Σε παραγγελία ναυπήγησης τεσσάρων υπερ δεξαμενόπλοιων VLCC προχώρησε η Dynacom Tankers συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου στις κινεζικές γιάρδες Hengli Shipbuilding.
Σύμφωνα με πληροφορίες της TradeWinds, πρόκειται για τελευταία μεταπώληση από τη Hengli, η οποία πρόσφατα είχε συνάψει παρόμοια συμφωνία με τον Νορβηγό μεγαλοεφοπλιστή John Fredriksen και την εταιρεία του Seatankers.
Κάθε πλοίο έχει χωρητικότητα 306.000 dwt και κόστος περίπου 118 εκατ. δολάρια, με παραδόσεις προγραμματισμένες για το 2026 και 2027.
Η Hengli Group έχει ήδη παραγγείλει 13 VLCCs για ίδια χρήση, με προοπτική είτε να τα εντάξει στη δραστηριότητά της στα πετροχημικά είτε να τα μεταπωλήσει σε στρατηγικούς εταίρους.
Ο Γιώργος Προκοπίου φαίνεται να έχει προνομιακή σχέση με το κινεζικό ναυπηγείο, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια έχει τοποθετήσει 16 νέες παραγγελίες συνολικής αξίας περίπου 750 εκατ. δολαρίων, που περιλαμβάνουν 14 bulk carriers τύπου kamsarmax και δύο VLCCs.
Η παράδοση του πρώτου VLCC, “Aliakmon I” (306.000 dwt), πραγματοποιήθηκε ήδη στα τέλη Ιουνίου 2025.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, η Dynacom διαθέτει το μεγαλύτερο υπό παραγγελία στόλο δεξαμενοπλοίων στον κόσμο, με 55 υπό κατασκευή πετρελαιοφόρα.
Αν προστεθούν και οι παραγγελίες άλλων εταιρειών του ομίλου – bulkers και πλοίων μεταφοράς αερίου – ο συνολικός αριθμός των υπό ναυπήγηση πλοίων φτάνει τα 83.
Ο Προκοπίου και η οικογένειά του διαχειρίζονται 209 πλοία εν ενεργεία ή υπό κατασκευή, ξεπερνώντας σε αριθμό πλοίων ακόμη και τον όμιλο Αγγελικούση, που παραμένει ωστόσο πρώτος σε χωρητικότητα (deadweight).
Διαβάστε ακόμη
Φόροι: Τι θα πληρώσουν το 2026 και 2027 οι ελεύθεροι επαγγελματίες
Μπέττυ Χαραλαμποπούλου (Geosystems Hellas): Η εταιρεία που… βλέπει τα πάντα από ψηλά
ΗΠΑ: Οι επιστήμονες «παίρνουν το όπλο τους» κατά του Τραμπ για το κλίμα (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.