search icon

Ναυτιλία

Κρουαζιέρα: TUI CRUISES-MSC – Costa Cruises στήριξαν το λιμάνι του Ηρακλείου

Η πανδημία ουσιαστικά μηδένισε τα κοντέρ των επιδόσεων για όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας μικρές και μεγάλες

Το 2020 αποτέλεσε για τον κλάδο της κρουαζιέρας ήταν μια από τις χειρότερες χρονιές στην παγκόσμια ιστορία της.

Η πανδημία ουσιαστικά μηδένισε τα κοντέρ των επιδόσεων για όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας μικρές και μεγάλες, για όλους τους προορισμούς και για όλα τα λιμάνια παγκοσμίως.

Αυτό δεν ήταν όμως το μόνο αρνητικό στοιχείο, ως απολογισμός μιας χρονιάς που έφυγε, αφού το 2020 δημιούργησε τις δύσκολες συνθήκες και για την συνέχεια.

Έτσι το 2021 ξεκινά με έντονη επιφυλακτικότητα, αίσθημα ανασφάλειας και αυξημένη αβεβαιότητα για όλους τους παράγοντες της κρουαζιέρας παγκοσμίως.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου παρά την θετική εικόνα και τα μηνύματα που κατάφερε να στείλει με τις προσεγγίσεις που καταγράφηκαν το 2020 στην καρδιά της πανδημίας, από εταιρείες κολοσσούς όπως η TUI CRUISES, η MSC και η Costa Cruises, το 2021 αποτελεί μία χρονιά – πρόκληση.

Η διοίκηση τ ου ΟΛΗ σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Αν και ήδη υπάρχει ένα καλεντάρι αφίξεων μικρών μεσαίων και μεγάλων κρουαζιερόπλοιων για το έτος που μόλις ξεκίνησε (μπορείτε να τις δείτε αναλυτικά στο επίσημο site μας , οι προγραμματισμένες αφίξεις είναι ήδη μειωμένες.

Με βάση τις σημερινές κρατήσεις, αναμένουμε 180 κρουαζιερόπλοια, ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα ξεπερνούσαμε τον αριθμό των 200.

Ενδεικτικό επίσης είναι ότι πριν από ένα χρόνο, τέτοια εποχή, ο αριθμός αυτός ήταν ακόμα υψηλότερος, προσεγγίζοντας τα 220.

Το λιμάνι του Ηρακλείου δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση από την όλη αυτή αρνητική συγκυρία, η διοίκηση του Οργανισμού ωστόσο χωρίς χρονικές υστερήσεις και ολιγωρίες, βρίσκεται συνεχώς σε επαφές με μεγάλες εταιρείες του κλάδου, συνάπτει συμφωνίες και μετέχει σε προγράμματα που σκοπό έχουν να καταστήσουν, όπως ποτέ στο παρελθόν, το λιμάνι μας κέντρο κρουαζιέρας στην λεκάνη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Μια σειρά συμφωνιών και κοινών δράσεων του ΟΛΗ με διάφορους φορείς, τοπικούς και διεθνείς, ανοίγουν νέες μορφές συνεργασιών, με στοχοθέτηση την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παρουσία του λιμένα του Ηρακλείου στον χώρο της κρουαζιέρας” και συνεχίζει:

«Άλλωστε όπως είναι γνωστό, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, έδειξε εξαιρετικά δείγματα γραφής, καλά αντανακλαστικά και συνετή διαχείριση, ακόμα και σε περιστατικά που χρειάστηκε να διαχειριστεί απρόβλεπτη κρίση.

Η αρχή της δύσκολης αυτής περιόδου, φέρνει και μία ακόμα στρατηγική εξέλιξη, τα αποτελέσματα της οποίας θα τα δούμε σύντομα, δεδομένου οτι ο ΟΛΗ Α.Ε. σε συνεργασία με τον Δήμο Ηρακλείου και την CLIA (Cruise Lines International Association) συμμετέχει στο project αξιολόγησης προορισμού αναφορικά με την αειφορία με βάση τα κριτήρια του GSTC (Global Sustainable Tourism Council, Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού). Για το λιμάνι του Ηρακλείου και τον Οργανισμό αυτό από μόνο του, αποτελεί μια ξεχωριστή διάκριση και επιβράβευση μιας άριστα οργανωμένης ομάδας εργασίας που ξεκίνησε το 2020 υπό την παρούσα διοίκηση του φορέα.

Ας ρίξουμε όμως μια γρήγορη ματιά στο τι καταφέραμε συγκεντρωτικά την προηγούμενη χρονιά ως ένα σύντομο, αλλά περιεκτικό απολογισμό.

Τα στοιχεία: -19.998 επιβάτες, με 24 πλοία, σε ισάριθμες προσεγγίσεις. Το λιμάνι του Ηρακλείου έφτασε μέσα στην πανδημία να κατέχει το 1/3 της επιβατικής κίνησης κρουαζιέρας της χώρας, ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της ΕΛΙΜΕ αποτέλεσε το πρώτο λιμάνι της Ελλάδος στην διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας.

– Η TUI Cruises επιλέγει το λιμάνι Ηρακλείου για Homeporting με το πλοίο Mein Schiff 6

-12.065 επιβάτες μεταφέρονται με 60 πτήσεις σε 10 συνεχόμενες Κυριακές από την Γερμανία στο Ηράκλειο (και αντιστρόφως)

-100 εργαζόμενοι, με επικεφαλής συντονιστή ειδικά διαπιστευμένο στέλεχος του ΟΛΗ Α.Ε. σε κάθε βάρδια δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για την εξυπηρέτηση και διεκπεραίωση του operation

– 12.065 επιβάτες διακινήθηκαν τηρώντας τα αυστηρότερα υγειονομικά πρωτόκολλα

«Τα στοιχεία για τις αφίξεις πλοίων κρουαζιέρας στο λιμάνι του Ηρακλείου το 2020 μπορεί να είναι μικρότερα σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν και κυρίως σε σύγκριση με αυτά του 2019, είναι όμως πολύ καλύτερα από άλλα λιμάνια της Μεσογείου και φυσικά της Ελλάδας, όπου δεν προσέγγισε κανένα κρουαζιερόπλοιο καθόλη την διάρκεια του 2020» επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΟΛΗ.

Διαβάστε ακόμη:

Μισό δισ. ευρώ για κάλυψη πάγιων δαπανών επιχειρήσεων

Επιδότηση €5.000 ευρώ για e-shop: Πρεμιέρα για τις αιτήσεις – Ποιοι τη δικαιούνται

Το (επιτέλους) deal της Εθνικής με το CVC, το καυτό ενδιαφέρον για άδειες ηλεκτρονικού τζόγου και οι πρώτες… ψιλές Βορίδη – Πέτσα

Exit mobile version