search icon

Ναυτιλία

Η ελληνική ναυτιλία βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας με 13,8 δισ. ευρώ

Ο στρατηγικός και οικονοµικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας

Παρά την πανδηµία COVID-19, η ελληνική ναυτιλία παραµένει ένας από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονοµίας: Η πανδηµία επηρέασε σοβαρά τις εισροές στο ισοζύγιο πληρωµών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, οι οποίες παρ’ ότι µειώθηκαν κατά 20,16% σε σχέση µε το 2019, ανήλθαν σε περίπου 13,81 δισεκατοµµύρια ευρώ συνολικά για το οικονοµικό έτος 2020 σύμφωνα με τηνετήσια έκθεση της Έρνωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Η Ελλάδα παραµένει η µεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναµη παγκοσµίως: Με στόλο 4.901 πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσµιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt). To 2020, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4% φτάνοντας περίπου τα 364 εκατοµµύρια τόνους dwt.

H ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας:

Η Ελλάδα συνεχίζει να αυξάνει το µερίδιό της στον στόλο που ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της ΕΕ.

Περισσότερο από το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου ή 1.706 πλοία, φέρουν σηµαία Κράτους Μέλους της ΕΕ.

Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του παγκόσµιου θαλάσσιου εµπορίου, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν : • το 30,25% του παγκόσµιου στόλου δεξαµενοπλοίων,

• το 14,64% του παγκόσµιου στόλου µεταφοράς χηµικών και παραγώγων πετρελαίου,

• το 15,58% του παγκόσµιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG),

• το 20,04% του παγκόσµιου στόλου µεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου,

• το 9,53% του παγκόσµιου στόλου µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νεότευκτα πλοία: Το 2020 οι ελληνικών συµφερόντων παραγγελίες ναυπήγησης ανήλθαν σε 104 πλοία (άνω των 1.000 gt) ή 14,36 εκατοµµύρια τόνους dwt, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 10,99% της παγκόσµιας χωρητικότητας υπό παραγγελία.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, µε τη µέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαµηλότερη από τη µέση ηλικία του παγκόσµιου στόλου (9,87 έτη).

Ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο ασφαλείς παγκοσµίως: Η Ελλάδα παραµένει στον Λευκό Κατάλογο STCW (Standards of Training, Certifi cation and Watchkeeping for Seafarers) του ∆ιεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισµού (ΙΜΟ) και στον Λευκό Κατάλογο του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU) και του Tokyo Memorandum of Understanding (Tokyo MoU), ενώ ο ελληνικός στόλος είναι παράλληλα ένας από τους πιο ασφαλείς παγκοσµίως, µε ποσοστό 0,44% του ελληνικού εµπορικού στόλου (µε βάση τον αριθµό πλοίων) και 0,50% (µε βάση τη χωρητικότητα) να εµπλέκεται σε ήσσονος σηµασίας ναυτικά ατυχήµατα7 .

Από την 1.7.2021 η Ελλάδα περιλαµβάνεται στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών ∆ιοικήσεων της Πρωτοβουλίας QUALSHIP 21 της Αµερικανικής Ακτοφυλακής (USCG)8 .

Η Ελλάδα παραµένει ένα από τα κορυφαία νηολόγια πλοίων παγκοσµίως: Tο ελληνικό νηολόγιο αριθµεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατοµµύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σηµαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς (Σχήµα: 6) και στη 2η θέση στην ΕΕ (σε όρους dwt) .

Διαβάστε ακόμη:

ΗΠΑ: Οι πολίτες αρχίζουν να αγοράζουν και πάλι χαρτί υγείας

Milos: Οκτώβριο το ντεμπούτο του νέου 5άστερου στο Σύνταγμα (pics)

Νταν Κρετίνσκι: Ο Τσέχος μεγιστάνας που θέλει να μπει στην ελληνική αγορά ενέργειας

Exit mobile version