Επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας στα σωματεία και στους αρμόδιους φορείς έστειλαν τα σωματεία οδικών μεταφορών και ειδικότερα, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικών & Διεθνών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΟΕΕΜ), το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) και ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτ/των Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά & Τελωνείων (ΣΙΦΑΕΖΠκΤ).

Υπογραμμίζουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τις θέσεις εργασίας «για το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τραγικές συνέπειες για τον καταναλωτή αλλά και την Εθνική Οικονομία, η οποία ήδη πλήττεται από πληθώρα παραγόντων.

Αναλυτικά

«Αρχικά εκφράζουμε τις ειλικρινείς ευχές μας για ταχεία ανάρρωση στον άτυχο εργαζόμενο, ο οποίος μόλις εχθές υπέστη τραυματισμό κατά την άσκηση των καθηκόντων του καθώς και την ειλικρινή μας συμπάθεια και συμπαράσταση στους οικείους του.

Κατά τ’ ἀλλα, όπως καλώς γνωρίζετε, ήδη από τις αρχές του έτους κι ενόψει των διαπραγματεύσεων με την διοίκηση της DPORT A.E. για την βελτίωση της Συμβάσεως Εργασίας, η ‘Ενωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), ένα εκ των Σωματείων τα οποία εκπροσωπούν τους εργαζομένους στον σταθμό φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, έχει προβεί σε σειρά απεργιακών κινητοποιήσεων, οι οποίες έχουν κλιμακωθεί ήδη από τις αρχές Απριλίου.

Αρχικά, ως ένωση επαγγελματιών, τονίζουμε ότι τηρούμε σεβασμό απέναντι στα νόμιμα δικαιώματα κάθε εργαζομένου και ειδικά των εργαζομένων στην διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, με τους οποίους ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή κι αναγνωρίζουμε τα δύσκολα καθήκοντα τα οποία αποτελούν αντικείμενο της εργασίας τους.

Περαιτέρω, τυγχάνει αυτονόητο, συνταγματικώς και νομικώς κατοχυρωμένο κι αναφαίρετο, το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία.

Όταν ωστόσο αυτό το δικαίωμα, ασκείται καταχρηστικώς, τότε, δυστυχώς, έτεροι εργαζόμενοι κι επαγγελματίες οδηγούνται στην ανεργία και την απαξίωση.

Ειδικότερα, είναι γεγονός, ότι τις τελευταίες είκοσι ημέρες, ο συγκεκριμένος λιμένας ο οποίος αποτελεί πύλη εισόδου εμπορευμάτων όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα, ουσιαστικά δεν λειτουργεί.

Η δημιουργηθείσα κατάσταση έχει καταστεί πολλαπλώς εκρηκτική όχι μόνον για τα μέλη της Ενώσεώς μας, τα οποἰα πολύ σύντομα θα αναγκαστούν να προβούν σε μειώσεις προσωπικού ή ακόμη και σε αναστολή των εργασιών τους, αλλά και για το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τραγικές συνέπειες για τον καταναλωτή αλλά και την Εθνική Οικονομία, η οποία ήδη πλήττεται από πληθώρα παραγόντων.

Εξάλλου, τα πρώτα ανησυχητικά μηνύματα ήδη έρχονται από το εξωτερικό, καθώς η αξιοπιστία του λιμένος Πειραιώς έχει ήδη κλονιστεί σοβαρά, ενώ πληθώρα προμηθευτών αναζητεί πλέον νέες πύλες εισόδου για την εισαγωγή των προϊόντων τους στην Ευρωπαϊκή αγορά. Εν ολίγοις, η εξακολούθηση της συγκεκριμένης κατάστασης, μπορεί να έχει άσχημη κατάληξη για όλους μας.

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να επιδείξουν την αναγκαία κοινωνική ευθύνη και να αντιληφθούν την σοβαρότητα των διεθνών κι εγχώριων συνθηκών και να συμπεριφερθούν με αίσθημα κοινωνικού σεβασμού κι όχι εγωκεντρικής συμφεροντολογίας.

Καλούμε τέλος την ίδια την πολιτεία να αναλάβει τον συντονισμό για την επίλυση της έκρυθμης αυτής κατάστασης, προκειμένου να μην έρθει αντιμέτωπη με την οικονομική καταστροφή ενός από τους πλέον ακμάζοντες πυλώνες της εγχώριας οικονομίας.».

Διαβάστε ακόμη: 

Guardian: Πώς οι εταιρείες ενέργειας της ΕΕ σχεδιάζουν να πληρώσουν για ρωσικό φυσικό αέριο 

Επέλεξε την… ασφάλεια το Χρηματιστήριο Αθηνών – Στο +5% ο Απρίλιος, θετικό το πρόσημο στο έτος 

Σε υψηλό τριών ετών το κόστος δανεισμού – Άλμα στο 3,3% για το 10ετές ομόλογο (πίνακες)