Η ναυτιλιακή βιομηχανία προετοιμάζεται για την αναζωπύρωση των επιθέσεων των Χούθι μετά από μια πρόσφατη παύση από την υποστηριζόμενη από το Ιράν στρατιωτική ομάδα, η οποία δεν έχει στοχεύσει άμεσα πλοίο εδώ και δύο εβδομάδες. Χθες εξαπέλυσαν επιθέσεις εναντίον δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ενός καταδρομικού του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. Ο εκπρόσωπoς των Χούθι Γιαχία Σαρία ανέφερε ότι εξαπέλυσαν επίθεση με πυραύλους εναντίον του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Maersk Yorktown» το οποίο είναι ναυλωμένο από Αμερικάνους στον Κόλπο του Άντεν. Υποστήριξε επίσης ότι επιτέθηκαν με drones εναντίον καταδρομικού του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.

Στο στόχαστρο βρέθηκε και ένα «ισραηλινό» πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το υπό σημαία Πορτογαλίας MSC Veracruz στον Ινδικό Ωκεανό, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των Χούθι.

Μια δήλωση που αναρτήθηκε στον επίσημο ιστότοπο των Χούθι τη Δευτέρα και που διανεμήθηκε μέσω της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων Telegram προειδοποιούσε ότι «ένοπλες δυνάμεις θα κλιμακώσουν τις επιχειρήσεις τους κατά των σιωνιστών της ναυσιπλοΐας και όσους συνδέονται με αυτήν στην Ερυθρά και την Αραβική Θάλασσα και στον Ινδικό Ωκεανό».

Δεν είχαν  αναφερθεί σοβαρά περιστατικά άμεσων επιθέσεων σε πλοία από την επίθεση στο containership Hope Island με σημαία Νήσων Μάρσαλ (ΙΜΟ: 9263320) δέχθηκε πυρά κατά τη διάρκεια τριών ξεχωριστών εκτοξεύσεων πυραύλων μεταξύ Απριλίου 6 και 7 Απριλίου.

Οι αναλυτές ασφαλείας έχουν προειδοποιήσει ότι η απειλή για τη ναυτιλία παραμένει αμετάβλητη και οι προειδοποιήσεις για αναζωπύρωση των επιθέσεων θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη.

Ενώ οι αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου εκτιμάται ότι έχουν υποβαθμίσει την ικανότητες των Χούθι να πραγματοποιούν επιθέσεις, παραμένει ασαφές τι κρύβεται πίσω από την πρόσφατη περίοδο σχετικής ηρεμίας.

«Οι αεροπορικές επιδρομές του συνασπισμού θα είχαν κάποιο αποτέλεσμα, αν και περιορισμένο, και θα έλεγα ότι δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση των επιθέσεων» επισημαίνουν αναλυτές” και προσέθεσαν:

«Είναι πιθανό ότι η δεξαμενή στόχων των Χούτι έχει μειωθεί, δεδομένου ότι τα πλοία που ταιριάζουν στο προφίλ του στόχου επιλέγουν τη μακρύτερη διαδρομή γύρω από το ακρωτήριο του Καλής Ελπίδας».

Διέλευση φορτηγών πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας  σκαρφάλωσαν σε νέα υψηλά επίπεδα την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, 802 πλοία έκαναν τον διάπλου , από 670 την εβδομάδα την προηγούμενη εβδομάδα.

Εν τω μεταξύ, οι διελεύσεις μέσω του Bab el Mandeb ανήλθαν σε 221 την περασμένη εβδομάδα, μειωμένες κατά 60% σε σχέση με το σε σχέση με τον κανονικό όγκο.

«Η κίνηση στην Ερυθρά Θάλασσα είναι μειωμένη, αλλά δεν σημαίνει ότι οι Χούθι έχουν αδρανοποιηθεί, σημαίνει ότι ανασυντάσσονται», επισημαίνουν εμπειρογνώμονες.

Διαβάστε ακόμη: 

Lavipharm: Sale and Leaseback του εργοστασίου και εξαγορές νέων φαρμάκων ενόψει

Τουρισμός: Αυξημένες κατά 15,7% οι διεθνείς αεροπορικές και οδικές αφίξεις το α’ 3μηνο στα 2,8 εκατομμύρια (πίνακας)

Voria: Στόχος η εκκίνηση το 2024 για το project των €250 εκατ. στο Μαρούσι – Ολοκλήρωση στην 3ετία (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ