να ανέλθει σε 224 εκατ. ευρώ και της Ολυμπίας Οδού σε 80 εκατ. ευρώ. Παράλληλα το Δημόσιο θα δώσει επέκταση της σύμβασης παραχώρησης έως τρία έτη, εγκρίνοντας και τη δημιουργία δύο σταθμών διοδίων και δύο Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Διαβάστε ακόμη:

ΗΠΑ: «Πράσινο φως» από FDA για το εμβόλιο των Pfizer/BioNtech

Ποια λάθη θα διορθώσει η Επιστρεπτέα 5

Διευρύνεται η ρύθμιση για τις επιταγές που λήγουν