Ναυτιλία

Κωστής Κωνσταντακόπουλος: Κέρδη ρεκόρ 115,4 $ εκατ. το α’ τρίμηνο του 2022

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ο στόλος της εταιρείας είναι ναυλωμένος για τους υπόλοιπους μήνες του 2022, ενώ το 93% του στόλου με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι χρονοναυλωμένος και για το 2023 - Επίσης χρονοναυλωμένα είναι και τα 49 φορτηγά πλοία της εταιρείας για το 2022

Κέρδη ρεκόρ για την εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά του NYSE Costamare το α’ τρίμηνο του 2020. Έφθασαν τα 115,4 εκατομμύρια δολάρια ήτοι $0,93 ανά μετοχή. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα α κέρδη ήταν 60,5 εκατ. ήτοι 0,49.

Tα προσαρμοσμένο καθαρά έσοδα ανήλθαν στα $104,5 εκατ. $0,84 ανά μετοχή έναντι 38 εκατομμύριων , $0,31 ανά μετοχή το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Η ρευστότητα ανήλθε στα 644 εκατομμύρια δολάρια έναντι 240 εκατομμυρίων τα ο α’ τρίμηνο του 2021.

Ο στόλος της εταιρείας είναι ναυλωμένος για τους υπόλοιπους μήνες του 2022, ενώ το 93% του στόλου με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι χρονοναυλωμένος και για το 2023.

Επίσης χρονοναυλωμένα είναι και τα 49 φορτηγά πλοία της εταιρείας για το 2022. Μέσα στο τρίμηνο η εταιρεία παρέλαβε το ναυπηγημένο το 2010 φορτηγό πλοίο Norma μεταφορικής ικανότητας 58.018 τόνων WT.

Η εταιρεία συμφώνησε στην πώληση του ναυπηγήσεως 2009 φορτηγού πλοίου Thunder μεταφορικής ικανότητας 57.334 DWT. Θα εισπράξει 3,6 εκατομμύρια δολάρια. Επίσης πούλησε έναντι 17,8 εκατομμυρίων δολαρίων το ναυπηγήσεως 1997 containership Μessini μεταφορικής ικανότητας 2.458 κουτιών.

Επίσης έγιναν συμφωνίας νέας χρηματοδότησης ύψους 160,5 εκατ. δολαρίων.

Ο Γρηγόριος Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare Inc., σχολίασε:

«Κατά τη διάρκεια του τριμήνου η εταιρεία σημείωσε ισχυρά αποτελέσματα. Τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν σε περίπου $270 εκατ. και το Καθαρό Εισόδημα έφτασε τα 115 εκατ. δολάρια, έναντι 60 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Στο τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 640 εκατομμύρια δολάρια.

Οι βασικές αρχές και οι ισχυρές τιμές ναύλωσης για την αγορά εμπορευματοκιβωτίων παραμένουν αμετάβλητες. Εμπορικά απασχολούσε στόλο εμπορευματοκιβωτίων χωρίς πλοία διαθέσιμα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν δείχνει σημάδια χαλάρωσης, ενώ τα πρόσφατα γεγονότα στην πραγματικότητα συμβάλλουν σε περαιτέρω αυξήσεις.

Σε ένα τόσο ευνοϊκό περιβάλλον αγοράς, έχουμε καλύψει όλες τις ημέρες ανοιχτής χρήσης εμπορευματοκιβωτίων για το 2022 και έχουμε περίπου. Κάλυψη 95% για το 2023. Συμβατικά έσοδα για τον στόλο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο νερό ανέρχονται σε 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη χρονική διάρκεια ναύλωσης 4,1 ετών» και προσέθεσε:

«Από την πλευρά του ξηρού χύδην φορτίου, η αγορά συνεχίζει να είναι ισχυρή με τα μικρότερα πλοία να κερδίζουν πριμ έναντι των μεγαλύτερων που επωφελούνται επίσης από τη διάχυση εμπορευματοκιβωτίων. Η δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης παραμένει υγιής από ένα ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών».

Διαβάστε ακόμη:

Η «επιστροφή» του λογαριασμού, η στήριξη στις κατασκευές, το ταμπλό για την Ελλάκτωρ και «το μυστήριο με το τίμημα του Πόρτο Καρράς» 

Μαρίνα Ραφαήλ: Πώς η Ελληνίδα κληρονόμος των Swarovski μπήκε στη λίστα «Forbes 30 under 30»

Στη δίνη των ρωσικών κυρώσεων η ελληνόκτητη ναυτιλία