Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της εισηγμένης στην κεφαλαιαγορά του New York Stock Exchange (NYSE) Tsakos Energy Navigation συμφερόντων του δρ Νίκου Τσάκου.

Την περασμένη εβδομάδα παρέλαβε το 3ο από τα συνολικά τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου aframax που περιλαμβάνει το συγκεκριμένο ναυπηγικό πρόγραμμα.

Πρόκειται για το «Chios DF» ενώ το τέταρτο, το «Ithaki DF» θα παραδοθεί και αυτό εντός Ιανουαρίου. Έχουν προηγηθεί το «Njord DF» και το «Ran DF».

Tα τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου aframax έχουν κινητήρα καύσης LNG. Και τα τέσσερα υψώνουν την ελληνική σημαία και είναι τα πρώτα αυτής της τεχνολογίας που εντάσσονται στο ελληνικό νηολόγιο.

Είναι χωρητικότητας 116.000 dwt το καθένα και είναι ήδη χρονοναυλωμένα για 10 χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης της χρονικής διάρκειας του συμβολαίου, στη νορβηγική εταιρεία ενέργειας Equinor με την οποία η ΤΕΝ έχει σταθερή και εποικοδομητική συνεργασία εδώ και 15 χρόνια.

«Τα πλοία εντάσσονται στο πλαίσιο του υφιστάμενου προγράμματος πράσινης ανάπτυξης με τα υπόλοιπα εννέα πλοία να αναμένεται να είναι πλέον σταδιακά να εισαχθούν στο στόλο της TEN κατά τα επόμενα δέκα τρίμηνα», είχε σχολιάσει με αφορμή την παραλαβή του “Nord DF” ο πρόεδρος και COO τη ΤΕΝ, Γιώργος Σαρόγλου:

«Τα ακαθάριστα έσοδα από αυτό το πρόγραμμα των τεσσάρων πλοίων aframax αναμένεται να φτάσουν τα 520 εκατ. δολάρια αν ασκηθούν όλα τα δικαιώματα παράτασης. Είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι όσο και τιμημένοι που παραλάβαμε το πρώτο από τα τέσσερα αυτά πλοία, ένα τόσο υψηλού επιπέδου πράσινο πλοίο έναντι μακροχρόνιας ναύλωσης απασχόληση σε έναν παγκοσμίως αναγνωρισμένο περιβαλλοντικά ευαίσθητο όμιλο» και προσέθεσε:

«Η επιλογή της TEN να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τέτοια υπερσύγχρονα πλοία αποτελεί απόδειξη της εμπειρίας της εταιρείας και της επιχειρησιακή αριστεία όχι μόνο στη βέλτιστη λειτουργία των σύγχρονων πλοίων επί δεκαετίες, αλλά και στην αποτελεσματική διαχείριση της φάσης κατασκευής, διασφαλίζοντας παράλληλα την έγκαιρη παράδοση.»

Όπως επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ, δρ Νίκος Τσάκος «συνεχίζουμε την προσπάθεια να δημιουργήσουμε έναν 100% «πράσινο στόλο» μέχρι το 2030 με πλοία νέας υπερσύγχρονης τεχνολογίας. Έχουμε εισέλθει σε μία νέα και συναρπαστική περίοδο ανάπτυξης της εταιρείας. Βάζουμε τις βάσεις για τα επόμενα 30 χρόνια. Το έργο μόλις άρχισε».

Αγορά 5 δεξαμενόπλοιων

Στο μεταξύ σύμφωνα με διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους η ΤΕΝ αγόρασε en bloc (πακέτο) πέντε σύγχρονα eco δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τέσσερα είναι τύπου aframax και ένα suezmax. Κάποια από αυτά έχουν scrubbers και κάποια μηχανές για χρήση διπλού καυσίμου. Η εταιρεία επενδύει σε νεότευκτα όταν όμως παρουσιάζονται ευκαιρίες για αγορά σύγχρονων second hand πλοίων ηλικίας κάτω των πέντε ετών, δεν λέει όχι.

Το ναυπηγικό πρόγραμμα

Το ναυπηγικό πρόγραμμα της ΤΕΝ περιελάμβανε συνολικά 12 πλοία. Έχουν παραληφθεί πέντε και απομένουν το “Ithaki DF”, δύο shuttle Tankers, δύο suezmax και δύο MR2.

Διαβάστε ακόμη

ΥΠΕΝ: Αυστηρότερο πλαίσιο για τους κακοπληρωτές του ρεύματος, μέτρα για την απελευθέρωση ηλεκτρικού χώρου

ΕΑΒ: Πάνω από 100 εκατ. ευρώ τα έσοδα από πωλήσεις το 2023

Χατζηδάκης: Στις Βρυξέλλες για Eurogroup και Ecofin – Η ατζέντα των συνεδριάσεων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ