Η Κίνα ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου νέου στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner. Από το ρεκόρ παραγγελιών που υπερβαίνει τα 10 εκατομμύρια TEU, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν αναλάβει την κατασκευή 7,36 εκατομμυρίων TEU, ποσοστό 73,7% του συνόλου. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα κορεατικά ναυπηγεία με 2,04 εκατ. TEU (20,4%) και τα ιαπωνικά με μόλις 430.000 TEU (4,3%).

Εκτός της τριάδας Κίνας, Κορέας και Ιαπωνίας, έχουν παραγγελθεί μόλις 29 πλοία σε άλλες χώρες, με 16 στην Ταϊβάν, τέσσερα στην Τουρκία και τρία στις ΗΠΑ. Οι περιορισμένες παραγγελίες εκτός των μεγάλων ναυπηγικών δυνάμεων οφείλονται σε ειδικούς λόγους, όπως η κατασκευή σε θυγατρικά ναυπηγεία του ιδιοκτήτη στην Τουρκία ή η συμμόρφωση με τον νόμο Jones Act στις ΗΠΑ, που απαιτεί αμερικανικά ναυπηγημένα πλοία για εγχώριες γραμμές.

Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τη ραγδαία άνοδο της Κίνας στον τομέα κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στην τρέχουσα στόλο, όμως, η πλειονότητα των πλοίων έχει κατασκευαστεί στην Κορέα (50,1%), ενώ η Κίνα αντιπροσωπεύει μόνο το 29,4% του υπάρχοντος στόλου, γεγονός που δείχνει την ταχεία στροφή των παραγγελιών προς τα κινεζικά ναυπηγεία τα τελευταία χρόνια.

Η αύξηση αυτή της κινεζικής παρουσίας στο ναυπηγικό τοπίο έχει προκαλέσει και την αντίδραση των ΗΠΑ, οι οποίες μέσω της έρευνας Section 301 του USTR επέβαλαν επιπλέον λιμενικά τέλη για πλοία κινεζικής κατασκευής που καταπλέουν σε αμερικανικά λιμάνια από τις 14 Οκτωβρίου.

Διαβάστε ακόμη

Πώς θα χτίζουν στα εκτός σχεδίου οικόπεδα στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου

Η ορχιδέα δράκουλας με πρόσωπο πιθήκου απειλείται

Τι έψαχνε στην Κύπρο ο Τσεν Ζι, «Το φάντασμα» (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα