Σε ακόμη μία στρατηγική επένδυση προχώρησε η Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων Θανάση Μαρτίνου, ενισχύοντας τον στόλο ξηρού φορτίου με την απόκτηση δύο μεταχειρισμένων πλοίων τύπου ultramax, ναυπηγημένων το 2019.
Τα πλοία, που φέρουν τα ονόματα IVS Okudogo και IVS Prestwick, φέρονται να αγοράστηκαν από την Taylor Maritime, σύμφωνα με πληροφορίες ναυλομεσιτών της ευρωπαϊκής αγοράς. Η πωλήτρια εταιρεία, εισηγμένη στο Λονδίνο, δεν έχει γνωστοποιήσει το τίμημα της συναλλαγής, ωστόσο εκτιμάται ότι πρόκειται για συμφωνία σε τιμές χαμηλότερες από τις τρέχουσες αποτιμήσεις της αγοράς.
Νεότευκτο τονάζ στο στόχαστρο της Eastmed
Η συγκεκριμένη επένδυση έρχεται περίπου δύο χρόνια μετά την προηγούμενη είσοδο της Eastmed στην αγορά μεταχειρισμένων bulkers, όταν είχε αγοράσει δύο ακόμη πλοία μεσαίας χωρητικότητας από την Grindrod – μια εταιρεία που αργότερα περιήλθε επίσης στην Taylor Maritime. Η προσέγγιση της Eastmed φαίνεται να εστιάζει στα ποιοτικά πλοία νεότερης ηλικίας, περιορίζοντας την έκθεση σε παλαιότερο τονάζ.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει σε εξέλιξη πρόγραμμα ναυπήγησης τεσσάρων νέων ultramax (63.500 dwt), σχεδίασης SDARI, στην Κίνα. Η παράδοσή τους αναμένεται το 2026 από το ναυπηγείο Nantong Xiangyu, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το αποτύπωμα της Eastmed στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η κίνηση της Eastmed αποτελεί ακόμη μία ένδειξη της επιστροφής ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στην αγορά μεταχειρισμένων σε μια περίοδο όπου οι αξίες των bulk carriers καταγράφουν καθοδική πορεία. Ενδεικτικά, μέσα στους τελευταίους μήνες καταγράφηκαν σημαντικές αγορές από άλλους Έλληνες εφοπλιστές, όπως η οικογένεια Μουνδρέα και ο Ιωάννης Δράγνης, ο οποίος προχώρησε στην πρώτη φετινή ελληνική αγορά capesize.
Ενεργή διαχείριση στόλου και κεφαλαίων
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της, η Eastmed έχει προχωρήσει την τελευταία χρονιά στην πώληση έξι παλαιότερων bulkers μέσης ηλικίας 25 ετών. Οι συναλλαγές αυτές απέφεραν συνολικά περίπου 54 εκατ. δολάρια, με τους αγοραστές να προέρχονται από αγορές όπως η Κίνα, η Μέση Ανατολή και η Νότια Αμερική. Κανένα από τα πλοία δεν οδηγήθηκε σε διάλυση, κάτι που υπογραμμίζει τη διατήρηση ζήτησης για λειτουργικό, παλαιότερο τονάζ.
Συνολικά, η Eastmed διαχειρίζεται σήμερα 44 bulk carriers, 27 δεξαμενόπλοια και 6 containerships. Ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε πρόσφατα κατά ένα, καθώς τον Μάιο πουλήθηκε το Orea (2.194 TEU, built 2015) στον όμιλο CMA CGM, όπου μετονομάστηκε σε ANL Rotorua.
Η Eastmed δείχνει να διατηρεί με συνέπεια τη στρατηγική της: ενεργή διαχείριση του στόλου, συγκέντρωση σε σύγχρονο τονάζ και αξιοποίηση των κυκλικών τάσεων της αγοράς προς όφελος της αποδοτικότητας και της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης.
Διαβάστε ακόμη
Φρένο στο ρωσικό πετρέλαιο από Ινδία και Κίνα – Στροφή σε Βραζιλία και νέους εμπορικούς δρόμους
Morningstar: Τι προτείνει για τα επενδυτικά χαρτοφυλάκια – Ο ρόλος των ομολόγων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.