Ο κύριος δείκτης θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών Baltic Dry Index υποχώρησε για 20η διαδοχική συνεδρίαση σε χαμηλό οκτώ μηνών (το μεγαλύτερο αρνητικό σερί από το Νοέμβριο του 2015) καθώς το παγκόσμιο εμπόριο συνεχίζει να υποχωρεί και ενώ η θετική επίδραση των συσσωρευμένων παραγγελιών (ώστε να προλάβουν ένα νέο κύμα δασμών) έχει υποχωρήσει.

Ο δείκτης Baltic Dry Index, ο οποίος παρακολουθεί τα ναύλα για πλοία capesize, panamax και supramax που μεταφέρουν ξηρά φορτία χύμα σε όλο τον κόσμο, έπεσε στην τελευταία συνεδρίαση κατά 2,3% (18 μονάδες) στις 773, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2019.

Ο δείκτης capεsize υποχώρησε 74 μονάδες, ήτοι 5,8%, στις 1.197 – χαμηλότερες από τις 8 Μαΐου. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα πλοία αυτής της κατηγορίας, που συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, μειώθηκαν στα $ 9.020.

Ο δείκτης panamax υποχώρησε 42 μονάδες, ή 5%, σε 803 μονάδες, το χαμηλότερο από τις 27 Φεβρουαρίου. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για panamax, που συνήθως μεταφέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών από περίπου 60.000 τόνους ως 70.000 τόνους, υποχώρησαν κατά $386 στα $ 7.223.

Ο δείκτης supramax μειώθηκε κατά 18 μονάδες σε 593.

Ο αναλυτής της Beleggers Belangen, Καρελ Μερξ, είπε “ο δείκτης Baltic Dry Index είναι ο σημαντικότερος δείκτης για τα ναύλα στα χύδην φορτία ναυτιλίας, ο οποίος καθορίζεται με βάση τα ναύλα που καταβάλλονται για τις μεταφορές πρώτων υλών στις 25 πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές διαδρομές. Οι τιμές κάνουν βουτιά λόγω της επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας. ”

Δείτε στο παρακάτω διάγραμμα τη συμπεριφορά του δείκτη σε αντιπαράθεση με προηγούμενες χρονιές. Μόνη χειρότερη επίδοση η χρονιά της μεγάλης χρηματοπιστωτικής κρίσης. Η φετινή πορεία του δείκτη των ναύλων, έχει έντονη πτωτική πορεία και προσεγγίζει τα επίπεδα της περιόδου 2008/9.