Ναυτιλία

Γιώργος Σαρόγλου: Η ΤΕΝ στοχεύει το 2030 να έχει έναν πλήρως «πράσινο» στόλο

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Η Τsakos Energy Navigation επένδυσε στα χαμηλά της ναυλαγοράς και είναι έτοιμη να επωφεληθεί από την άνοδό της

Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Tsakos Energy Navigation επένδυσε στα χαμηλά της ναυλαγοράς ενέργειας όλους αυτούς τους 20 μήνες και τώρα που γυρίζει ανοδικά είναι έτοιμη να κεφαλαιοποιήσει τις επενδύσεις της.

Το δ’ τρίμηνο παρουσίασε κέρδη από χρονοναυλοσύμφωνα ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, αύξηση 6% των εσόδων από τα ταξίδια, συνεχή μείωση δανείων, σταθερή εστίαση στην πράσινη ναυτιλία με τέσσερα πλοία διπλού καυσίμου. Ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος $0,10 ανά μετοχή. Από το 2002 χρονιά εισαγωγής της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η ΤΕΝ έχει διανείμει μισό δισεκατομμύριο δολάρια σε μερίσματα.

«Καθώς ο κόσμος εξέρχεται από την πανδημία και προσαρμόζεται δυναμικά στις νέες πραγματικότητες της ρωσικής σύγκρουσης στην Ουκρανία, η μεταφορά ενέργειας βρίσκεται και πάλι στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας ατζέντας.

Επιτέλους αναγνωρίζεται η σημασία της για την παγκόσμια οικονομία» επισημαίνει ο Γιώργος Σαρόγλου COO της ΤΕΝ:

«Η αναμενόμενη αύξηση των εξαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ καθώς και οι αυξημένες αποστολές LNG στην Ευρώπη για να υποκαταστήσει εν μέρει το ρωσικό φυσικό αέριο, σε μια περίοδο της υψηλότερης παγκόσμιας ζήτησης και για τα δύο εμπορεύματα, θα παράσχει επιπλέον τονο-μίλια και θα δώσει ώθηση σε τόσο τα επιτόκια όσο και τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων. Ειδικά στα πετρελαιοφόρα, όπου το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά και η προσφορά χωρητικότητας είναι χαμηλή, λόγω της αυξημένης διάλυσης και της επιμήκυνσης του νέου εμπορίου διαδρομών, αυτή η αναμενόμενη σταθερότητα αποδεικνύεται ήδη. Επιπλέον, περιβαλλοντικά όρια ταχύτητας που θα τεθούν σε ισχύ το 2023 θα μειώσουν περαιτέρω την προσφορά χωρητικότητας» και συνεχίζει:

«Σε αυτό το παγκόσμιο σκηνικό, η TEN έχει ήδη ξεκινήσει τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του στόλου της με την παραγγελία τεσσάρων aframaxes διπλού καυσίμου LNG με μακροχρόνια χρονοναύλωση σε σημαντικούς Ευρωπαίους ναυλωτές ενέργειας» και καταλήγει:

«Επιπλέον, η διοίκηση διερευνά πρόσθετες ευκαιρίες για παρόμοια πλοία, πράσινης τεχνολογίας προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του για έναν πλήρη «Πράσινο» στόλο έως το 2030.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ορισμένα από τα πλοία πρώτης γενιάς μας είναι υποψήφια για πωλήσεις τους επόμενους μήνες.

Με το 2021 πίσω μας, βιώνοντας τη χειρότερη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων στην πρόσφατη εποχή, η TEN συνέχισε να εφαρμόζει το δοκιμασμένο μοντέλο λειτουργίας της που στοχεύει στην ανάπτυξη, στα χαμηλά της αγοράς με υψηλή αξιοποίηση, σταθερό ισολογισμό και περαιτέρω μείωση του χρέους.

Όλοι ελπίζουμε και προσευχόμαστε για το τέλος της σύγκρουσης και την επιστροφή σε ένα ειρηνικό εμπόριο».

Διαβάστε ακόμα:

Η «μάχη» της κιλοβατώρας: Από Μάιο το σχέδιο για την ακρίβεια

DPort Services: Ενημέρωση για τις διαπραγματεύσεις για τη νέα 3τή ΣΣΕ

ΟΛΠ: Χορήγησε πέντε οχήματα στον Δήμο Περάματος