Η αγορά πλοίων second-hand παραμένει ζωντανή, με έντονη δραστηριότητα στα dry-bulk σκάφη και πρωταγωνιστές την Κίνα και την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking τους τελευταίους 12 μήνες και έως τις 7 Νοεμβρίου 2025, οι καταγεγραμμένες συναλλαγές φτάνουν τις 1.501, ενώ οι τάσεις στις αγοραπωλησίες αποκαλύπτουν σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης στόλων και επενδυτικές ευκαιρίες.
Η πλειονότητα των συναλλαγών αφορά dry-bulk πλοία (709, 47,2%), ακολουθούμενα από tankers (417, 27,8%), container (194, 12,9%) και gas carriers (57, 3,8%). Το dry-bulk συνεχίζει να κινεί την αγορά, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες διατηρούν σταθερή αλλά πιο εξειδικευμένη ζήτηση.
Οι κορυφαίοι αγοραστές
Κίνα: 238 πλοία — 15,9% του συνόλου. Κυρίως dry-bulk (149) και tankers (64).
Ελλάδα: 162 πλοία — 10,8%. Δραστηριότητα σε dry-bulk (98), tankers (41) και container (17).
Βιετνάμ: 37 πλοία — 2,5%, κυρίως dry-bulk.
Τουρκία: 30 πλοία — 2,0%, παρουσία σε όλες τις βασικές κατηγορίες.
Η.Α.Ε.: 25 πλοία — 1,7%, κυρίως tankers (14).
Η ζήτηση εστιάζεται στα dry-bulk πλοία, με την Κίνα να πρωτοστατεί, ενώ η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει ισχυρός αγοραστής σε ξηρά φορτία και δεξαμενόπλοια.
Οι κορυφαίοι πωλητές
Ελλάδα: 259 πλοία — 17,3%, κυρίως dry-bulk (135), tankers (79), container (35).
Ιαπωνία: 171 πλοία — 11,4%, κυρίως dry-bulk (123).
Κίνα: 129 πλοία — 8,6%, παρουσία σε όλες τις κατηγορίες, ιδιαίτερα dry-bulk και tankers.
Undisclosed (μη δηλωμένη): 107 πλοία — 7,1%, με αξιοσημείωτες πωλήσεις container (29).
Σιγκαπούρη: 83 πλοία — 5,5%, κυρίως tankers (36).
Η Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος πωλητής, υποδηλώνοντας αναδιάρθρωση στόλων και πιθανή ανακύκλωση ή αποεπένδυση. Η Ιαπωνία και η Κίνα συνεχίζουν να ρευστοποιούν πλοία, ενώ η κατηγορία «Undisclosed» δείχνει ότι ένα μέρος της αγοράς παραμένει διακριτικό.
Σημαντικά σημεία και τάσεις
Το dry-bulk κυριαρχεί στις second-hand συναλλαγές (47,2%).
Η Κίνα συνδυάζει υψηλή ζήτηση και σημαντική προσφορά, υπογραμμίζοντας δυναμική ανακύκλωσης και επανατοποθέτησης στόλων.
Η Ελλάδα εμφανίζεται έντονα και στις δύο πλευρές, δείχνοντας ανανέωση χαρτοφυλακίων και επενδυτική δραστηριότητα.
Τα tankers (27,8%) και τα container (12,9%) παραμένουν σημαντικά, με ειδικούς αγοραστές/πωλητές όπως η Σιγκαπούρη και η κατηγορία Undisclosed.
Η παρουσία της στήλης «Undisclosed» δείχνει ότι μέρος της αγοράς λειτουργεί με διακριτικότητα, επηρεάζοντας τη διαφάνεια.
Τα στοιχεία της Allied Shipbroking αποτυπώνουν μια αγορά second-hand με ξεκάθαρη έμφαση στα dry-bulk, όπου η Κίνα κυριαρχεί ως αγοραστής και η Ελλάδα ως κορυφαίος πωλητής αλλά και ενεργός αγοραστής. Οι κινήσεις στις tankers και containers αντικατοπτρίζουν ευρύτερες εμπορικές και γεωπολιτικές τάσεις, ενώ η δυναμική αναδιάρθρωσης στόλων παραμένει στο επίκεντρο της αγοράς.
Διαβάστε ακόμη
Σε παρατεταμένη ακινησία το καλώδιο Κρήτης-Κύπρου με σενάρια για αμερικανική συμμετοχή
Στρατηγική συμφωνία Wyndham – DKG Development για 12 ξενοδοχεία και serviced apartments
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.