«Δεν ξέρουμε ποιο εναλλακτικό καύσιμο να επιλέξουμε. Tα εναλλακτικά καύσιμα είναι σαν τα εμβόλια για την covid 19. Δεν ξέρεις πιο να επιλέξεις». Την παρομοίωση αυτή έκανε ο δρ Νίκος Τσάκος διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά Tsakos Energy Navigation.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης μίλησε χθες στη διάρκεια του Tradewinds Shipowners Forum Αthens 2023 με αφορμή τον εορτασμό των 30 ετών της εταιρείας στα διεθνή χρηματιστήρια.

Τόνισε ότι στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας δεν υπάρχει μία συνεργασία μεταξύ των πλοιοκτητών. Ανέφερε σκωπτικά: «Υπάρχει διάσπαση τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η μόνη περίπτωση που συναντιόμαστε όλοι είναι κάθε δύο χρόνια στα πάρτι των Ποσειδωνίων.»

Ανέφερε ότι «οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων έχουν έρθει πιο κοντά με τα πετρελαϊκές και αυτό είναι μία πρόοδος.»

Μιλώντας για τη δημόσια εικόνα της ναυτιλίας είπε ότι μικρό μέρος της κοινής γνώμης γνωρίζει ότι η ναυτιλία έχει φιλικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα αν και μεταφέρει πάνω από το 80% των παγκοσμίων εμπορευμάτων και είναι υπεύθυνη για το 2,8% της παγκόσμιας εκπομπής αερίων.

«Παλιά με ρωτούσαν αν ήρθε το τέλος της ναυτιλίας γιατί τα αεροπλάνα θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα. Δεν μπορούσαν να αντιληφθούν ότι ένα και μόνο πλοίο μπορεί να μεταφέρει 200.000 και 300.000 τόνους. Άρα η ναυτιλία θα συνεχίσει να υπάρχει. Δεν θα αντικατασταθεί από τα αεροπλάνα» επεσήμανε.

Για τους λόγους που η ΤΕΝ παραμένει ελκυστική στους επενδυτές δήλωσε: « Διατηρήσαμε ως οικογένεια το 40% της εταιρείας. Αυτό είναι το ένα. Συνεχίζουμε σε οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ ειδικά τις δύο τελευταίες χρήσεις Είμαστε υπερήφανοι για την συνέπεια της εταιρείας στην κερδοφορία, στη διανομή μερισμάτων. H εταιρεία μας δεν έχει κάνει ποτέ αναδιάρθρωση δανείων.

Για το μέλλον της ΤΕΝ υπογράμμισε ότι υπάρχει διάδοχη κατάσταση μιλώντας για τις δύο κόρες του και τον γιό του που θα είναι η τρίτη γενιά της οικογένειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Είπε ότι η ναυτιλία είναι στο DNA των Ελλήνων. Μίλησε για τον τρόπο διοίκησης μίας εταιρείας: «Πρέπει να αρχίζεις από το κάτω της πυραμίδας. Δεν μπορείς να διοικείς μία εταιρεία μόνο από την κορυφή. Οι ναυτικοί μας είναι η επόμενη γενιά των shipping leaders. Πρέπει να γνωρίζουν το πλοίο καλά όσοι αύριο θα διοικήσουν. Αυτό βέβαια είναι το ιδεατό μοντέλο.»

Στην ερώτηση αν είχε 100 εκατομμύρια δολάρια τι είδους πλοίο θα αγόραζε, απάντησε γελώντας: «Ένα ηλεκτροκίνητο γιοτ».

Η ΤΕΝ μέσα στις αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις, είτε είναι υγειονομικές είτε οικονομικές, είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρείες που όχι μόνο επιβιώνει, αλλά αναπτύσσεται συνεχώς δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της, ενώ μειώνει τον δανεισμό της και αυξάνει τη δύναμη του στόλου της.

Aπό το 1993 αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Ανατολή, το 2001 το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, το 2008 η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία και το 2022 ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Την περσινή χρονιά η ΤΕΝ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 ετών διαπραγμάτευσης της μετοχής της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Την ίδια χρονιά σημείωσε ρεκόρ καθαρών κερδών ύψους 204,2 εκατ. δολαρίων. Στα 20 χρόνια που βρίσκεται εισηγμένη στο NYSE έχει κερδοφορία 2,5 δισ. δολαρίων, πάνω από 100 εκατ., σε μέσο όρο, καθαρά κέρδη ανά έτος.

Έχει διανείμει περισσότερα από 500 εκατ. δολάρια στους μετόχους, που μεταφράζεται σε 5,5% μερισματική απόδοση ανά έτος. Είναι η πιο παλιά εισηγμένη εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στο NYSE, ανεξαρτήτως κλάδου.

Έχει τριπλασιάσει τον στόλο της μετρώντας πλέον 70 πλοία φιλικά προς το περιβάλλον, ναυπηγημένα με την τελευταία λέξη της σύγχρονης τεχνολογίας.

Διαβάστε ακόμη

Ταμείο Ανάκαμψης: Όλο το χρονοδιάγραμμα για τα νέα δάνεια και τις επιδοτήσεις

Πλειστηριασμοί: Θρίλερ με τη βίλα του Άλκη Δαυίδ στις Σπέτσες (pics)

Ακρίβεια: Αυξήσεις σε βασικά αγαθά πάνω από 150% (vids)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ