Η αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα το τρίτο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Xclusiv Shipbrokers. Όπως τονίζουν οι αναλυτές, «η αγορά ξηρού φορτίου έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή, υποστηριζόμενη από ισχυρές ροές εμπορευμάτων και μια σταθερή προοπτική ζήτησης στους βασικούς τομείς».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι ημερήσιες απολαβές ενισχύθηκαν σε όλα τα μεγέθη πλοίων, καταγράφοντας τα υψηλότερα τριμηνιαία επίπεδα εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο. Οι Capesize ηγήθηκαν της αγοράς με μέσο όρο 24.223 δολάρια/ημέρα, το καλύτερο αποτέλεσμα από το τρίτο τρίμηνο του 2024. Οι Kamsarmax ακολούθησαν με 15.888 δολάρια/ημέρα, οι Ultramax με 16.930 δολάρια/ημέρα και οι Handysize με 12.818 δολάρια/ημέρα, όλα στα υψηλότερα επίπεδα από τα μέσα του 2024.

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι αυτές οι επιδόσεις αντικατοπτρίζουν «έναν συνδυασμό πιο υγιούς δραστηριότητας στον Ατλαντικό, ενισχυμένης ζήτησης στον Ειρηνικό και ισχυρών φορτίων από την Κίνα, ιδιαίτερα σε βωξίτη και σιδηρομεταλλεύματα.

Καθοριστικό ρόλο για την αγορά διαδραμάτισαν οι εισαγωγές βωξίτη της Κίνας, που από την αρχή του 2025 ανήλθαν σε 165,4 εκατομμύρια τόνους, αυξημένες κατά 26% σε ετήσια βάση. «Ο όγκος αυτός ισοδυναμεί σχεδόν με τις συνολικές εισαγωγές του 2023 και υπολείπεται μόλις 9% του συνόλου του 2024», σημειώνει η Xclusiv.

Μόνο τον Σεπτέμβριο, η χώρα εισήγαγε 17,4 εκατομμύρια τόνους, 14% περισσότερους σε σχέση με τον Αύγουστο, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2025. Η Γουινέα παραμένει ο κυρίαρχος προμηθευτής, με 131,45 εκατ. τόνους και μερίδιο 73,7%, υπερβαίνοντας ήδη τις εξαγωγές του 2024 κατά 6%. Αντίθετα, οι εξαγωγές της Αυστραλίας μειώθηκαν κατά 26%, περιοριζόμενες σε 33,38 εκατ. τόνους.

Η ραγδαία αυτή αύξηση έδωσε ισχυρή ώθηση στα Capesize, τα οποία μετέφεραν το 70,9% των εισαγωγών βωξίτη της Κίνας, έναντι 62,1% το 2024. Οι Supramax αύξησαν επίσης το μερίδιό τους (3,7% από 3%), ενώ οι VLOCs, Panamax και Handysize υποχώρησαν αισθητά.

Σιδηρομετάλλευμα σταθερό – Οπισθοχώρηση στον άνθρακα

Σε αντίθεση με τον βωξίτη, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας κατέγραψαν κάμψη 14%, φτάνοντας τα 276,1 εκατ. τόνους. Η Ινδονησία διατήρησε την πρώτη θέση με 140,53 εκατ. τόνους (50,9% μερίδιο), αν και με πτώση 16% σε σχέση με πέρυσι. Η Αυστραλία ακολούθησε με 53,87 εκατ. τόνους και μερίδιο 19,5%.

Αντίθετα, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος διατηρήθηκαν σταθερές στα 919,3 εκατ. τόνους, με την Αυστραλία να αποστέλλει 573,57 εκατ. τόνους (οριακή μείωση 0,8%) και τη Βραζιλία να ενισχύει τις εξαγωγές της κατά 4%, φτάνοντας τα 207,74 εκατ. τόνους.

Όπως αναφέρει η Xclusiv, «ο συνδυασμός σταθερής ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα, εκρηκτικής αύξησης των ροών βωξίτη και αλλαγών στο εμπόριο άνθρακα, δημιούργησε ένα θετικό περιβάλλον για την αγορά ξηρού φορτίου το τρίτο τρίμηνο του 2025».

Με όλα τα μεγέθη πλοίων να εμφανίζουν τα ισχυρότερα αποτελέσματα της τελευταίας χρονιάς, η αγορά εισέρχεται στο τέταρτο τρίμηνο με θετικό momentum, αν και παραμένουν αβεβαιότητες που σχετίζονται με τις εισαγωγές ενέργειας και τις διεθνείς τάσεις ζήτησης.

Διαβάστε ακόμη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: O γρίφος του ΒΟΑΚ και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Σκλαβενίτης: Οι δύο νέες επενδύσεις και η μόχλευσή τους για μεγαλύτερα κέρδη

Ο Λευκός Οίκος βάζει μπροστά τα σχέδια για shutdown στον δημόσιο τομέα – Πιέσεις στις αγορές (pics+tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα