‘Οσο κυλάει ο χρόνος και αποτυπώνονται τα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών Liners, δηλαδή των εταιρειών-κολοσσών που έχουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τόσο αντιλαμβάνεται ο καθένας από εμάς ότι κάποιοι θα χρειαστούν ψυχολόγο για να να διαχειριστούν τα κέρδη που ανέρχονται σε δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα και μόνο τρίμηνο. Και η άνοδος των ναύλων συνεχίζεται και θα συνεχιστεί και το 2022.

Τα στοιχεία που δίνει ο Γιάννης Κοτζιάς, ιδρυτικό στέλεχος της Xclusiv Shipbrokers και Πρόεδρος της Ένωσης Ναυλομεσιτών.

Πιο συγκεκριμένα τονίζει ότι στην αγορά των containers απολαμβάνουν τα καλύτερα ναύλα ακόμα και από την περίοδο 2003-2008.

“Για παράδειγμα” λέει “ το ΕΒΙΤ-κέρδη προ φόρων των 11 Global carriers Ομίλων που δημοσιοποιούν τα οικονομικά τους αποτελέσματα, είναι στα 24,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2021 το ΕΒΙΤ ήταν 19.1 δισ, ενώ το συλλογικό ΕΒΙΤ από το 2012-2020 ήταν στα 6,9 δισεκατομμύρια. Δηλαδή το τελευταίο τρίμηνο αυτής της χρονιάς μόνο του είναι 3,5 φορές μεγαλύτερο από το αθροιστικό κέρδος των 9 περασμένων ετών” και διευκρίνισε ότι στα παραπάνω στοιχεία δεν περιλαμβάνεται η MSC της οποίας τα κέρδη από μόνα τους είναι παραπλήσια των υπολοίπων έντεκα.

Αναφερόμενος στις αξίες πλοίων είπε ότι το containership “Cape Chronos”, μεταφορικής ικανότητας 6.800TEU, ναυπηγήσεως 2015 (Subic Philippines) πουλήθηκε για 130 εκατομμύρια δολάρια και ενώ ως νεότευκτο το 2015 είχε κοστίσει 58 εκατομμύρια δολάρια!

«Δηλαδή έξι χρόνια αργότερα έπιασε 2,2 φορές πάνω από την αξία κτήσης του» υπογράμμισε ο Γιάννης Κοτζιάς.

Όσον αφορά τις παραγγελίες ανέφερε ότι μέχρι τον Δεκέμβριο 2020 είχαμε 230 πλοία υπό παραγγελία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,8 εκατομμυρίων TEU. Σήμερα το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται στα 645 πλοία 5,5 εκατ. TEU. Δηλαδή μέσα στο 2021 έχουν καταγραφεί 415 νέες παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 3,7εκ TEU! Αύξηση του βιβλίου παραγγελιών κατά 180% σε αριθμό πλοίων και 200% σε χωρητικότητα.

Διαβάστε ακόμη

VICKO: Ισχυρά «αντισώματα» για την ελληνική «Zara Home»

Χωρίς πρόσθετες ελαφρύνσεις το προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2022

Κοκτέιλ μολότοφ στην παγκόσμια αγορά ενέργειας – Τι φοβούνται οι κεντρικοί τραπεζίτες