Το νέο Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ στο οποίο περιλαμβάνεται και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα εξετάσει αύριο Πέμπτη 21/7 η Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ)που υπάγεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Εφόσον η Επιτροπή επικαιροποιήσει το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, στη συνέχεια εγκριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας και εκδοθεί Προεδρικό διάταγμα, τότε θα ξεμπλοκάρουν τα έργα των Κινέζων στο λιμάνι.

Την περασμένη άνοιξη με αποφάσεις του το ΣτΕ ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan για επενδύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά το 2016 στο Cosco Group (Hong Kong ) Limited.

Οι αποφάσεις στηρίχθηκαν στο σκεπτικό ότι η έγκριση του Master Plan από την ΕΣΑΛ-Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, δεν ήταν νόμιμη, αφού δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένος Πειραιά, όπως προβλέπεται από τον νόμο. Μειοψήφησαν 7 μέλη του Συμβουλίου τα οποία υποστήριξαν ότι δεν απαιτείτο στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση πριν από την έγκριση των επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο master plan.

Η ΟΛΠ ΑΕ προχώρησε στις απαραίτητες προσαρμογές ώστε το επενδυτικό της σχέδιο να συμβαδίζει με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην Cosco Group Limited προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά προς τα νότια, νέο επιβατικό σταθμό, τέσσερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα , την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταόροφου κτηρίου στάθμευσης οχημάτων στην προβλήτα Ηρακλέους καθώς και νέων αποθηκών σε έκταση 80 στρεμμάτων.

Όπως είχε δηλώσει στο newmoney ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Γιου Ζενγκάνγκ , “η ΟΛΠ Α.Ε. έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει και να υλοποιήσει το μεγάλο επενδυτικό της σχέδιο, λαμβάνοντας υπόψη ενδεχόμενες τροποποιήσεις που κρίνονται απαραίτητες, σύμφωνα με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο” και προσέθεσε:

“Άλλωστε, όλα αυτά τα χρόνια η COSCO Shipping και η ΟΛΠ Α.Ε. έχουν αποδείξει ότι είναι αξιόπιστοι και μακροπρόθεσμοι επενδυτές και ως εκ τούτου συνεργάζονται στενά με τις ελληνικές αρχές για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, εφαρμόζοντας πλήρως όλες τις σχετικές αποφάσεις και οδηγίες. Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι ο όμιλος COSCO Shipping, ηγέτης στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο, ήταν η μόνη εταιρεία που αναγνώρισε την αξία του Λιμένος Πειραιά και συμμετείχε στον διαγωνισμό για την παραχώρηση των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων Pier2 και Pier3, παρά την αβεβαιότητα της ελληνικής οικονομίας εκείνη την εποχή. Εκτοτε, ο όμιλος επενδύει συστηματικά στη χώρα, με επενδύσεις που έχουν ήδη ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, συμβάλλοντας καθοριστικά στην οικονομική ανάκαμψη και την κοινωνική ανάπτυξη της Ελλάδας και πάντοτε λαμβάνοντας υπόψη τα συμφέροντα του ελληνικού κράτους και του ελληνικού λαού.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ανεξάρτητα από το πλαίσιο κάθε στιγμή και τις διάφορες εξωτερικές συνθήκες, βασικός στόχος της ΟΛΠ Α.Ε. είναι η συνεχής αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του Λιμένος Πειραιά και η αδιάλειπτη δυναμική αναπτυξιακή πορεία του.

Οι όροι

Όπως ανακοίνωσε χθες η αντιπεριφερειάρχης Νήσων , Βάσω Θεοδωρακοπούλου-Μπόγρη με την υπ αριθμόν 147/2021 απόφαση του το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής έθεσε τους όρους του επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) Αναπτυξιακού Προγράμματος & Μελέτης Διαχείρισης (MASTER PLAN) ΟΛΠ Α.Ε.

Σε ό,τι αφορά τη Σαλαμίνα, η Βάσω Θεοδωρακοπούλου-Μπόγρη ζήτησε την ακύρωση τοποθέτησης πλωτών μη μόνιμων κατασκευών και ναύδετων στις ζώνες Ι5 και Ι6 της Κυνόσουρας (θέση IV) στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με το υπόμνημα όρων δόμησης και χρήσεων γης περιοχών χρήσης και εκμετάλλευσης, όπως αυτό διαφαίνεται μέσα από το νέο master plan του ΟΛΠ που κατατέθηκε ενημερωμένο στο Περιφερειακό Συμβούλιο προς έγκριση, οι χρήσεις γης των εκτάσεων Ι5 και Ι6 χαρακτηρίζονται ως περιοχές μόνον αγροτικής δραστηριότητας (γεωργικής και συμπεριλαμβανόμενης της αλιείας), αποκλείοντας το ενδεχόμενο τοποθέτησης ναυδέτων και πλωτών μη μόνιμων κατασκευών.

Διαβάστε ακόμη

Το πάρτι και οι υπουργοί, η μάχη των μεγαλοδικηγόρων, τα τρελά κέρδη της Hermes και οι αποφάσεις του Τιτάνα

Sun of a Beach: Η ελληνική πετσέτα των μεγάλων resorts (pics)

Μύλοι Αλλατίνη: Βγαίνει στο σφυρί το ιστορικό βιομηχανικό συγκρότημα (pics)