search icon

Ναυτιλία

Λυκοφιλία μεταξύ Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και ΕΕ για την πράσινη μετάβαση της Ναυτιλίας

Το debate στο Capital Link μεταξύ του γγ του ΙΜΟ Αρσένιος Ροντρίγκεζ με τη Φωτεινή Ιωαννίδου επικεφαλής του τμήματος της Κομισιόν για την Ασφάλεια στη Θάλασσα. « Αν ο ΙΜΟ καταλήξει σε καλά μέτρα αποδεκτά από όλους θα προσπαθήσουμε όσο είναι δυνατόν να αποφύγουμε τη λήψη και εφαρμογή περιφερειακών μέτρων» η θέση της ΕΕ

Τα ξίφη τους διασταύρωσαν ο γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Αρσένιος Ροντρίγκεζ και η Φωτεινή Ιωαννίδου, επικεφαλής του τμήματος της Κομισιόν για την Ασφάλεια στη Θάλασσα στη διάρκεια του 14ου Ετήσιου Φόρουμ για την ελληνική Ναυτιλία της Capital Link.

Το  θέμα συζήτησης ήταν την ανάγκη να τεθούν κανονισμοί με παγκόσμια ισχύ από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και όχι σε περιφερειακό επίπεδο, όπως κάνει η Ε.Ε.

Οπως εξήγησε η Φωτεινή Ιωαννίδου , η λήψη μέτρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση πολύ πριν από τον ΙΜΟ συμβάλλει στην επίσπευση της λήψης κεντρικών αποφάσεων από τον Οργανισμό.

Όπως είπε το  θέμα είναι ότι η ναυτιλία πρέπει να δώσει ένα ξεκάθαρο σήμα ότι πάει για την απανθρακοποίηση. Τον  περασμένο Ιούλιο έγινε η πρώτη διαλογή μέτρων, τα οποία στη συνέχεια θα μελετηθούν για να προχωρήσει το τελικό σχέδιο, η τελική πρόταση. «Η Ε.Ε. θέλει να πάει ο ΙΜΟ γρήγορα. Γιατί κάθε χρόνος που χάνεται κάνει πιο κοστοβόρα την πράσινη μετάβαση. Δεν είναι δηλαδή ότι η ναυτιλία θα την αποφύγει».

Υπογράμμισε δε ότι η ΕΕ συνεργάζεται με τον ΙΜΟ: « Για την απανθρακοποίηση  θεσμοθετούμε τις πιο φιλόδοξες νομοθεσίες. Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τον ΙΜΟ  για να καταλήξουμε σε λύσεις δεκτές από όλους. Θα κάνουμε ως ΕΕ ότι χρειάζεται για να στηρίξουμε την ευρωπαϊκή ναυτιλία και βιομηχανία για να πετύχουμε την πράσινη μετάβαση με χρήση εναλλακτικών καυσίμων και της  τεχνολογίας πρέπει να αρχίσει όσο πιο σύντομα είναι δυνατόν η παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων γιατί σε διαφορετική περίπτωση η επίτευξη των στόχων έως το 20250 δεν θα καταστεί  δυνατή» και προσέθεσε ρίχνοντας βέλη προς τον ΙΜΟ:

« Αν ο ΙΜΟ καταλήξει σε καλά μέτρα αποδεκτά από όλους θα προσπαθήσουμε όσο είναι δυνατόν να αποφύγουμε τη λήψη και εφαρμογή περιφερειακών μέτρων».

Ο γγ του ΙΜΟ πήρε τον λόγο και υπογράμμισε ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ είναι και μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. «Τον περασμένο Ιούλιο πήραμε μία ομόφωνη απόφαση  για τα μέτρα προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Μέσα από τη συζήτηση θα φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Να έχετε εμπιστοσύνη στον ΙΜΟ. Αυτό έχω να σας πω. Δείξτε πίστη στην προσπάθεια του ΙΜΟ. Προχωράμε».

Για το EU-ETS το σύστημα εμπορίας εκπομπών αερίων που ισχύει για την ναυτιλία από την 1-1-2024 η Φωτεινή Ιωαννίδου είπε ότι από τα χρήματα που θα συγκεντρώνονται  τα ¾ θα πηγαίνουν  στα κράτη μέλη και ¼ στο innovation fund. «Η Ναυτιλία  θα πρέπει να διεκδικήσει χρήματα από τις κυβερνήσεις ώστε να μπορέσει να συμβάλλει στην πράσινη μετάβαση,  Θα πρέπει να απευθυνθεί η ναυτιλία στις κυβερνήσεις. Θα χρειαστούν 40 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030 για έρευνες για εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογία».

Διαβάστε ακόμη

NBG Securities: Η Ελλάδα ξανά στο προσκήνιο – Οι κορυφαίες επιλογές μετοχών για το 2024 (γραφήματα)

Randstad: Οι βασικές προτεραιότητες για τους εργαζόμενους σήμερα – Τι αναζητούν τα ταλέντα και ποια η άποψη για το work from home

«Εξοικονομώ – Αλλάζω συσκευή» για επιχειρήσεις: Έως 10.000 ευρώ η ενίσχυση – Οι δικαιούχοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version