search icon

Ναυτιλία

Ναυλαγορά ξηρού φορτίου: «Ξαποσταίνει» και ξανά προς τη δόξα τραβά

Την αγορά τραβάει προς τα πάνω το ράλι στο σιδηρομετάλλευμμα από τα τέλη του 2020

Διορθώνει τις τελευταίες ημέρες η ναυλαγορά ξηρού φορτίου όμως φαίνεται ότι απλώς «ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά». Η δυναμική που έχει μπορεί να μην συναγωνίζεται εκείνη των container vessels που τρέχει με σπασμένα τα φρένα, όμως είναι πολύ ψηλά αποφέροντας μεγάλα κέρδη στις ναυτιλιακές εταιρείες.

Την αγορά τραβάει προς τα πάνω το σιδηρομετάλλευμα και συμβάλλει στην γρήγορη άνοδο του δείκτη. Το ράλι που κάνει το συγκεκριμένο φορτίο είναι απίστευτο και έχει αρχίσει από τα τέλη του 2020. Όπως εκτιμούν οικονομικοί αναλυτές η άνοδος δεν έχει ακουμπήσει ταβάνι και θα συνεχιστεί.

Οι τιμές του σιδηρομεταλλεύμματος στην Κίνα έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια. Η παραγωγή έχει μείωση ρυθμούς λόγω έντονης πίεσης από την κινεζική κυβέρνηση προς τις μονάδες παραγωγής ώστε να “ηρεμήσει” λίγο η αγορά και να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Η αγορά των φορτηγών πλοίων δείχνει ότι θα συνεχίσει να είναι κερδοφόρα αφού τα πλοία είναι ναυλωμένα ενώ το βιβλίο παραγγελιών για ναυπήγηση νέων βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά οπότε δεν υπάρχει ο κίνδυνος της υπερπροσφορά χωρητικότητας που θα επηρέαζε αρνητικά την πορεία των ναύλων.

Την εβδομάδα 6-12 Σεπτεμβρίου 2021, όπου καταγράφονται τα πιο πρόσφατα στοιχεία και σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενή της, ο δείκτης ναυλαγοράς μειώθηκε κατά 2% από τις 3.994 στις 3.864 μονάδες σταθερά όμως πάνω από το όριο των 3.000 μονάδων. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερος, στις 1.066.

Ο λόγος της πτώσης είναι η μειωμένη ζήτηση από ναυλωτές, ειδικά στην εμπορική γραμμή Βραζιλία-Κίνας που επηρέασε βασικά τα Capesize φορτηγά. Όμως στο τέλος της περασμένης εβδομάδας υπήρξε ένα ντεμαράζ αύξησης ναύλων λόγω της ζήτησης στην εμπορική γραμμή Αυστραλίας-Κίνας.

Πιο συγκεκριμένα, στα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά ο δείκτης μειώθηκε κατά 1% από τις 5.625 στις 5.567 μονάδες. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 38.057 δολάρια την ημέρα έως τα 73.850 δολάρια.

Στα Panamax ο δείκτης της ναυλαγοράς μειώθηκε μόλις κατά 0,3% από τις 3.605 στις 3.595 μονάδες. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 19.474 δολάρια την ημέρα έως τα 47.368 δολάρια.

Στα Supramax σημειώθηκε μείωση κατά 5,3% από τις 3.348 μονάδες στις 3.170. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 28.782 δολάρια την ημέρα έως τα 55.617 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε μείωση του δείκτη κατά 1,7 από τις 1.669 μονάδες στις 1.736. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 20.107 δολάρια την ημέρα έως τις 36.025 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

Μαίρη Χατζάκου: Ανοίγει νέο επενδυτικό κύκλο €24 εκατ. για τη ΜΕΒΓΑΛ

ePharmacy Summit: Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο Παγκόσμιο Συνέδριο για τα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία (pic)

Πού οφείλεται η ραγδαία αύξηση στο ενεργειακό κόστος

Exit mobile version