Ναυτιλία

Μαρία Αγγελικούση: «Είμαι εδώ και θα παραμείνω εδώ» – Τα σχέδια για την επόμενη μέρα

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Η προοπτική εισόδου στη χρηματιστηριακή αγορά, ο αντίκτυπος της πανδημίας και η συμβουλή του πατέρα της

Σε μία από τις σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις της αυτή τη φορά στη Νέα Υόρκη στο forum του Μarine Money η Μαρία Αγγελικούση ξεδίπλωσε τις σκέψεις της για τη λειτουργία του Ομίλου για τα σχέδιά της ενώ έκανε αναφορά και στον πατέρα της, τον αείμνηστο Γιάννη Αγγελικούση.

Στην 9η θέση στη λίστα του Top 100 της Loyd’s με τις κορυφαίες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας, πρώτη ανάμεσα σε όλους τους Έλληνες εφοπλιστές, η Μαρία Αγγελικούση μιλώντας στον πρόεδρο της Poten & Partners, Michael Tusiani ξεκαθάρισε ότι είναι και θα παραμείνει στη ναυτιλία στέλνοντας το μήνυμα σε όσους αμφισβήτησαν τις ικανότητές της να συνεχίσει να ηγείται της θαλάσσιας αυτοκρατορίας που δημιούργησαν ο παππούς της και ο πατέρας της.

«Είμαι εδώ και θα παραμείνω εδώ. Νομίζω ότι αυτό το έχω ξεκαθαρίσει» είπε και πρόσθεσε: «Μετά τον θάνατο του πατέρα μου θεώρησα ότι ήταν σημαντικό να έχω μια περίοδο σταθερότητας στην εταιρεία»

Για την είσοδο στη χρηματιστηριακή αγορά για άντληση κεφαλαίων άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για το μέλλον δήλωσε: «Δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια είτε να εισάγουμε μετοχές σε χρηματιστήριο είτε να συνεργαστούμε με επενδυτικό όμιλο. Η απάντηση είναι λοιπόν, όχι προς το παρόν, αλλά ποτέ δεν ξέρεις πώς αλλάζουν τα πράγματα. Για τώρα όμως, η πρόθεση μας είναι να παραμείνουμε ιδιωτικός όμιλος-μη εισηγμένος. Να είμαστε κύριοι της μοίρας μας».

Μιλώντας για τον πατέρα της διηγήθηκε: «Από τις πρώτες ημέρες παρουσίας μου στον όμιλο, ο πατέρας μου μού παρείχε αυτονομία και ανεξαρτησία. Αυτό μου επέτρεψε να «μεγαλώσω» γρήγορα σε ό,τι αφορά τις γνώσεις και την αυτοπεποίθησή μου και επίσης να έχω πάθος για τη ναυτιλία» και συνέχισε: “Ο πατέρας μου συνήθιζε να μου λέει: Μην ανησυχείς αν κάνεις λάθη, μάθε από αυτά. Η πόρτα του γραφείου ήταν πάντα ανοικτή, για να ακούσει με προσοχή τους συνεργάτες του».

Στην ερώτηση αν έχει κάποιον αγαπημένο κλάδο στη ναυτιλία όσο αφορά τους ρύπους πλοίων είπε: «Δεν έχω κάποιον αγαπημένο κλάδο. Άρχισα από τα δεξαμενόπλοια και συνεπώς ήταν ο κλάδος με τον οποίο ήμουν περισσότερο εξοικειωμένη στην αρχή. Ωστόσο, όλοι οι κλάδοι έχουν τα συν και τα πλην τους. Πιστεύω ότι η διαφοροποίηση μας βοήθησε να επιτύχουμε. Σε 10 χρόνια θεωρώ ότι ο στόλος μας θα είναι τελείως διαφορετικός από ό,τι σήμερα».

Για τις προοπτικές του LNG ως μεταβατικού καυσίμου προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τόνισε: «Είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο και εκπέμπει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Η προσφορά είναι άφθονη και οι υποδομές διαθέσιμες».

Για το γεγονός ότι ο όμιλος Αγγελικούση ανέκαθεν είχε καθετοποιημένες τις υπηρεσίες -in-house το management εξήγησε:

«Ο πατέρας μου κληρονόμησε την εταιρεία από τον πατέρα του και όλες οι λειτουργίες εκτελούνταν in-house. Πιστεύουμε ότι αυτό δίνει τη δυνατότητα στον όμιλο να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους ναυλωτές μας. Επί του παρόντος, υπάρχουν ορισμένα μεγάλα πλεονεκτήματα ακολουθώντας τη στρατηγική in-house».

Για τον αντίκτυπο της πανδημίας είπε: «Η σημαντικότερη πρόκληση αφορούσε τα πληρώματα και, παρά το γεγονός ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί, κάποια ζητήματα με τις μετακινήσεις των ναυτικών παραμένουν άλυτα» και προσέθεσε: «Βραχυπρόθεσμα, να διατηρήσουμε ασφαλή, υγιή και χαρούμενα τα πληρώματά μας και μακροπρόθεσμα την ενεργειακή μετάβαση».

Διαβάστε ακόμα:

Το παράδοξο της Τουρκίας: Η οικονομία καλπάζει με 7,4% ανάπτυξη… αλλά ο λαός πεινάει

Αδελφοί Χατζηιωάννου – Sprider: Το τελευταίο σφυρί για το… disaster story της «ελληνικής Zara» (pics)

Οι κυρίες διευθύντριες των τραπεζών, το εν Αθήναις σπίτι του Σεΐχη και η μάχη των Ολλανδών με τους Μπάκους