search icon

Ναυτιλία

Κορκίδης: Τα ελληνικά ναυπηγεία να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο και όχι ανταγωνιστικά

Είναι ανάγκη η Ελλάδα να «εισέλθει» και στον χάρτη της ΕΕ με ένα διαλυτήριο πλοίων που θα πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να διεκδικήσει μερίδα από την «πίτα» που απολαμβάνουν χωρίς ανταγωνισμό τα τουρκικά διαλυτήρια

Στην πορεία αναγέννησης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στην ημερίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας.

Όπως επεσήμανε «τα ελληνικά ναυπηγεία να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο και όχι ανταγωνιστικά» ενώ η Ελλάδα πρέπει να «εισέλθει» και στον χάρτη της ΕΕ με ένα διαλυτήριο πλοίων που θα πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να γίνει πράξη και η κυκλική, γαλάζια και πράσινη οικονομία. Πρέπει να και οφείλει η χώρα να διεκδικήσει μερίδα από την «πίτα» που απολαμβάνουν χωρίς ανταγωνισμό τα τουρκικά διαλυτήρια».

Πιο συγκεκριμένα ο Βασίλης Κορκίδης ανέφερε: «Στο ΕΒΕΠ, αισθανόμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι γιατί πολύ σύντομα, θα επαναλειτουργήσουν δύο σημαντικές μονάδες της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας. Η Ελλάδα ως μια χώρα με την ισχυρότερη παγκοσμίως ναυτική παράδοση δεν μπορεί να μένει πίσω. Το όραμα του Πρωθυπουργού ήταν ξεκάθαρο και η εντολή επίσης, ότι τα ναυπηγεία πρέπει να σωθούν και να συνεχίσουν να λειτουργούν. Οφείλω να εξάρω τις προσπάθειες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Εθνικής Άμυνας να κάνουν το όραμα πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που θα φέρει την χώρα σε μία άλλη γεωστρατηγική θέση για τα συμφέροντα της ναυτιλίας, αλλά και μίας πραγματικότητας με αναπτυξιακή δυναμική» και προσέθεσε:

«Η Ελλάδα, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ασκεί φιλική πολιτική στην επιχειρηματικότητα αναγνωρίζοντας ότι η ναυτιλία είναι σημαντική συνιστώσα της ελληνικής οικονομίας. Η ναυπηγική βιομηχανία πρέπει να αποτελεί βασικό παράγοντα ναυτικής υποδομής της χώρας μας και συμβάλλει στην οικονομική της μεγέθυνσης:

-Ο εκσυγχρονισμός είναι υπόθεση που απαιτεί συστηματική πολιτική και οι ευκαιρίες που ανοίγονται είναι μοναδικές.

– Νέα κεφάλαια και τεχνογνωσία δύναται να αποφέρουν σοβαρά και ουσιαστικά οφέλη με παράλληλο στόχο την εξυγίανση και της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας καθώς είναι εφικτό το «κτίσιμο» από ελληνικά χέρια πλοίων όλων των τύπων για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού.

Τεχνογνωσία υπάρχει ακόμη στα ελληνικά χέρια και οφείλουμε να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο για να μην την χάσουμε και παράλληλα χάσουμε την ευκαιρία αυτή η τεχνογνωσία να μεταλαμπαδευτεί στους νέους τεχνίτες για να διασφαλιστεί η συνέχεια.

– Όπως οφείλουμε να φέρουμε σε επαφή τους τεχνίτες μας, τους ναυπηγούς μας με τις νέες τεχνολογίες μέσα από εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

– Η Ελλάδα πρέπει να τοποθετηθεί και πάλι ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά ναυπήγησης. Παράλληλα η είσοδος της ακτοπλοΐας προσεχώς στην «πράσινη» ναυτιλία δίνει τη δυνατότητα στη ναυπηγική βιομηχανία να κατασκευάσει τα σύγχρονα πλοία εδώ στην Ελλάδα».

Στη συνέχεια έκανε λόγο για την ανάγκη δημιουργίας διαλυτηρίου πλοίου που θα ανταγωνίζεται τα τουρκικά διαλυτήρια:

«Η Ελλάδα πρέπει να «εισέλθει» και στον χάρτη της ΕΕ με ένα διαλυτήριο πλοίων που θα πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να γίνει πράξη και η κυκλική, γαλάζια και πράσινη οικονομία. Πρέπει να και οφείλει η χώρα να διεκδικήσει μερίδα από την «πίτα» που απολαμβάνουν χωρίς ανταγωνισμό τα τουρκικά διαλυτήρια μέσα από τα οποία έχει αναπτυχθεί μια δευτερογενής αγοράς υλικών και χάλυβα με ωφελημένη την τουρκική οικονομία».

Τέλος, επεσήμανε ότι τα ελληνικά ναυπηγεία θα πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά:

«Συγχαρητήρια για την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν όλοι. Εύχομαι καλή επιτυχία και πιστεύω ότι έρχονται καλύτερες ημέρες για μια ισχυρή βιομηχανία που θα φέρει νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη στην περιοχή, αλλά και θα ενεργοποιήσει τις συνέργειες με την ΝΕΖ και τις επιχειρήσεις γύρω από αυτήν σε όλα τα επίπεδα. Το δίδαγμα που πρέπει να συγκρατήσουμε, ώστε να εξασφαλίσουμε την επιτυχία της επανεκκίνησης, είναι τα ελληνικά ναυπηγεία να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο και όχι ανταγωνιστικά όπως στο παρελθόν».

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: «Εκτόξευση» στα 295 ευρώ η μεγαβατώρα την Πέμπτη

Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να μην επιλέγουν το ελληνικό νηολόγιο

«Κοσμογονία» αλλαγών στις ηγεσίες των μεγαλύτερων ασφαλιστικών ομίλων της χώρας

Exit mobile version