search icon

Ναυτιλία

Ναυλαγορά ξηρού φορτίου: Μετά τον κινεζικό κορωνοϊο δέχεται νέο πλήγμα από την Ιαπωνία

Η ζήτηση μεταφορικού έργου για σιδηρομετάλλευμα από Κίνα και Ιαπωνία υποχωρεί, συμπαρασύρει τους ναύλους και στέλνει τα Capesizes πλοία για απόσυρση

Στο επίκεντρο της προσοχής των αναλυτών βρίσκεται η αγορά των Capesize φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 170.000-180.000 τόνων τα οποία μεταφέρουν κυρίως σιδηρομεταλλεύματα.

Σύμφωνα με την ανάλυση της VesselsValue υπάρχει πτώση στη ζήτηση τέτοιων πλοίων λόγω κορωνοϊού αφού η ναυλαγορά τους εξαρτάται βασικώς από την Κίνα.

Όμως  μέχρι τώρα η πτώση της δεν είναι χειρότερη από εκείνη που σημειώθηκε την Άνοιξη του 2019 με την  κατάρρευση  του  φράγματος σε ορυχείο της Vale της Βραζιλίας. Ενδεικτικά αναφέρεται στην ανάλυση ότι στις 5 Απριλίου 2019 ο αριθμός των τονομιλίων  «έκανε βουτιά» στα 24,84 δισ. DWT NM.

Βάσει των στοιχείων  της VesselsValue, τις τελευταίες εβδομάδες η ζήτηση για τη μεταφορά ξηρών φορτίων με πλοία  Capesizes  ανακάμπτει αν και οι ροές προς την Κίνα συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία λόγω κορωνοϊού και της αργίας του νέου έτους.

Όμως συνεχίζεται  το θαλάσσιο εμπόριο με Capesizes σε άλλους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους γεγονός που μειώνει τις ζημιές. Η VesselsValue αναφέρει το εμπόριο μεταξύ Ινδίας και Ινδονησίας το οποίο ενώ παραδοσιακά εμφανίζει σημαντική μεταβλητότητα, εντούτοις το τρέχον διάστημα δεν παρουσιάζει πτώση.

Η κατάσταση αναμένεται να χειροτερέψει λόγω Ιαπωνίας.

Aυτό γιατί προσφάτως έγινε γνωστό ότι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας σιδηρομεταλλεύματος της Ιαπωνίας, η Nippon Steel, θα μειώσει δραματικά την παραγωγή χάλυβα.

Μια δραματική μείωση της ιαπωνικής ζήτησης για iron ore θα ασκήσει επιπλέον πίεση στους ναύλους.

Στο μεταξύ,  οι διαλύσεις-scrap Capesizes το πρώτο δίμηνο του 2020 ανήλθαν στις 20 έναντι οκτώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ουσιαστικά, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, 27 Capesizes εστάλησαν προς διάλυση. Ενώ  έχουμε διανύσει το 1/6 του 2020, εντούτοις το διάστημα αυτό έχουν σταλεί στα διαλυτήρια ήδη τα 2/3 των Capesizes που ανακυκλώθηκαν ολόκληρο το 2019.

Σύμφωνα τη VesselsValue, η αποδυναμωμένη ναυλαγορά αποτελεί έναν από τους κυριότερους λόγους για την αύξηση του αριθμού των πλοίων αυτής της κατηγορίας που εστάλησαν στα διαλυτήρια το 2020.

Εάν συνεχιστεί η ανοδική τάση στις ανακυκλώσεις, η προσφορά τονάζ θα μειωθεί, με αποτέλεσμα τα τονομίλια και η ναυλαγορά να καταγράψουν αύξηση.

Στα συμπεράσματα αναφέρεται ότι « η ναυλαγορά των Capesizes είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κινεζική ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και αυτή τη στιγμή η επίδραση του κορωνοϊού είναι καταλυτική , με τα τονομίλια και τους ναύλους να παρουσιάζουν απώλειες. Εάν, δε  η ιαπωνική ζήτηση για iron ore  μειωθεί δραστικά, θα δώσει μία ακόμα αρνητική τάση  στην αγορά. Όμως  ενώ από την άλλη πλευρά ο αυξημένος αριθμός πλοίων που πάνε για scrap  θα μειώσει την προσφορά χωρητικότητας και θα δώσει ανάσες στη ναυλαγορά».

Exit mobile version