Στο χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών κατρακύλησε ο δείκτης ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, χθες Τετάρτη, εξαιτίας του κορονοϊού ο οποίος έχει αναστείλει κάθε λειτουργία στην Κίνα και συνεπώς έχει μειωθεί και η ζήτηση πρώτων υλών που μεταφέρονται μέσω πλοίων.

Η παγκόσμια οικονομία κινείται μέσα σε κλίμα ανασφάλειας αφού εάν συνεχιστούν οι αποκλεισμοί λόγω του ιού οι τριγμοί θα είναι αλυσιδωτοί και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις επιπτώσεις τα ου ντόμινο.

Πιο συγκεκριμένα, ο Baltic index, ο οποίος συγκεντρώνει τους ναύλους φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax and supramax, έπεσε κατά 5% ήτοι 23 μονάδες κλείνοντας στις 430.

Ο δείκτης για τα capesize που είναι πλοία χωρητικότητας 170.000-180.000 τόνων dw έχασε 50 μονάδες φθάνοντας στις 183 και συνεχίζει την πτώση του για 39η συνεχόμενη εβδομάδα. Ο μέσος όρος ημερήσιων κερδών για ένα cape που μεταφέρει σιδηρομεταλλεύματα και κάρβουνο, έπεσε στα 3.015 δολάρια.

Οι βιομηχανικές μονάδες στην Κίνα παραμένουν κλειστές και μετά τις διακοπές της κινεζικής πρωτοχρονιάς λόγω της επιδημίας του κορονοϊού που έχει στοιχίσει έως σήμερα τον θάνατο σε 500 άτομα στην Κίνα και έχει προσβάλει άλλες 24.000.

Ο δείκτης ναυλαγοράς για τα φορτηγά πλοία τύπου panamax έπεσε κατά 1,1% και βρίσκεται στις 520 μονάδες. Τα ημερήσια κέρδη γα αυτά τα πλοία που μεταφέρουν συνήθως κάρβουνο και σιτηρά και είναι χωρητικότητας 60.000-70.000 τόνων dw έπεσε στα 4.681.

Ο δείκτης για τα supramax έπεσε κατά έξι μονάδες και έκλεισε στις 512.