Σταθερά στην πρωτοπορία πλέει η Latsco η οποία παρακολουθεί τις εξελίξεις και λειτουργεί προληπτικά-active μέσα σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Η πιο πρόσφατη ενέργειά της είναι η εγκατάσταση του συστήματος Condition Based Maintance που δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζεται εγκαίρως ένα πρόβλημα πάνω στο πλοίο και να γίνεται αντικατάσταση του ανταλλακτικού πριν προκαλέσει ζημιές, στο πλαίσιο της βελτιστοποίησης της απόδοσης του πλοίου.

Την παρουσίαση έκανε  για λογαριασμό της Latsco Marine Management έκανε ο Δημήτρης Μυτιλήνης, Performance Engineer, στη διάρκεια  του 2023 Smart4Sea Athens Forum που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Νιάρχου.  Μετά την ολοκλήρωση του Forum του ζητήσαμε να μας εξηγήσει  κάποια βασικά σημεία της λειτουργίας του συστήματος, με λιγότερους τεχνικούς όρους:

«To Condition Based Maintance είναι ένα καινούργιο σύστημα. Τώρα που τα πλοία έχουν καινούργιους  εξοπλισμούς και αισθητήρες μπορούμε να έχουμε εικόνα του πλοίου, της κατάστασής του  και με feedback  από  τους κατασκευαστές  του συστήματος ή από τον Νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο μπορούμε να έχουμε εικόνα, εγκαίρως,  για   το αν το   εξάρτημα πρέπει να αντικατασταθεί νωρίτερα αν έχει φθαρεί πριν γίνει κάποια ζημιά στο πλοίο ή αργότερα  από το αρχικό χρονικό πλαίσιο» μας είπε αρχικά:

«Ξεκινήσαμε  πιλοτικά σε ένα LPG Carrier, στην κύρια  μηχανή του, στα cargo compressors, στους ηλεκτρολογικοί  πίνακες, στο emegercy fire pump και στο σύστημα διεύθυνσης του πλοίου- Steering Gear.

Με το σύστημα Condition Based Maintance παίρνει μετρήσεις το πλήρωμα και το γραφείο κάθε τρεις μήνες και μία φορά τον χρόνο ανεβαίνει στο πλοίο και ένας τεχνικός που είναι πιστοποιημένος από τον νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο, στη συγκεκριμένη περίπτωση από τον αμερικάνικο νηογνώμονα ABS για να εξασφαλίσει   ότι το πλήρωμα μετράει σωστά» και προσέθεσε:

«Υπάρχει ένα κόστος για τον εξοπλισμό όμως ουσιαστικά επιμηκύνουμε τη διάρκεια ζωής των ανταλλακτικών. Όμως το μεγάλο όφελος είναι ότι  αν γίνει μία ζημία, το αντιλαμβανόμαστε αμέσως και αντικαθιστούμε το ανταλλακτικό πριν προκαλέσει ζημιά στο πλοίο. Έχει ξεκινήσει από τους νηογνώμονες τα τελευταία δύο χρόνια και πιθανόν είμαστε οι πρώτοι που το εφαρμόζουμε σε τέτοιο βαθμό, με τόσα πολλά μηχανήματα, και με τεστ μπαταριών, έχουμε live εικόνα».

Διαβάστε ακόμη

Ακριβή στα δάνεια, φθηνή στις καταθέσεις – Η θέση της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό χάρτη των επιτοκίων (πίνακες)

Οι προβλέψεις του Μαξίμου και ο «κλώνος», η Οδύσσεια και η αρχηγάρα, ο Κόκκαλης και η «Κλουκίνας» ενώ ο Ηλιόπουλος… μπουκάρει στη MIG

Γιώργος Γλου: Το νέο σφυρί για τη βίλα στην Καστέλα και το «θρίλερ» με την τιμή (pics)