Οι ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν οχήματα θα νιώσουν μεγάλη πίεση εάν εφαρμοστούν οι δασμοί των ΗΠΑ σε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα καθώς και οι χρεώσεις για πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα.

Οι αναλυτές δεν είναι σίγουροι αν ο Αμερικάνος Πρόεδρος σκοπεύει να προχωρήσει με αυτό το σχέδιο δασμών ή αν πρόκειται για ένα κλειδί στη στρατηγική διαπραγμάτευσης του. Αν επιβληθούν οι δασμοί ύψους 25% για τα εισαγόμενα οχήματα τότε θα υπάρξουν μακροπρόθεσμες συνέπειες για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν οχήματα, οι οποίες χρησιμοποιούν πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (PCTCs).

Αν και πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει εργοστάσια στις ΗΠΑ, εξαρτώνται από μια σταθερή προμήθεια ανταλλακτικών από τις ευρωπαϊκές μητρικές τους. Αυτά τα ανταλλακτικά θα υπόκεινται στους νέους δασμούς του Τραμπ.

Επιπλέον, πολλά από αυτά τα εμπορεύματα θα μεταφέρονται αναπόφευκτα με πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Αυτά τα πλοία θα επιβαρύνονται με λιμενικό τέλος 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε φορά που φτάνουν σε αμερικανικό λιμάνι, σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανόνες. Υπο τις συνθήκες αυτές τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που μεταφέρονται θα αντιμετωπίσουν δύο επιπλέον φόρους: έναν δασμό και τα λιμενικά τέλη.

Η κατάσταση ενδέχεται να είναι ζοφερή για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά θα μπορούσε να αποβεί καταστροφική για τον ανθηρό τομέα μεταφοράς οχημάτων στο δυτικό ημισφαίριο.

Διαβάστε ακόμη 

Η Πελοπόννησος νέο hotspot της κτηματαγοράς – Αύξηση τιμών 31% στην πενταετία

Ο πλανήτης προετοιμάζεται για το νέο κύμα δασμών του Τραμπ (γράφημα)

«Παγώνουν» για ένα χρόνο τα επιτόκια για τις ρυθμισμένες δόσεις στην ΑΑΔΕ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα