Η συμφόρηση στο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης επιδεινώθηκε μετά την απόφαση των τοπικών αρχών να αυστηροποιήσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τα μέτρα καραντίνας στην πόλη για να περιορίσουν τις αυξανόμενες λοιμώξεις από κορωνοϊό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν συγκεντρωθεί στο αγκυροβόλιο-έξω από την μπούκα του λιμανιού της Σαγκάης και του Ningbo έχει αυξηθεί σε 146 σε σύγκριση με τα 120 που καταγράφηκε στις 25 Μαρτίου, ποσοστό ανόδου 21,6%.

«Η συμφόρηση των λιμανιών της Κίνας συνεχίζει να επηρεάζεται από την μειωμένη απόδοση -εργασία των λιμανιών λόγω ελλείψεων εργατικού δυναμικού καθώς και από τη συμφόρηση πλοίων.

“Τα νέα μέτρα καραντίνας στη Σαγκάη αναμένεται να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα αντίκτυπο την επόμενη εβδομάδα» επισημαίνουν στελέχη του κλάδου.

Η συμφόρηση των πλοίων έρχεται σε συνδυασμό με τα προβλήματα από έλλειψη χώρο που έχει ήδη βιώσει η Shenzhen, άλλος μεγάλος κινεζικός ναυτιλιακός κόμβος που έχει πληγεί από τον ιό.

Η Maersk είπε ότι όλες οι αποθήκες της στη Σαγκάη έχουν κλείσει μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 1η Απριλίου. Ο δανικός γίγαντας υπολόγισε επίσης μείωση 30% στις μεταφορές με φορτηγά στην πόλη ως αποτέλεσμα των αυστηρότερων κανόνων ελέγχου του ιού.

«Συνεπώς, θα υπάρξει μεγαλύτερος χρόνος παράδοσης και πιθανή αύξηση έξοδα μεταφοράς, όπως τέλη παράκαμψης και τέλη αυτοκινητόδρομου», αναφέρουν αναλυτές.

Ορισμένες γειτονικές επαρχίες και πόλεις έχουν αυξήσει την επαγρύπνησή τους απορρίπτοντας την είσοδο οδηγών φορτηγών από τη Σαγκάη, όπου η υγειονομική κατάσταση παραμένει τραγική, σύμφωνα με πηγές.

Η Cosco Shipping Lines ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει σε φορτηγίδες στον ποταμό Yangtze για να μεταφέρει φορτία από την
ενδοχώρα στο λιμάνι της Σαγκάης. «Η κίνηση στοχεύει τόσο στη μείωση της πίεσης στις οδικές μεταφορές όσο και στην επίλυση των δυσκολιών στα logistics », δήλωσε εκπρόσωπος του κινεζικού Ομίλου.

Η Κίνα, αντιμετωπίζει το χειρότερο ξέσπασμα του κορωνοϊού από την έναρξη της πανδημίας δύο χρόνια πριν, με χιλιάδες νέα θετικά κρούσματα. Οι επακόλουθες καθυστερήσεις στην εργοστασιακή παραγωγή και στη μεταφορά των εμπορευμάτων έχει πυροδοτήσει τις ανησυχίες μεγάλων παγκόσμιων αγοραστών, οι οποίοι φοβούνται ότι το 2022 θα μπορούσε να είναι επανάληψη των αρχών του 2020
όταν η Covid χτύπησε πολύ άσχημα την ηπειρωτική Κίνα.

Διαβάστε ακόμα:

Πλειστηριασμοί: Άλλαξε χέρια το «ιερό ακίνητο» της ΔΟΥ Κατοίκων Εξωτερικού

Ρώσοι ολιγάρχες αναζητούν «ασφαλές καταφύγιο» στην Τουρκία- Γιατί είναι μια επικίνδυνη επιλογή

Η Moody’s αναβάθμισε τις ελληνικές τράπεζες